Hva Marius lærte oss : en studie av tilpasset undervisning og spesialundervisning for en elev med lese- og skrivevansker : rapport fra delprosjekt to på Naustvika skole.

I denne rapporten presenterer vi det andre delprosjektet i et tredelt prosjekt med fokus på tilpasset undervisning for elever med særskilte behov. Det første delprosjektet hadde tittelen: “Hva Ida lærte oss om tilpasset undervisning og aksjonslæring” og hadde fokus på tilrettelagt undervisning for e...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Kamplid, Ingvild, Rønningsbakk, Lisbet
Format: Report
Language:Bokmål
Published: University of Tromsø 2012
Subjects:
Online Access:https://hdl.handle.net/10037/3843
_version_ 1829300167922155520
author Kamplid, Ingvild
Rønningsbakk, Lisbet
author_facet Kamplid, Ingvild
Rønningsbakk, Lisbet
author_sort Kamplid, Ingvild
collection University of Tromsø: Munin Open Research Archive
description I denne rapporten presenterer vi det andre delprosjektet i et tredelt prosjekt med fokus på tilpasset undervisning for elever med særskilte behov. Det første delprosjektet hadde tittelen: “Hva Ida lærte oss om tilpasset undervisning og aksjonslæring” og hadde fokus på tilrettelagt undervisning for eleven Ida som hadde ADD og sosial angst. Rapporten kan finnes på den digitale publikasjonskanalen Munin ved Universitetsbiblioteket i Tromsø. Det andre delprosjektet har fokus på undervisning av Marius, en elev med lese- og skrivevansker. Vi har derfor gitt det tittelen “Hva Marius lærte oss”. Prosjektet er blitt til og er gjennomført av førstelektor og pedagogisk psykologisk rådgiver Ingvild Kamplid og universitetslektor Lisbet Rønningsbakk, begge ved Universitetet i Tromsø, i samarbeid med skoleleder, lærere, foreldre og elever ved “Naustvika skole”. Prosjektet er finansiert gjennom ordinære FOU-midler fra Universitetet i Tromsø. Ingvild har i prosjektperioden dessuten hatt deltidsstilling ved PPT i Tromsø og Statped Nord.
format Report
genre Tromsø
Universitetet i Tromsø
genre_facet Tromsø
Universitetet i Tromsø
geographic Finnes
Ida
Naustvika
Rønningsbakk
Tromsø
geographic_facet Finnes
Ida
Naustvika
Rønningsbakk
Tromsø
id ftunivtroemsoe:oai:munin.uit.no:10037/3843
institution Open Polar
language Norwegian (Bokmål)
long_lat ENVELOPE(17.883,17.883,69.483,69.483)
ENVELOPE(170.483,170.483,-83.583,-83.583)
ENVELOPE(13.601,13.601,66.290,66.290)
ENVELOPE(9.704,9.704,63.166,63.166)
op_collection_id ftunivtroemsoe
op_relation FRIDAID 888038
https://hdl.handle.net/10037/3843
op_rights openAccess
publishDate 2012
publisher University of Tromsø
record_format openpolar
spelling ftunivtroemsoe:oai:munin.uit.no:10037/3843 2025-04-13T14:27:32+00:00 Hva Marius lærte oss : en studie av tilpasset undervisning og spesialundervisning for en elev med lese- og skrivevansker : rapport fra delprosjekt to på Naustvika skole. Kamplid, Ingvild Rønningsbakk, Lisbet 2012 https://hdl.handle.net/10037/3843 nob nob University of Tromsø Universitetet i Tromsø FRIDAID 888038 https://hdl.handle.net/10037/3843 openAccess VDP::Social science: 200::Education: 280::Special education: 282 VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Spesialpedagogikk: 282 Research report Forskningsrapport 2012 ftunivtroemsoe 2025-03-14T05:17:56Z I denne rapporten presenterer vi det andre delprosjektet i et tredelt prosjekt med fokus på tilpasset undervisning for elever med særskilte behov. Det første delprosjektet hadde tittelen: “Hva Ida lærte oss om tilpasset undervisning og aksjonslæring” og hadde fokus på tilrettelagt undervisning for eleven Ida som hadde ADD og sosial angst. Rapporten kan finnes på den digitale publikasjonskanalen Munin ved Universitetsbiblioteket i Tromsø. Det andre delprosjektet har fokus på undervisning av Marius, en elev med lese- og skrivevansker. Vi har derfor gitt det tittelen “Hva Marius lærte oss”. Prosjektet er blitt til og er gjennomført av førstelektor og pedagogisk psykologisk rådgiver Ingvild Kamplid og universitetslektor Lisbet Rønningsbakk, begge ved Universitetet i Tromsø, i samarbeid med skoleleder, lærere, foreldre og elever ved “Naustvika skole”. Prosjektet er finansiert gjennom ordinære FOU-midler fra Universitetet i Tromsø. Ingvild har i prosjektperioden dessuten hatt deltidsstilling ved PPT i Tromsø og Statped Nord. Report Tromsø Universitetet i Tromsø University of Tromsø: Munin Open Research Archive Finnes ENVELOPE(17.883,17.883,69.483,69.483) Ida ENVELOPE(170.483,170.483,-83.583,-83.583) Naustvika ENVELOPE(13.601,13.601,66.290,66.290) Rønningsbakk ENVELOPE(9.704,9.704,63.166,63.166) Tromsø
spellingShingle VDP::Social science: 200::Education: 280::Special education: 282
VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Spesialpedagogikk: 282
Kamplid, Ingvild
Rønningsbakk, Lisbet
Hva Marius lærte oss : en studie av tilpasset undervisning og spesialundervisning for en elev med lese- og skrivevansker : rapport fra delprosjekt to på Naustvika skole.
title Hva Marius lærte oss : en studie av tilpasset undervisning og spesialundervisning for en elev med lese- og skrivevansker : rapport fra delprosjekt to på Naustvika skole.
title_full Hva Marius lærte oss : en studie av tilpasset undervisning og spesialundervisning for en elev med lese- og skrivevansker : rapport fra delprosjekt to på Naustvika skole.
title_fullStr Hva Marius lærte oss : en studie av tilpasset undervisning og spesialundervisning for en elev med lese- og skrivevansker : rapport fra delprosjekt to på Naustvika skole.
title_full_unstemmed Hva Marius lærte oss : en studie av tilpasset undervisning og spesialundervisning for en elev med lese- og skrivevansker : rapport fra delprosjekt to på Naustvika skole.
title_short Hva Marius lærte oss : en studie av tilpasset undervisning og spesialundervisning for en elev med lese- og skrivevansker : rapport fra delprosjekt to på Naustvika skole.
title_sort hva marius lærte oss : en studie av tilpasset undervisning og spesialundervisning for en elev med lese- og skrivevansker : rapport fra delprosjekt to på naustvika skole.
topic VDP::Social science: 200::Education: 280::Special education: 282
VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Spesialpedagogikk: 282
topic_facet VDP::Social science: 200::Education: 280::Special education: 282
VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Spesialpedagogikk: 282
url https://hdl.handle.net/10037/3843