Baseline undersøkelse av studiekvalitet og undervisningskultur på Institutt for geovitenskap ved UiT Norges arktiske universitet

Institutt for geovitenskap ved UiT Norges arktiske universitet ønsker å gjøre en innsats for å forbedre undervisningen ved instituttet. Instituttet tilbyr utdanninger på bachelor-, master- og doktorgradsnivå, med 12 bachelorkurs, 28 masterkurs og 9 kurs på doktorgradsnivå. Dette prosjektet fokuserer...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Martens, Iver, Malm, Rie Hjørnegaard
Format: Report
Language:Norwegian Bokmål
Published: UiT Norges arktiske universitet, Institutt for geovitenskap 2019
Subjects:
Online Access:https://hdl.handle.net/10037/16728
id ftunivtroemsoe:oai:munin.uit.no:10037/16728
record_format openpolar
spelling ftunivtroemsoe:oai:munin.uit.no:10037/16728 2023-05-15T14:24:39+02:00 Baseline undersøkelse av studiekvalitet og undervisningskultur på Institutt for geovitenskap ved UiT Norges arktiske universitet Martens, Iver Malm, Rie Hjørnegaard 2019-04 https://hdl.handle.net/10037/16728 nob nob UiT Norges arktiske universitet, Institutt for geovitenskap Martens I, Malm RH. Martens, I. & Malm, R. H (2019). Baseline undersøkelse av studiekvalitet og undervisningskultur på Institutt for geovitenskap ved UiT Norges arktiske universitet. Department of Geosciences, UiT the Arctic University of Norway.; 2019 FRIDAID 1749890 https://hdl.handle.net/10037/16728 openAccess VDP::Social science: 200 VDP::Samfunnsvitenskap: 200 Research report Forskningsrapport 2019 ftunivtroemsoe 2021-06-25T17:56:56Z Institutt for geovitenskap ved UiT Norges arktiske universitet ønsker å gjøre en innsats for å forbedre undervisningen ved instituttet. Instituttet tilbyr utdanninger på bachelor-, master- og doktorgradsnivå, med 12 bachelorkurs, 28 masterkurs og 9 kurs på doktorgradsnivå. Dette prosjektet fokuserer på undervisningskvaliteten på bachelor- og master utdanningen. Vi håper rapporten kan bidra til den løpende utdanningsutvikling på instituttet. Prosjektet er realisert gjennom midler fra RESULT, Ressurssenter for undervisning og teknologi ved UiT, tilknyttet kategorien «Organisering og ledelse av studieprogrammer». Prosjektet fikk prosjektstøtte sommeren 2017. Dette er den avsluttende rapporten for prosjektet. Arbeidet med denne baseline undersøkelsen er også en viktig del av utviklingen inn mot iEarth, Center for Integrated Earth Science Education. iEarth er et nasjonalt konsortium som har til formål å endre den geovitenskapelige utdanningen i Norge, se iearth.no. Nettopp det å definere en baseline for studiekvalitet og undervisningskultur er definert som nøkkelparametre for iEarth for å kunne måle progresjon over tid. Spørreskjemaet som har blitt utviklet i prosjektet er etterfølgende brukt til å samle data geologi- og geografiprogrammene i Oslo, Bergen og på Universitetssenteret på Svalbard (UNIS). I det følgende beskriver tidligere instituttleder og dekan, professor Morten Hald utviklingen av geologiutdanningen fra 1974 til 2017, som en innføring i historien til det undersøkte program. Report Arctic Arktis* Svalbard UNIS University of Tromsø: Munin Open Research Archive Bergen Svalbard
institution Open Polar
collection University of Tromsø: Munin Open Research Archive
op_collection_id ftunivtroemsoe
language Norwegian Bokmål
topic VDP::Social science: 200
VDP::Samfunnsvitenskap: 200
spellingShingle VDP::Social science: 200
VDP::Samfunnsvitenskap: 200
Martens, Iver
Malm, Rie Hjørnegaard
Baseline undersøkelse av studiekvalitet og undervisningskultur på Institutt for geovitenskap ved UiT Norges arktiske universitet
topic_facet VDP::Social science: 200
VDP::Samfunnsvitenskap: 200
description Institutt for geovitenskap ved UiT Norges arktiske universitet ønsker å gjøre en innsats for å forbedre undervisningen ved instituttet. Instituttet tilbyr utdanninger på bachelor-, master- og doktorgradsnivå, med 12 bachelorkurs, 28 masterkurs og 9 kurs på doktorgradsnivå. Dette prosjektet fokuserer på undervisningskvaliteten på bachelor- og master utdanningen. Vi håper rapporten kan bidra til den løpende utdanningsutvikling på instituttet. Prosjektet er realisert gjennom midler fra RESULT, Ressurssenter for undervisning og teknologi ved UiT, tilknyttet kategorien «Organisering og ledelse av studieprogrammer». Prosjektet fikk prosjektstøtte sommeren 2017. Dette er den avsluttende rapporten for prosjektet. Arbeidet med denne baseline undersøkelsen er også en viktig del av utviklingen inn mot iEarth, Center for Integrated Earth Science Education. iEarth er et nasjonalt konsortium som har til formål å endre den geovitenskapelige utdanningen i Norge, se iearth.no. Nettopp det å definere en baseline for studiekvalitet og undervisningskultur er definert som nøkkelparametre for iEarth for å kunne måle progresjon over tid. Spørreskjemaet som har blitt utviklet i prosjektet er etterfølgende brukt til å samle data geologi- og geografiprogrammene i Oslo, Bergen og på Universitetssenteret på Svalbard (UNIS). I det følgende beskriver tidligere instituttleder og dekan, professor Morten Hald utviklingen av geologiutdanningen fra 1974 til 2017, som en innføring i historien til det undersøkte program.
format Report
author Martens, Iver
Malm, Rie Hjørnegaard
author_facet Martens, Iver
Malm, Rie Hjørnegaard
author_sort Martens, Iver
title Baseline undersøkelse av studiekvalitet og undervisningskultur på Institutt for geovitenskap ved UiT Norges arktiske universitet
title_short Baseline undersøkelse av studiekvalitet og undervisningskultur på Institutt for geovitenskap ved UiT Norges arktiske universitet
title_full Baseline undersøkelse av studiekvalitet og undervisningskultur på Institutt for geovitenskap ved UiT Norges arktiske universitet
title_fullStr Baseline undersøkelse av studiekvalitet og undervisningskultur på Institutt for geovitenskap ved UiT Norges arktiske universitet
title_full_unstemmed Baseline undersøkelse av studiekvalitet og undervisningskultur på Institutt for geovitenskap ved UiT Norges arktiske universitet
title_sort baseline undersøkelse av studiekvalitet og undervisningskultur på institutt for geovitenskap ved uit norges arktiske universitet
publisher UiT Norges arktiske universitet, Institutt for geovitenskap
publishDate 2019
url https://hdl.handle.net/10037/16728
geographic Bergen
Svalbard
geographic_facet Bergen
Svalbard
genre Arctic
Arktis*
Svalbard
UNIS
genre_facet Arctic
Arktis*
Svalbard
UNIS
op_relation Martens I, Malm RH. Martens, I. & Malm, R. H (2019). Baseline undersøkelse av studiekvalitet og undervisningskultur på Institutt for geovitenskap ved UiT Norges arktiske universitet. Department of Geosciences, UiT the Arctic University of Norway.; 2019
FRIDAID 1749890
https://hdl.handle.net/10037/16728
op_rights openAccess
_version_ 1766297081215975424