De brutte løfters camp? : en analyse av forventninger og innfrielse ved en turistbedrift i Nord-Norge
I denne oppgaven har vi gjort et casestudie av en liten fiskecamp på Arnøya i Nord-Troms, Crazy Cod Camp. 2010 var selskapets første driftsår, og i forkant av en eventuell utvidelse av fiskecampen var det ønskelig å vite hvor tilfredse kundene var med oppholdet. Dette for å kunne bruke resultatene t...
Main Authors: | , |
---|---|
Format: | Master Thesis |
Language: | Norwegian Bokmål |
Published: |
Universitetet i Tromsø
2010
|
Subjects: | |
Online Access: | https://hdl.handle.net/10037/2872 |
id |
ftunivtroemsoe:oai:munin.uit.no:10037/2872 |
---|---|
record_format |
openpolar |
spelling |
ftunivtroemsoe:oai:munin.uit.no:10037/2872 2024-06-02T08:03:04+00:00 De brutte løfters camp? : en analyse av forventninger og innfrielse ved en turistbedrift i Nord-Norge Pedersen, Ole-Petter Hansen, Lill Torunn 2010-11 946684 bytes application/pdf https://hdl.handle.net/10037/2872 nob nob Universitetet i Tromsø University of Tromsø https://hdl.handle.net/10037/2872 URN:NBN:no-uit_munin_2605 Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0) openAccess Copyright 2010 The Author(s) https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0 VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Bedriftsøkonomi: 213 IPA analyse turistfiske STV-3906 Master thesis Mastergradsoppgave 2010 ftunivtroemsoe 2024-05-07T08:42:34Z I denne oppgaven har vi gjort et casestudie av en liten fiskecamp på Arnøya i Nord-Troms, Crazy Cod Camp. 2010 var selskapets første driftsår, og i forkant av en eventuell utvidelse av fiskecampen var det ønskelig å vite hvor tilfredse kundene var med oppholdet. Dette for å kunne bruke resultatene til å forbedre og øke kundens opplevelse. Vi har med bakgrunn i teorier innenfor turisme, konsumentatferd og tjenester gjort en kundeundersøkelse der vi sendte ut / delte ut et spørreskjema til kundene som har besøkt fiskecampen. Ut fra svarene i undersøkelsen har vi gjort en klassisk Importance Performance Analyse (IPA) for å analysere gapet mellom kundenes forventninger og kundenes faktiske opplevelser av noen gitte faktorer ved fiskecampen. Vi har komplettert analysen med en teknikk vi har utviklet basert på Abalo et al. (2007), og som vi benevner som Monte Carlo IPA Resampler (MCIPAR). Teknikkene kompletterer hverandre i forhold til tolking av spredningen i Importance verdier. I vår analyse finner vi at kundene generelt sett er fornøyde med oppholdet i forhold til hva de forventet. Master Thesis Arnøya Nord-Norge Troms University of Tromsø: Munin Open Research Archive Verdier ENVELOPE(-60.883,-60.883,-66.033,-66.033) |
institution |
Open Polar |
collection |
University of Tromsø: Munin Open Research Archive |
op_collection_id |
ftunivtroemsoe |
language |
Norwegian Bokmål |
topic |
VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Bedriftsøkonomi: 213 IPA analyse turistfiske STV-3906 |
spellingShingle |
VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Bedriftsøkonomi: 213 IPA analyse turistfiske STV-3906 Pedersen, Ole-Petter Hansen, Lill Torunn De brutte løfters camp? : en analyse av forventninger og innfrielse ved en turistbedrift i Nord-Norge |
topic_facet |
VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Bedriftsøkonomi: 213 IPA analyse turistfiske STV-3906 |
description |
I denne oppgaven har vi gjort et casestudie av en liten fiskecamp på Arnøya i Nord-Troms, Crazy Cod Camp. 2010 var selskapets første driftsår, og i forkant av en eventuell utvidelse av fiskecampen var det ønskelig å vite hvor tilfredse kundene var med oppholdet. Dette for å kunne bruke resultatene til å forbedre og øke kundens opplevelse. Vi har med bakgrunn i teorier innenfor turisme, konsumentatferd og tjenester gjort en kundeundersøkelse der vi sendte ut / delte ut et spørreskjema til kundene som har besøkt fiskecampen. Ut fra svarene i undersøkelsen har vi gjort en klassisk Importance Performance Analyse (IPA) for å analysere gapet mellom kundenes forventninger og kundenes faktiske opplevelser av noen gitte faktorer ved fiskecampen. Vi har komplettert analysen med en teknikk vi har utviklet basert på Abalo et al. (2007), og som vi benevner som Monte Carlo IPA Resampler (MCIPAR). Teknikkene kompletterer hverandre i forhold til tolking av spredningen i Importance verdier. I vår analyse finner vi at kundene generelt sett er fornøyde med oppholdet i forhold til hva de forventet. |
format |
Master Thesis |
author |
Pedersen, Ole-Petter Hansen, Lill Torunn |
author_facet |
Pedersen, Ole-Petter Hansen, Lill Torunn |
author_sort |
Pedersen, Ole-Petter |
title |
De brutte løfters camp? : en analyse av forventninger og innfrielse ved en turistbedrift i Nord-Norge |
title_short |
De brutte løfters camp? : en analyse av forventninger og innfrielse ved en turistbedrift i Nord-Norge |
title_full |
De brutte løfters camp? : en analyse av forventninger og innfrielse ved en turistbedrift i Nord-Norge |
title_fullStr |
De brutte løfters camp? : en analyse av forventninger og innfrielse ved en turistbedrift i Nord-Norge |
title_full_unstemmed |
De brutte løfters camp? : en analyse av forventninger og innfrielse ved en turistbedrift i Nord-Norge |
title_sort |
de brutte løfters camp? : en analyse av forventninger og innfrielse ved en turistbedrift i nord-norge |
publisher |
Universitetet i Tromsø |
publishDate |
2010 |
url |
https://hdl.handle.net/10037/2872 |
long_lat |
ENVELOPE(-60.883,-60.883,-66.033,-66.033) |
geographic |
Verdier |
geographic_facet |
Verdier |
genre |
Arnøya Nord-Norge Troms |
genre_facet |
Arnøya Nord-Norge Troms |
op_relation |
https://hdl.handle.net/10037/2872 URN:NBN:no-uit_munin_2605 |
op_rights |
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0) openAccess Copyright 2010 The Author(s) https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0 |
_version_ |
1800747526585843712 |