Lokal tilpasning av et måleverktøy for butikk-kvalitet i Tromsø

Målinger av service kvalitet, eller butikk-kvalitet, har vært mye diskutert fordi det ikke er utviklet et globalt måleverktøy som ivaretar de ulike egenskaper og faktorer ved å handel i butikk. Et av de mest kjente og mye omtalte måleverktøy, for målinger av service kvalitet, er SERVQUAL. SERVQUAL h...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Mathisen, Line
Format: Master Thesis
Language:Bokmål
Published: Universitetet i Tromsø 2008
Subjects:
Online Access:https://hdl.handle.net/10037/1557
_version_ 1829300277531901952
author Mathisen, Line
author_facet Mathisen, Line
author_sort Mathisen, Line
collection University of Tromsø: Munin Open Research Archive
description Målinger av service kvalitet, eller butikk-kvalitet, har vært mye diskutert fordi det ikke er utviklet et globalt måleverktøy som ivaretar de ulike egenskaper og faktorer ved å handel i butikk. Et av de mest kjente og mye omtalte måleverktøy, for målinger av service kvalitet, er SERVQUAL. SERVQUAL har vist seg problematisk å bruke som et globalt måleverktøy, men er den ofte brukt ved utvikling av nye og mer spesifikke måleverktøy. SERVQUAL ble blant annet brukt under utviklingen av et måleverktøy for butikk, the Retail Service Quality Scale (RSQS), som skal være et globalt måleverktøy. RSQS ble derfor utgangspunktet for utvikling av et måleverktøy for målinger av butikk-kvalitet.
format Master Thesis
genre Tromsø
genre_facet Tromsø
geographic Tromsø
geographic_facet Tromsø
id ftunivtroemsoe:oai:munin.uit.no:10037/1557
institution Open Polar
language Norwegian (Bokmål)
op_collection_id ftunivtroemsoe
op_relation https://hdl.handle.net/10037/1557
op_rights openAccess
Copyright 2008 The Author(s)
publishDate 2008
publisher Universitetet i Tromsø
record_format openpolar
spelling ftunivtroemsoe:oai:munin.uit.no:10037/1557 2025-04-13T14:27:36+00:00 Lokal tilpasning av et måleverktøy for butikk-kvalitet i Tromsø Mathisen, Line 2008-06 535624 bytes 2063 bytes application/pdf text/plain https://hdl.handle.net/10037/1557 nob nob Universitetet i Tromsø University of Tromsø https://hdl.handle.net/10037/1557 openAccess Copyright 2008 The Author(s) VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Bedriftsøkonomi: 213: Markedsføring BED-3901 Master thesis Mastergradsoppgave 2008 ftunivtroemsoe 2025-03-14T05:17:57Z Målinger av service kvalitet, eller butikk-kvalitet, har vært mye diskutert fordi det ikke er utviklet et globalt måleverktøy som ivaretar de ulike egenskaper og faktorer ved å handel i butikk. Et av de mest kjente og mye omtalte måleverktøy, for målinger av service kvalitet, er SERVQUAL. SERVQUAL har vist seg problematisk å bruke som et globalt måleverktøy, men er den ofte brukt ved utvikling av nye og mer spesifikke måleverktøy. SERVQUAL ble blant annet brukt under utviklingen av et måleverktøy for butikk, the Retail Service Quality Scale (RSQS), som skal være et globalt måleverktøy. RSQS ble derfor utgangspunktet for utvikling av et måleverktøy for målinger av butikk-kvalitet. Master Thesis Tromsø University of Tromsø: Munin Open Research Archive Tromsø
spellingShingle VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Bedriftsøkonomi: 213: Markedsføring
BED-3901
Mathisen, Line
Lokal tilpasning av et måleverktøy for butikk-kvalitet i Tromsø
title Lokal tilpasning av et måleverktøy for butikk-kvalitet i Tromsø
title_full Lokal tilpasning av et måleverktøy for butikk-kvalitet i Tromsø
title_fullStr Lokal tilpasning av et måleverktøy for butikk-kvalitet i Tromsø
title_full_unstemmed Lokal tilpasning av et måleverktøy for butikk-kvalitet i Tromsø
title_short Lokal tilpasning av et måleverktøy for butikk-kvalitet i Tromsø
title_sort lokal tilpasning av et måleverktøy for butikk-kvalitet i tromsø
topic VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Bedriftsøkonomi: 213: Markedsføring
BED-3901
topic_facet VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Bedriftsøkonomi: 213: Markedsføring
BED-3901
url https://hdl.handle.net/10037/1557