Simulering som pedagogisk metode i sykepleierutdanningen ved UiT Norges arktiske universitet studiested Narvik
Ved sykepleierutdanninga i Narvik er det relativt få studenter per kull noe som gir mulighet for et åpent miljø, og tett oppfølging av den enkelte student. Vi som lærere ønsker å bidra til at studentene får både personlig og faglig vekst gjennom sykepleierstudentenes studie. UiT Narvik bruker ulike...
Main Author: | |
---|---|
Format: | Report |
Language: | Norwegian Bokmål |
Published: |
UiT Norges arktiske universitet, Narvik
2020
|
Subjects: | |
Online Access: | https://hdl.handle.net/10037/19798 |
id |
ftunivtroemsoe:oai:munin.uit.no:10037/19798 |
---|---|
record_format |
openpolar |
spelling |
ftunivtroemsoe:oai:munin.uit.no:10037/19798 2023-05-15T15:25:09+02:00 Simulering som pedagogisk metode i sykepleierutdanningen ved UiT Norges arktiske universitet studiested Narvik Høgbakk, Mona Lahm 2020 https://hdl.handle.net/10037/19798 nob nob UiT Norges arktiske universitet, Narvik Høgbakk ML. Simulering som pedagogisk metode i sykepleierutdanningen ved UiT Norges arktiske universitet studiested Narvik. UiT Norges Arktiske Universitet; 2020. 33 p. FRIDAID 1825250 https://hdl.handle.net/10037/19798 openAccess Copyright 2020 The Author(s) VDP::Medical disciplines: 700::Health sciences: 800::Nursing science: 808 VDP::Medisinske Fag: 700::Helsefag: 800::Sykepleievitenskap: 808 Research report Forskningsrapport submittedVersion 2020 ftunivtroemsoe 2021-06-25T17:57:37Z Ved sykepleierutdanninga i Narvik er det relativt få studenter per kull noe som gir mulighet for et åpent miljø, og tett oppfølging av den enkelte student. Vi som lærere ønsker å bidra til at studentene får både personlig og faglig vekst gjennom sykepleierstudentenes studie. UiT Narvik bruker ulike pedagogiske metoder slik som; studentaktiv læring, bruk av digitale verktøy og bruk av nye lærings- og vurderingsverktøy. Praksisforberedende studier er i særklasse når det gjelder studentaktivitet. I praksisstudier jobber studentene i gruppe eller individuelt både med forberedelse og øvelser knyttet til praktiske ferdigheter. Simulering som pedagogisk metode tar denne praksisen et skritt videre. Rapporten er oppbygd med en pedagogisk forankring, bakgrunn for oppstart og hvordan simulering er utviklet som ny læringsmetode. Rapporten avsluttes med planer for videreutvikling av simulering som metode ved UiT Narvik. Report Arktis* Narvik Narvik University of Tromsø: Munin Open Research Archive Narvik ENVELOPE(17.427,17.427,68.438,68.438) |
institution |
Open Polar |
collection |
University of Tromsø: Munin Open Research Archive |
op_collection_id |
ftunivtroemsoe |
language |
Norwegian Bokmål |
topic |
VDP::Medical disciplines: 700::Health sciences: 800::Nursing science: 808 VDP::Medisinske Fag: 700::Helsefag: 800::Sykepleievitenskap: 808 |
spellingShingle |
VDP::Medical disciplines: 700::Health sciences: 800::Nursing science: 808 VDP::Medisinske Fag: 700::Helsefag: 800::Sykepleievitenskap: 808 Høgbakk, Mona Lahm Simulering som pedagogisk metode i sykepleierutdanningen ved UiT Norges arktiske universitet studiested Narvik |
topic_facet |
VDP::Medical disciplines: 700::Health sciences: 800::Nursing science: 808 VDP::Medisinske Fag: 700::Helsefag: 800::Sykepleievitenskap: 808 |
description |
Ved sykepleierutdanninga i Narvik er det relativt få studenter per kull noe som gir mulighet for et åpent miljø, og tett oppfølging av den enkelte student. Vi som lærere ønsker å bidra til at studentene får både personlig og faglig vekst gjennom sykepleierstudentenes studie. UiT Narvik bruker ulike pedagogiske metoder slik som; studentaktiv læring, bruk av digitale verktøy og bruk av nye lærings- og vurderingsverktøy. Praksisforberedende studier er i særklasse når det gjelder studentaktivitet. I praksisstudier jobber studentene i gruppe eller individuelt både med forberedelse og øvelser knyttet til praktiske ferdigheter. Simulering som pedagogisk metode tar denne praksisen et skritt videre. Rapporten er oppbygd med en pedagogisk forankring, bakgrunn for oppstart og hvordan simulering er utviklet som ny læringsmetode. Rapporten avsluttes med planer for videreutvikling av simulering som metode ved UiT Narvik. |
format |
Report |
author |
Høgbakk, Mona Lahm |
author_facet |
Høgbakk, Mona Lahm |
author_sort |
Høgbakk, Mona Lahm |
title |
Simulering som pedagogisk metode i sykepleierutdanningen ved UiT Norges arktiske universitet studiested Narvik |
title_short |
Simulering som pedagogisk metode i sykepleierutdanningen ved UiT Norges arktiske universitet studiested Narvik |
title_full |
Simulering som pedagogisk metode i sykepleierutdanningen ved UiT Norges arktiske universitet studiested Narvik |
title_fullStr |
Simulering som pedagogisk metode i sykepleierutdanningen ved UiT Norges arktiske universitet studiested Narvik |
title_full_unstemmed |
Simulering som pedagogisk metode i sykepleierutdanningen ved UiT Norges arktiske universitet studiested Narvik |
title_sort |
simulering som pedagogisk metode i sykepleierutdanningen ved uit norges arktiske universitet studiested narvik |
publisher |
UiT Norges arktiske universitet, Narvik |
publishDate |
2020 |
url |
https://hdl.handle.net/10037/19798 |
long_lat |
ENVELOPE(17.427,17.427,68.438,68.438) |
geographic |
Narvik |
geographic_facet |
Narvik |
genre |
Arktis* Narvik Narvik |
genre_facet |
Arktis* Narvik Narvik |
op_relation |
Høgbakk ML. Simulering som pedagogisk metode i sykepleierutdanningen ved UiT Norges arktiske universitet studiested Narvik. UiT Norges Arktiske Universitet; 2020. 33 p. FRIDAID 1825250 https://hdl.handle.net/10037/19798 |
op_rights |
openAccess Copyright 2020 The Author(s) |
_version_ |
1766355815411744768 |