Medlemskap og lojalitet : kan medlemskap i Coop føre til noen former for lojalitet?

Studentarbeid i bedriftsøkonomi (bachelorgrad) - Universitetet i Nordland, 2011 Formålet med denne oppgaven har vært å finne ut som det er noen sammenheng mellom medlemskort i Coop og lojalitet. Vår problemstilling har vært: Kan medlemskap i Coop føre til ulike former for lojalitet? For å samle inn...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Forbord, Hanne, Myrstad, Hilde-Kristin
Format: Bachelor Thesis
Language:Norwegian Bokmål
Published: Universitetet i Nordland 2011
Subjects:
Online Access:http://hdl.handle.net/11250/140306
id ftnorduniv:oai:nordopen.nord.no:11250/140306
record_format openpolar
spelling ftnorduniv:oai:nordopen.nord.no:11250/140306 2023-05-15T17:24:45+02:00 Medlemskap og lojalitet : kan medlemskap i Coop føre til noen former for lojalitet? Forbord, Hanne Myrstad, Hilde-Kristin 2011 application/pdf http://hdl.handle.net/11250/140306 nob nob Universitetet i Nordland http://hdl.handle.net/11250/140306 55 bedriftsøkonomi ledelse relasjonsmarkedsføring VDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213 Bachelor thesis 2011 ftnorduniv 2021-07-13T18:12:57Z Studentarbeid i bedriftsøkonomi (bachelorgrad) - Universitetet i Nordland, 2011 Formålet med denne oppgaven har vært å finne ut som det er noen sammenheng mellom medlemskort i Coop og lojalitet. Vår problemstilling har vært: Kan medlemskap i Coop føre til ulike former for lojalitet? For å samle inn data gjennomførte vi en spørreundersøkelse i to aktuelle Coop butikker. Grunnen til at vi valgte å gjennomføre undersøkelsen i disse butikkene var at det er der vi regner med å finne størst konsentrasjon av medlemmer. Etter å ha analysert de svarene som vi fikk inn i spørreundersøkelsen ved å bruke analyseprogrammet SPSS, så vi at svarene var jevnt fordelt. Det har derfor vært vanskelig å trekke ut sterke funn. Slik som vi ser det, med utgangspunkt i relevant teori, har vi funnet en svak form for lojalitet med utgangspunkt i de to klareste funnene som omhandler hvorfor noen bestemmer seg for å være medlem og at beliggenheten betyr mye for kunden. Bachelor Thesis Nordland Nordland Universitetet i Nordland Open archive Nord universitet Føre ENVELOPE(14.465,14.465,68.663,68.663)
institution Open Polar
collection Open archive Nord universitet
op_collection_id ftnorduniv
language Norwegian Bokmål
topic bedriftsøkonomi
ledelse
relasjonsmarkedsføring
VDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213
spellingShingle bedriftsøkonomi
ledelse
relasjonsmarkedsføring
VDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213
Forbord, Hanne
Myrstad, Hilde-Kristin
Medlemskap og lojalitet : kan medlemskap i Coop føre til noen former for lojalitet?
topic_facet bedriftsøkonomi
ledelse
relasjonsmarkedsføring
VDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213
description Studentarbeid i bedriftsøkonomi (bachelorgrad) - Universitetet i Nordland, 2011 Formålet med denne oppgaven har vært å finne ut som det er noen sammenheng mellom medlemskort i Coop og lojalitet. Vår problemstilling har vært: Kan medlemskap i Coop føre til ulike former for lojalitet? For å samle inn data gjennomførte vi en spørreundersøkelse i to aktuelle Coop butikker. Grunnen til at vi valgte å gjennomføre undersøkelsen i disse butikkene var at det er der vi regner med å finne størst konsentrasjon av medlemmer. Etter å ha analysert de svarene som vi fikk inn i spørreundersøkelsen ved å bruke analyseprogrammet SPSS, så vi at svarene var jevnt fordelt. Det har derfor vært vanskelig å trekke ut sterke funn. Slik som vi ser det, med utgangspunkt i relevant teori, har vi funnet en svak form for lojalitet med utgangspunkt i de to klareste funnene som omhandler hvorfor noen bestemmer seg for å være medlem og at beliggenheten betyr mye for kunden.
format Bachelor Thesis
author Forbord, Hanne
Myrstad, Hilde-Kristin
author_facet Forbord, Hanne
Myrstad, Hilde-Kristin
author_sort Forbord, Hanne
title Medlemskap og lojalitet : kan medlemskap i Coop føre til noen former for lojalitet?
title_short Medlemskap og lojalitet : kan medlemskap i Coop føre til noen former for lojalitet?
title_full Medlemskap og lojalitet : kan medlemskap i Coop føre til noen former for lojalitet?
title_fullStr Medlemskap og lojalitet : kan medlemskap i Coop føre til noen former for lojalitet?
title_full_unstemmed Medlemskap og lojalitet : kan medlemskap i Coop føre til noen former for lojalitet?
title_sort medlemskap og lojalitet : kan medlemskap i coop føre til noen former for lojalitet?
publisher Universitetet i Nordland
publishDate 2011
url http://hdl.handle.net/11250/140306
long_lat ENVELOPE(14.465,14.465,68.663,68.663)
geographic Føre
geographic_facet Føre
genre Nordland
Nordland
Universitetet i Nordland
genre_facet Nordland
Nordland
Universitetet i Nordland
op_source 55
op_relation http://hdl.handle.net/11250/140306
_version_ 1766116019105955840