Simulering som pedagogisk metode i sykepleierutdanningen ved UiT Norges arktiske universitet studiested Narvik

Ved sykepleierutdanninga i Narvik er det relativt få studenter per kull noe som gir mulighet for et åpent miljø, og tett oppfølging av den enkelte student. Vi som lærere ønsker å bidra til at studentene får både personlig og faglig vekst gjennom sykepleierstudentenes studie. UiT Narvik bruker ulike...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Høgbakk, Mona Lahm
Format: Report
Language:Norwegian Bokmål
Published: UiT Norges arktiske universitet, Narvik 2020
Subjects:
Online Access:https://hdl.handle.net/10037/19798
id ftunivtroemsoe:oai:munin.uit.no:10037/19798
record_format openpolar
spelling ftunivtroemsoe:oai:munin.uit.no:10037/19798 2023-05-15T15:25:09+02:00 Simulering som pedagogisk metode i sykepleierutdanningen ved UiT Norges arktiske universitet studiested Narvik Høgbakk, Mona Lahm 2020 https://hdl.handle.net/10037/19798 nob nob UiT Norges arktiske universitet, Narvik Høgbakk ML. Simulering som pedagogisk metode i sykepleierutdanningen ved UiT Norges arktiske universitet studiested Narvik. UiT Norges Arktiske Universitet; 2020. 33 p. FRIDAID 1825250 https://hdl.handle.net/10037/19798 openAccess Copyright 2020 The Author(s) VDP::Medical disciplines: 700::Health sciences: 800::Nursing science: 808 VDP::Medisinske Fag: 700::Helsefag: 800::Sykepleievitenskap: 808 Research report Forskningsrapport submittedVersion 2020 ftunivtroemsoe 2021-06-25T17:57:37Z Ved sykepleierutdanninga i Narvik er det relativt få studenter per kull noe som gir mulighet for et åpent miljø, og tett oppfølging av den enkelte student. Vi som lærere ønsker å bidra til at studentene får både personlig og faglig vekst gjennom sykepleierstudentenes studie. UiT Narvik bruker ulike pedagogiske metoder slik som; studentaktiv læring, bruk av digitale verktøy og bruk av nye lærings- og vurderingsverktøy. Praksisforberedende studier er i særklasse når det gjelder studentaktivitet. I praksisstudier jobber studentene i gruppe eller individuelt både med forberedelse og øvelser knyttet til praktiske ferdigheter. Simulering som pedagogisk metode tar denne praksisen et skritt videre. Rapporten er oppbygd med en pedagogisk forankring, bakgrunn for oppstart og hvordan simulering er utviklet som ny læringsmetode. Rapporten avsluttes med planer for videreutvikling av simulering som metode ved UiT Narvik. Report Arktis* Narvik Narvik University of Tromsø: Munin Open Research Archive Narvik ENVELOPE(17.427,17.427,68.438,68.438)
institution Open Polar
collection University of Tromsø: Munin Open Research Archive
op_collection_id ftunivtroemsoe
language Norwegian Bokmål
topic VDP::Medical disciplines: 700::Health sciences: 800::Nursing science: 808
VDP::Medisinske Fag: 700::Helsefag: 800::Sykepleievitenskap: 808
spellingShingle VDP::Medical disciplines: 700::Health sciences: 800::Nursing science: 808
VDP::Medisinske Fag: 700::Helsefag: 800::Sykepleievitenskap: 808
Høgbakk, Mona Lahm
Simulering som pedagogisk metode i sykepleierutdanningen ved UiT Norges arktiske universitet studiested Narvik
topic_facet VDP::Medical disciplines: 700::Health sciences: 800::Nursing science: 808
VDP::Medisinske Fag: 700::Helsefag: 800::Sykepleievitenskap: 808
description Ved sykepleierutdanninga i Narvik er det relativt få studenter per kull noe som gir mulighet for et åpent miljø, og tett oppfølging av den enkelte student. Vi som lærere ønsker å bidra til at studentene får både personlig og faglig vekst gjennom sykepleierstudentenes studie. UiT Narvik bruker ulike pedagogiske metoder slik som; studentaktiv læring, bruk av digitale verktøy og bruk av nye lærings- og vurderingsverktøy. Praksisforberedende studier er i særklasse når det gjelder studentaktivitet. I praksisstudier jobber studentene i gruppe eller individuelt både med forberedelse og øvelser knyttet til praktiske ferdigheter. Simulering som pedagogisk metode tar denne praksisen et skritt videre. Rapporten er oppbygd med en pedagogisk forankring, bakgrunn for oppstart og hvordan simulering er utviklet som ny læringsmetode. Rapporten avsluttes med planer for videreutvikling av simulering som metode ved UiT Narvik.
format Report
author Høgbakk, Mona Lahm
author_facet Høgbakk, Mona Lahm
author_sort Høgbakk, Mona Lahm
title Simulering som pedagogisk metode i sykepleierutdanningen ved UiT Norges arktiske universitet studiested Narvik
title_short Simulering som pedagogisk metode i sykepleierutdanningen ved UiT Norges arktiske universitet studiested Narvik
title_full Simulering som pedagogisk metode i sykepleierutdanningen ved UiT Norges arktiske universitet studiested Narvik
title_fullStr Simulering som pedagogisk metode i sykepleierutdanningen ved UiT Norges arktiske universitet studiested Narvik
title_full_unstemmed Simulering som pedagogisk metode i sykepleierutdanningen ved UiT Norges arktiske universitet studiested Narvik
title_sort simulering som pedagogisk metode i sykepleierutdanningen ved uit norges arktiske universitet studiested narvik
publisher UiT Norges arktiske universitet, Narvik
publishDate 2020
url https://hdl.handle.net/10037/19798
long_lat ENVELOPE(17.427,17.427,68.438,68.438)
geographic Narvik
geographic_facet Narvik
genre Arktis*
Narvik
Narvik
genre_facet Arktis*
Narvik
Narvik
op_relation Høgbakk ML. Simulering som pedagogisk metode i sykepleierutdanningen ved UiT Norges arktiske universitet studiested Narvik. UiT Norges Arktiske Universitet; 2020. 33 p.
FRIDAID 1825250
https://hdl.handle.net/10037/19798
op_rights openAccess
Copyright 2020 The Author(s)
_version_ 1766355815411744768