Medlemskap og lojalitet : kan medlemskap i Coop føre til noen former for lojalitet?

Studentarbeid i bedriftsøkonomi (bachelorgrad) - Universitetet i Nordland, 2011 Formålet med denne oppgaven har vært å finne ut som det er noen sammenheng mellom medlemskort i Coop og lojalitet. Vår problemstilling har vært: Kan medlemskap i Coop føre til ulike former for lojalitet? For å samle inn...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Forbord, Hanne, Myrstad, Hilde-Kristin
Format: Bachelor Thesis
Language:Norwegian Bokmål
Published: Universitetet i Nordland 2011
Subjects:
Online Access:http://hdl.handle.net/11250/140306
Description
Summary:Studentarbeid i bedriftsøkonomi (bachelorgrad) - Universitetet i Nordland, 2011 Formålet med denne oppgaven har vært å finne ut som det er noen sammenheng mellom medlemskort i Coop og lojalitet. Vår problemstilling har vært: Kan medlemskap i Coop føre til ulike former for lojalitet? For å samle inn data gjennomførte vi en spørreundersøkelse i to aktuelle Coop butikker. Grunnen til at vi valgte å gjennomføre undersøkelsen i disse butikkene var at det er der vi regner med å finne størst konsentrasjon av medlemmer. Etter å ha analysert de svarene som vi fikk inn i spørreundersøkelsen ved å bruke analyseprogrammet SPSS, så vi at svarene var jevnt fordelt. Det har derfor vært vanskelig å trekke ut sterke funn. Slik som vi ser det, med utgangspunkt i relevant teori, har vi funnet en svak form for lojalitet med utgangspunkt i de to klareste funnene som omhandler hvorfor noen bestemmer seg for å være medlem og at beliggenheten betyr mye for kunden.