Hva Marius lærte oss : en studie av tilpasset undervisning og spesialundervisning for en elev med lese- og skrivevansker : rapport fra delprosjekt to på Naustvika skole.
I denne rapporten presenterer vi det andre delprosjektet i et tredelt prosjekt med fokus på tilpasset undervisning for elever med særskilte behov. Det første delprosjektet hadde tittelen: “Hva Ida lærte oss om tilpasset undervisning og aksjonslæring” og hadde fokus på tilrettelagt undervisning for e...
Main Authors: | , |
---|---|
Format: | Report |
Language: | Bokmål |
Published: |
University of Tromsø
2012
|
Subjects: | |
Online Access: | https://hdl.handle.net/10037/3843 |
_version_ | 1829300167922155520 |
---|---|
author | Kamplid, Ingvild Rønningsbakk, Lisbet |
author_facet | Kamplid, Ingvild Rønningsbakk, Lisbet |
author_sort | Kamplid, Ingvild |
collection | University of Tromsø: Munin Open Research Archive |
description | I denne rapporten presenterer vi det andre delprosjektet i et tredelt prosjekt med fokus på tilpasset undervisning for elever med særskilte behov. Det første delprosjektet hadde tittelen: “Hva Ida lærte oss om tilpasset undervisning og aksjonslæring” og hadde fokus på tilrettelagt undervisning for eleven Ida som hadde ADD og sosial angst. Rapporten kan finnes på den digitale publikasjonskanalen Munin ved Universitetsbiblioteket i Tromsø. Det andre delprosjektet har fokus på undervisning av Marius, en elev med lese- og skrivevansker. Vi har derfor gitt det tittelen “Hva Marius lærte oss”. Prosjektet er blitt til og er gjennomført av førstelektor og pedagogisk psykologisk rådgiver Ingvild Kamplid og universitetslektor Lisbet Rønningsbakk, begge ved Universitetet i Tromsø, i samarbeid med skoleleder, lærere, foreldre og elever ved “Naustvika skole”. Prosjektet er finansiert gjennom ordinære FOU-midler fra Universitetet i Tromsø. Ingvild har i prosjektperioden dessuten hatt deltidsstilling ved PPT i Tromsø og Statped Nord. |
format | Report |
genre | Tromsø Universitetet i Tromsø |
genre_facet | Tromsø Universitetet i Tromsø |
geographic | Finnes Ida Naustvika Rønningsbakk Tromsø |
geographic_facet | Finnes Ida Naustvika Rønningsbakk Tromsø |
id | ftunivtroemsoe:oai:munin.uit.no:10037/3843 |
institution | Open Polar |
language | Norwegian (Bokmål) |
long_lat | ENVELOPE(17.883,17.883,69.483,69.483) ENVELOPE(170.483,170.483,-83.583,-83.583) ENVELOPE(13.601,13.601,66.290,66.290) ENVELOPE(9.704,9.704,63.166,63.166) |
op_collection_id | ftunivtroemsoe |
op_relation | FRIDAID 888038 https://hdl.handle.net/10037/3843 |
op_rights | openAccess |
publishDate | 2012 |
publisher | University of Tromsø |
record_format | openpolar |
spelling | ftunivtroemsoe:oai:munin.uit.no:10037/3843 2025-04-13T14:27:32+00:00 Hva Marius lærte oss : en studie av tilpasset undervisning og spesialundervisning for en elev med lese- og skrivevansker : rapport fra delprosjekt to på Naustvika skole. Kamplid, Ingvild Rønningsbakk, Lisbet 2012 https://hdl.handle.net/10037/3843 nob nob University of Tromsø Universitetet i Tromsø FRIDAID 888038 https://hdl.handle.net/10037/3843 openAccess VDP::Social science: 200::Education: 280::Special education: 282 VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Spesialpedagogikk: 282 Research report Forskningsrapport 2012 ftunivtroemsoe 2025-03-14T05:17:56Z I denne rapporten presenterer vi det andre delprosjektet i et tredelt prosjekt med fokus på tilpasset undervisning for elever med særskilte behov. Det første delprosjektet hadde tittelen: “Hva Ida lærte oss om tilpasset undervisning og aksjonslæring” og hadde fokus på tilrettelagt undervisning for eleven Ida som hadde ADD og sosial angst. Rapporten kan finnes på den digitale publikasjonskanalen Munin ved Universitetsbiblioteket i Tromsø. Det andre delprosjektet har fokus på undervisning av Marius, en elev med lese- og skrivevansker. Vi har derfor gitt det tittelen “Hva Marius lærte oss”. Prosjektet er blitt til og er gjennomført av førstelektor og pedagogisk psykologisk rådgiver Ingvild Kamplid og universitetslektor Lisbet Rønningsbakk, begge ved Universitetet i Tromsø, i samarbeid med skoleleder, lærere, foreldre og elever ved “Naustvika skole”. Prosjektet er finansiert gjennom ordinære FOU-midler fra Universitetet i Tromsø. Ingvild har i prosjektperioden dessuten hatt deltidsstilling ved PPT i Tromsø og Statped Nord. Report Tromsø Universitetet i Tromsø University of Tromsø: Munin Open Research Archive Finnes ENVELOPE(17.883,17.883,69.483,69.483) Ida ENVELOPE(170.483,170.483,-83.583,-83.583) Naustvika ENVELOPE(13.601,13.601,66.290,66.290) Rønningsbakk ENVELOPE(9.704,9.704,63.166,63.166) Tromsø |
spellingShingle | VDP::Social science: 200::Education: 280::Special education: 282 VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Spesialpedagogikk: 282 Kamplid, Ingvild Rønningsbakk, Lisbet Hva Marius lærte oss : en studie av tilpasset undervisning og spesialundervisning for en elev med lese- og skrivevansker : rapport fra delprosjekt to på Naustvika skole. |
title | Hva Marius lærte oss : en studie av tilpasset undervisning og spesialundervisning for en elev med lese- og skrivevansker : rapport fra delprosjekt to på Naustvika skole. |
title_full | Hva Marius lærte oss : en studie av tilpasset undervisning og spesialundervisning for en elev med lese- og skrivevansker : rapport fra delprosjekt to på Naustvika skole. |
title_fullStr | Hva Marius lærte oss : en studie av tilpasset undervisning og spesialundervisning for en elev med lese- og skrivevansker : rapport fra delprosjekt to på Naustvika skole. |
title_full_unstemmed | Hva Marius lærte oss : en studie av tilpasset undervisning og spesialundervisning for en elev med lese- og skrivevansker : rapport fra delprosjekt to på Naustvika skole. |
title_short | Hva Marius lærte oss : en studie av tilpasset undervisning og spesialundervisning for en elev med lese- og skrivevansker : rapport fra delprosjekt to på Naustvika skole. |
title_sort | hva marius lærte oss : en studie av tilpasset undervisning og spesialundervisning for en elev med lese- og skrivevansker : rapport fra delprosjekt to på naustvika skole. |
topic | VDP::Social science: 200::Education: 280::Special education: 282 VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Spesialpedagogikk: 282 |
topic_facet | VDP::Social science: 200::Education: 280::Special education: 282 VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Spesialpedagogikk: 282 |
url | https://hdl.handle.net/10037/3843 |