Simulering som pedagogisk metode i sykepleierutdanningen ved UiT Norges arktiske universitet studiested Narvik

Ved sykepleierutdanninga i Narvik er det relativt få studenter per kull noe som gir mulighet for et åpent miljø, og tett oppfølging av den enkelte student. Vi som lærere ønsker å bidra til at studentene får både personlig og faglig vekst gjennom sykepleierstudentenes studie. UiT Narvik bruker ulike...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Høgbakk, Mona Lahm
Format: Report
Language:Norwegian Bokmål
Published: UiT Norges arktiske universitet, Narvik 2020
Subjects:
Online Access:https://hdl.handle.net/10037/19798
Description
Summary:Ved sykepleierutdanninga i Narvik er det relativt få studenter per kull noe som gir mulighet for et åpent miljø, og tett oppfølging av den enkelte student. Vi som lærere ønsker å bidra til at studentene får både personlig og faglig vekst gjennom sykepleierstudentenes studie. UiT Narvik bruker ulike pedagogiske metoder slik som; studentaktiv læring, bruk av digitale verktøy og bruk av nye lærings- og vurderingsverktøy. Praksisforberedende studier er i særklasse når det gjelder studentaktivitet. I praksisstudier jobber studentene i gruppe eller individuelt både med forberedelse og øvelser knyttet til praktiske ferdigheter. Simulering som pedagogisk metode tar denne praksisen et skritt videre. Rapporten er oppbygd med en pedagogisk forankring, bakgrunn for oppstart og hvordan simulering er utviklet som ny læringsmetode. Rapporten avsluttes med planer for videreutvikling av simulering som metode ved UiT Narvik.