Samisk videregående opplæring under reform 94
Rapporten er en evaluering av samisk videregående opplæring slik denne har fungert før og etter reform 94. Den dokumenterer at elever ved de samiske videregående skolene har en lav gjennomføringsprosent. Dette er i liten grad relatert til reform 94, men skyldes svakheter i skolesystemet generelt. Ev...
Main Author: | |
---|---|
Format: | Report |
Language: | unknown |
Published: |
Oslo, Alta: Norsk institutt for by- og regionforskning
2000
|
Subjects: | |
Online Access: | http://hdl.handle.net/20.500.12199/1740 |
id |
fthsosloakers:oai:fagarkivet-hioa.archive.knowledgearc.net:20.500.12199/1740 |
---|---|
record_format |
openpolar |
spelling |
fthsosloakers:oai:fagarkivet-hioa.archive.knowledgearc.net:20.500.12199/1740 2023-05-15T18:14:52+02:00 Samisk videregående opplæring under reform 94 Arild Røkenes 2000 http://hdl.handle.net/20.500.12199/1740 unknown Oslo, Alta: Norsk institutt for by- og regionforskning NIBR prosjektrapport 2000:08 NIBR Rapport_NIBR PublikasjonerNIBR Rapport 2000 fthsosloakers 2019-08-16T09:50:19Z Rapporten er en evaluering av samisk videregående opplæring slik denne har fungert før og etter reform 94. Den dokumenterer at elever ved de samiske videregående skolene har en lav gjennomføringsprosent. Dette er i liten grad relatert til reform 94, men skyldes svakheter i skolesystemet generelt. Evalueringen viser også at den landsomfattende undervisningen i samisk språk lider under stor mangel på godkjente lærere. Report samisk OsloMet (Oslo Metropolitan University): ODA (Open Digital Archive) |
institution |
Open Polar |
collection |
OsloMet (Oslo Metropolitan University): ODA (Open Digital Archive) |
op_collection_id |
fthsosloakers |
language |
unknown |
topic |
NIBR Rapport_NIBR PublikasjonerNIBR |
spellingShingle |
NIBR Rapport_NIBR PublikasjonerNIBR Arild Røkenes Samisk videregående opplæring under reform 94 |
topic_facet |
NIBR Rapport_NIBR PublikasjonerNIBR |
description |
Rapporten er en evaluering av samisk videregående opplæring slik denne har fungert før og etter reform 94. Den dokumenterer at elever ved de samiske videregående skolene har en lav gjennomføringsprosent. Dette er i liten grad relatert til reform 94, men skyldes svakheter i skolesystemet generelt. Evalueringen viser også at den landsomfattende undervisningen i samisk språk lider under stor mangel på godkjente lærere. |
format |
Report |
author |
Arild Røkenes |
author_facet |
Arild Røkenes |
author_sort |
Arild Røkenes |
title |
Samisk videregående opplæring under reform 94 |
title_short |
Samisk videregående opplæring under reform 94 |
title_full |
Samisk videregående opplæring under reform 94 |
title_fullStr |
Samisk videregående opplæring under reform 94 |
title_full_unstemmed |
Samisk videregående opplæring under reform 94 |
title_sort |
samisk videregående opplæring under reform 94 |
publisher |
Oslo, Alta: Norsk institutt for by- og regionforskning |
publishDate |
2000 |
url |
http://hdl.handle.net/20.500.12199/1740 |
genre |
samisk |
genre_facet |
samisk |
op_relation |
NIBR prosjektrapport 2000:08 |
_version_ |
1766187866011992064 |