Baseline undersøkelse av studiekvalitet og undervisningskultur på Institutt for geovitenskap ved UiT Norges arktiske universitet
Institutt for geovitenskap ved UiT Norges arktiske universitet ønsker å gjøre en innsats for å forbedre undervisningen ved instituttet. Instituttet tilbyr utdanninger på bachelor-, master- og doktorgradsnivå, med 12 bachelorkurs, 28 masterkurs og 9 kurs på doktorgradsnivå. Dette prosjektet fokuserer...
Main Authors: | , |
---|---|
Format: | Report |
Language: | Norwegian Bokmål |
Published: |
UiT Norges arktiske universitet, Institutt for geovitenskap
2019
|
Subjects: | |
Online Access: | https://hdl.handle.net/10037/16728 |
id |
ftunivtroemsoe:oai:munin.uit.no:10037/16728 |
---|---|
record_format |
openpolar |
spelling |
ftunivtroemsoe:oai:munin.uit.no:10037/16728 2023-05-15T14:24:39+02:00 Baseline undersøkelse av studiekvalitet og undervisningskultur på Institutt for geovitenskap ved UiT Norges arktiske universitet Martens, Iver Malm, Rie Hjørnegaard 2019-04 https://hdl.handle.net/10037/16728 nob nob UiT Norges arktiske universitet, Institutt for geovitenskap Martens I, Malm RH. Martens, I. & Malm, R. H (2019). Baseline undersøkelse av studiekvalitet og undervisningskultur på Institutt for geovitenskap ved UiT Norges arktiske universitet. Department of Geosciences, UiT the Arctic University of Norway.; 2019 FRIDAID 1749890 https://hdl.handle.net/10037/16728 openAccess VDP::Social science: 200 VDP::Samfunnsvitenskap: 200 Research report Forskningsrapport 2019 ftunivtroemsoe 2021-06-25T17:56:56Z Institutt for geovitenskap ved UiT Norges arktiske universitet ønsker å gjøre en innsats for å forbedre undervisningen ved instituttet. Instituttet tilbyr utdanninger på bachelor-, master- og doktorgradsnivå, med 12 bachelorkurs, 28 masterkurs og 9 kurs på doktorgradsnivå. Dette prosjektet fokuserer på undervisningskvaliteten på bachelor- og master utdanningen. Vi håper rapporten kan bidra til den løpende utdanningsutvikling på instituttet. Prosjektet er realisert gjennom midler fra RESULT, Ressurssenter for undervisning og teknologi ved UiT, tilknyttet kategorien «Organisering og ledelse av studieprogrammer». Prosjektet fikk prosjektstøtte sommeren 2017. Dette er den avsluttende rapporten for prosjektet. Arbeidet med denne baseline undersøkelsen er også en viktig del av utviklingen inn mot iEarth, Center for Integrated Earth Science Education. iEarth er et nasjonalt konsortium som har til formål å endre den geovitenskapelige utdanningen i Norge, se iearth.no. Nettopp det å definere en baseline for studiekvalitet og undervisningskultur er definert som nøkkelparametre for iEarth for å kunne måle progresjon over tid. Spørreskjemaet som har blitt utviklet i prosjektet er etterfølgende brukt til å samle data geologi- og geografiprogrammene i Oslo, Bergen og på Universitetssenteret på Svalbard (UNIS). I det følgende beskriver tidligere instituttleder og dekan, professor Morten Hald utviklingen av geologiutdanningen fra 1974 til 2017, som en innføring i historien til det undersøkte program. Report Arctic Arktis* Svalbard UNIS University of Tromsø: Munin Open Research Archive Bergen Svalbard |
institution |
Open Polar |
collection |
University of Tromsø: Munin Open Research Archive |
op_collection_id |
ftunivtroemsoe |
language |
Norwegian Bokmål |
topic |
VDP::Social science: 200 VDP::Samfunnsvitenskap: 200 |
spellingShingle |
VDP::Social science: 200 VDP::Samfunnsvitenskap: 200 Martens, Iver Malm, Rie Hjørnegaard Baseline undersøkelse av studiekvalitet og undervisningskultur på Institutt for geovitenskap ved UiT Norges arktiske universitet |
topic_facet |
VDP::Social science: 200 VDP::Samfunnsvitenskap: 200 |
description |
Institutt for geovitenskap ved UiT Norges arktiske universitet ønsker å gjøre en innsats for å forbedre undervisningen ved instituttet. Instituttet tilbyr utdanninger på bachelor-, master- og doktorgradsnivå, med 12 bachelorkurs, 28 masterkurs og 9 kurs på doktorgradsnivå. Dette prosjektet fokuserer på undervisningskvaliteten på bachelor- og master utdanningen. Vi håper rapporten kan bidra til den løpende utdanningsutvikling på instituttet. Prosjektet er realisert gjennom midler fra RESULT, Ressurssenter for undervisning og teknologi ved UiT, tilknyttet kategorien «Organisering og ledelse av studieprogrammer». Prosjektet fikk prosjektstøtte sommeren 2017. Dette er den avsluttende rapporten for prosjektet. Arbeidet med denne baseline undersøkelsen er også en viktig del av utviklingen inn mot iEarth, Center for Integrated Earth Science Education. iEarth er et nasjonalt konsortium som har til formål å endre den geovitenskapelige utdanningen i Norge, se iearth.no. Nettopp det å definere en baseline for studiekvalitet og undervisningskultur er definert som nøkkelparametre for iEarth for å kunne måle progresjon over tid. Spørreskjemaet som har blitt utviklet i prosjektet er etterfølgende brukt til å samle data geologi- og geografiprogrammene i Oslo, Bergen og på Universitetssenteret på Svalbard (UNIS). I det følgende beskriver tidligere instituttleder og dekan, professor Morten Hald utviklingen av geologiutdanningen fra 1974 til 2017, som en innføring i historien til det undersøkte program. |
format |
Report |
author |
Martens, Iver Malm, Rie Hjørnegaard |
author_facet |
Martens, Iver Malm, Rie Hjørnegaard |
author_sort |
Martens, Iver |
title |
Baseline undersøkelse av studiekvalitet og undervisningskultur på Institutt for geovitenskap ved UiT Norges arktiske universitet |
title_short |
Baseline undersøkelse av studiekvalitet og undervisningskultur på Institutt for geovitenskap ved UiT Norges arktiske universitet |
title_full |
Baseline undersøkelse av studiekvalitet og undervisningskultur på Institutt for geovitenskap ved UiT Norges arktiske universitet |
title_fullStr |
Baseline undersøkelse av studiekvalitet og undervisningskultur på Institutt for geovitenskap ved UiT Norges arktiske universitet |
title_full_unstemmed |
Baseline undersøkelse av studiekvalitet og undervisningskultur på Institutt for geovitenskap ved UiT Norges arktiske universitet |
title_sort |
baseline undersøkelse av studiekvalitet og undervisningskultur på institutt for geovitenskap ved uit norges arktiske universitet |
publisher |
UiT Norges arktiske universitet, Institutt for geovitenskap |
publishDate |
2019 |
url |
https://hdl.handle.net/10037/16728 |
geographic |
Bergen Svalbard |
geographic_facet |
Bergen Svalbard |
genre |
Arctic Arktis* Svalbard UNIS |
genre_facet |
Arctic Arktis* Svalbard UNIS |
op_relation |
Martens I, Malm RH. Martens, I. & Malm, R. H (2019). Baseline undersøkelse av studiekvalitet og undervisningskultur på Institutt for geovitenskap ved UiT Norges arktiske universitet. Department of Geosciences, UiT the Arctic University of Norway.; 2019 FRIDAID 1749890 https://hdl.handle.net/10037/16728 |
op_rights |
openAccess |
_version_ |
1766297081215975424 |