Betydningen av SP artikkel 27 og ILO-169 artikkel 10 nr. 1 ved fastsettelse av tapstid for førerett i norsk rett

Oppgaven vurderer om de internasjonale konvensjonsbestemmelsene SP artikkel 27 eller ILO-169 artikkel 10 nr. 1 kan medføre at staten må gi reindriftssamer kortere inndragning av føreretten. Oppgaven tar utgangspunkt i to nylige dommer fra Indre- og Østre Finnmark tingrett og Hålogaland lagmannsrett....

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Næss, Otilie
Format: Master Thesis
Language:Bokmål
Published: UiT Norges arktiske universitet 2023
Subjects:
Online Access:https://hdl.handle.net/10037/32069
_version_ 1829308163803840512
author Næss, Otilie
author_facet Næss, Otilie
author_sort Næss, Otilie
collection University of Tromsø: Munin Open Research Archive
description Oppgaven vurderer om de internasjonale konvensjonsbestemmelsene SP artikkel 27 eller ILO-169 artikkel 10 nr. 1 kan medføre at staten må gi reindriftssamer kortere inndragning av føreretten. Oppgaven tar utgangspunkt i to nylige dommer fra Indre- og Østre Finnmark tingrett og Hålogaland lagmannsrett.
format Master Thesis
genre Finnmark
Hålogaland
Finnmark
genre_facet Finnmark
Hålogaland
Finnmark
id ftunivtroemsoe:oai:munin.uit.no:10037/32069
institution Open Polar
language Norwegian (Bokmål)
op_collection_id ftunivtroemsoe
op_relation https://hdl.handle.net/10037/32069
op_rights Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
Copyright 2023 The Author(s)
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
publishDate 2023
publisher UiT Norges arktiske universitet
record_format openpolar
spelling ftunivtroemsoe:oai:munin.uit.no:10037/32069 2025-04-13T14:18:40+00:00 Betydningen av SP artikkel 27 og ILO-169 artikkel 10 nr. 1 ved fastsettelse av tapstid for førerett i norsk rett Næss, Otilie 2023-05-01 https://hdl.handle.net/10037/32069 nob nob UiT Norges arktiske universitet UiT The Arctic University of Norway https://hdl.handle.net/10037/32069 Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) Copyright 2023 The Author(s) https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Rettsvitenskap: 340::Folkerett: 344 VDP::Social science: 200::Law: 340::International law: 344 JUR-3902 Mastergradsoppgave Master thesis 2023 ftunivtroemsoe 2025-03-14T05:17:56Z Oppgaven vurderer om de internasjonale konvensjonsbestemmelsene SP artikkel 27 eller ILO-169 artikkel 10 nr. 1 kan medføre at staten må gi reindriftssamer kortere inndragning av føreretten. Oppgaven tar utgangspunkt i to nylige dommer fra Indre- og Østre Finnmark tingrett og Hålogaland lagmannsrett. Master Thesis Finnmark Hålogaland Finnmark University of Tromsø: Munin Open Research Archive
spellingShingle VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Rettsvitenskap: 340::Folkerett: 344
VDP::Social science: 200::Law: 340::International law: 344
JUR-3902
Næss, Otilie
Betydningen av SP artikkel 27 og ILO-169 artikkel 10 nr. 1 ved fastsettelse av tapstid for førerett i norsk rett
title Betydningen av SP artikkel 27 og ILO-169 artikkel 10 nr. 1 ved fastsettelse av tapstid for førerett i norsk rett
title_full Betydningen av SP artikkel 27 og ILO-169 artikkel 10 nr. 1 ved fastsettelse av tapstid for førerett i norsk rett
title_fullStr Betydningen av SP artikkel 27 og ILO-169 artikkel 10 nr. 1 ved fastsettelse av tapstid for førerett i norsk rett
title_full_unstemmed Betydningen av SP artikkel 27 og ILO-169 artikkel 10 nr. 1 ved fastsettelse av tapstid for førerett i norsk rett
title_short Betydningen av SP artikkel 27 og ILO-169 artikkel 10 nr. 1 ved fastsettelse av tapstid for førerett i norsk rett
title_sort betydningen av sp artikkel 27 og ilo-169 artikkel 10 nr. 1 ved fastsettelse av tapstid for førerett i norsk rett
topic VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Rettsvitenskap: 340::Folkerett: 344
VDP::Social science: 200::Law: 340::International law: 344
JUR-3902
topic_facet VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Rettsvitenskap: 340::Folkerett: 344
VDP::Social science: 200::Law: 340::International law: 344
JUR-3902
url https://hdl.handle.net/10037/32069