-og ingen stod igjen og hang?

På hvilken måte evalueres pedagogisk utviklingsarbeid i Harstad kommune? Hvilke komsekvenser får slik evaluering for skoleutviklingsarbeidet? I dette forskningsarbeidet er blikket spesielt rettet mot styringssystemet som kommunen har etablert og hvordan det påvirker pedagogisk utviklingsarbeid og ev...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Halvorsen, Trine, Vara, Eli Marie
Format: Master Thesis
Language:Norwegian Bokmål
Published: Universitetet i Tromsø 2008
Subjects:
Online Access:https://hdl.handle.net/10037/1653
Description
Summary:På hvilken måte evalueres pedagogisk utviklingsarbeid i Harstad kommune? Hvilke komsekvenser får slik evaluering for skoleutviklingsarbeidet? I dette forskningsarbeidet er blikket spesielt rettet mot styringssystemet som kommunen har etablert og hvordan det påvirker pedagogisk utviklingsarbeid og evaluering, Undersøkelsen omfatter både skole- og kommunenivå, og informantene er representanter for politikere, kommuneadministrasjon, skoleledere og lærere. I arbeidet er det fokus på pedagogisk utviklingsarbeid, evalueringsbegrepet, skolebasert vurdering, kavlitet og det kommunale styringssystemet.