Samisk videregående opplæring under reform 94

Rapporten er en evaluering av samisk videregående opplæring slik denne har fungert før og etter reform 94. Den dokumenterer at elever ved de samiske videregående skolene har en lav gjennomføringsprosent. Dette er i liten grad relatert til reform 94, men skyldes svakheter i skolesystemet generelt. Ev...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Arild Røkenes
Format: Report
Language:unknown
Published: Oslo, Alta: Norsk institutt for by- og regionforskning 2000
Subjects:
Online Access:http://hdl.handle.net/20.500.12199/1740
id fthsosloakers:oai:fagarkivet-hioa.archive.knowledgearc.net:20.500.12199/1740
record_format openpolar
spelling fthsosloakers:oai:fagarkivet-hioa.archive.knowledgearc.net:20.500.12199/1740 2023-05-15T18:14:52+02:00 Samisk videregående opplæring under reform 94 Arild Røkenes 2000 http://hdl.handle.net/20.500.12199/1740 unknown Oslo, Alta: Norsk institutt for by- og regionforskning NIBR prosjektrapport 2000:08 NIBR Rapport_NIBR PublikasjonerNIBR Rapport 2000 fthsosloakers 2019-08-16T09:50:19Z Rapporten er en evaluering av samisk videregående opplæring slik denne har fungert før og etter reform 94. Den dokumenterer at elever ved de samiske videregående skolene har en lav gjennomføringsprosent. Dette er i liten grad relatert til reform 94, men skyldes svakheter i skolesystemet generelt. Evalueringen viser også at den landsomfattende undervisningen i samisk språk lider under stor mangel på godkjente lærere. Report samisk OsloMet (Oslo Metropolitan University): ODA (Open Digital Archive)
institution Open Polar
collection OsloMet (Oslo Metropolitan University): ODA (Open Digital Archive)
op_collection_id fthsosloakers
language unknown
topic NIBR
Rapport_NIBR
PublikasjonerNIBR
spellingShingle NIBR
Rapport_NIBR
PublikasjonerNIBR
Arild Røkenes
Samisk videregående opplæring under reform 94
topic_facet NIBR
Rapport_NIBR
PublikasjonerNIBR
description Rapporten er en evaluering av samisk videregående opplæring slik denne har fungert før og etter reform 94. Den dokumenterer at elever ved de samiske videregående skolene har en lav gjennomføringsprosent. Dette er i liten grad relatert til reform 94, men skyldes svakheter i skolesystemet generelt. Evalueringen viser også at den landsomfattende undervisningen i samisk språk lider under stor mangel på godkjente lærere.
format Report
author Arild Røkenes
author_facet Arild Røkenes
author_sort Arild Røkenes
title Samisk videregående opplæring under reform 94
title_short Samisk videregående opplæring under reform 94
title_full Samisk videregående opplæring under reform 94
title_fullStr Samisk videregående opplæring under reform 94
title_full_unstemmed Samisk videregående opplæring under reform 94
title_sort samisk videregående opplæring under reform 94
publisher Oslo, Alta: Norsk institutt for by- og regionforskning
publishDate 2000
url http://hdl.handle.net/20.500.12199/1740
genre samisk
genre_facet samisk
op_relation NIBR prosjektrapport 2000:08
_version_ 1766187866011992064