De brutte løfters camp? : en analyse av forventninger og innfrielse ved en turistbedrift i Nord-Norge

I denne oppgaven har vi gjort et casestudie av en liten fiskecamp på Arnøya i Nord-Troms, Crazy Cod Camp. 2010 var selskapets første driftsår, og i forkant av en eventuell utvidelse av fiskecampen var det ønskelig å vite hvor tilfredse kundene var med oppholdet. Dette for å kunne bruke resultatene t...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Pedersen, Ole-Petter, Hansen, Lill Torunn
Format: Master Thesis
Language:Norwegian Bokmål
Published: Universitetet i Tromsø 2010
Subjects:
Online Access:https://hdl.handle.net/10037/2872
id ftunivtroemsoe:oai:munin.uit.no:10037/2872
record_format openpolar
spelling ftunivtroemsoe:oai:munin.uit.no:10037/2872 2024-06-02T08:03:04+00:00 De brutte løfters camp? : en analyse av forventninger og innfrielse ved en turistbedrift i Nord-Norge Pedersen, Ole-Petter Hansen, Lill Torunn 2010-11 946684 bytes application/pdf https://hdl.handle.net/10037/2872 nob nob Universitetet i Tromsø University of Tromsø https://hdl.handle.net/10037/2872 URN:NBN:no-uit_munin_2605 Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0) openAccess Copyright 2010 The Author(s) https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0 VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Bedriftsøkonomi: 213 IPA analyse turistfiske STV-3906 Master thesis Mastergradsoppgave 2010 ftunivtroemsoe 2024-05-07T08:42:34Z I denne oppgaven har vi gjort et casestudie av en liten fiskecamp på Arnøya i Nord-Troms, Crazy Cod Camp. 2010 var selskapets første driftsår, og i forkant av en eventuell utvidelse av fiskecampen var det ønskelig å vite hvor tilfredse kundene var med oppholdet. Dette for å kunne bruke resultatene til å forbedre og øke kundens opplevelse. Vi har med bakgrunn i teorier innenfor turisme, konsumentatferd og tjenester gjort en kundeundersøkelse der vi sendte ut / delte ut et spørreskjema til kundene som har besøkt fiskecampen. Ut fra svarene i undersøkelsen har vi gjort en klassisk Importance Performance Analyse (IPA) for å analysere gapet mellom kundenes forventninger og kundenes faktiske opplevelser av noen gitte faktorer ved fiskecampen. Vi har komplettert analysen med en teknikk vi har utviklet basert på Abalo et al. (2007), og som vi benevner som Monte Carlo IPA Resampler (MCIPAR). Teknikkene kompletterer hverandre i forhold til tolking av spredningen i Importance verdier. I vår analyse finner vi at kundene generelt sett er fornøyde med oppholdet i forhold til hva de forventet. Master Thesis Arnøya Nord-Norge Troms University of Tromsø: Munin Open Research Archive Verdier ENVELOPE(-60.883,-60.883,-66.033,-66.033)
institution Open Polar
collection University of Tromsø: Munin Open Research Archive
op_collection_id ftunivtroemsoe
language Norwegian Bokmål
topic VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Bedriftsøkonomi: 213
IPA analyse
turistfiske
STV-3906
spellingShingle VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Bedriftsøkonomi: 213
IPA analyse
turistfiske
STV-3906
Pedersen, Ole-Petter
Hansen, Lill Torunn
De brutte løfters camp? : en analyse av forventninger og innfrielse ved en turistbedrift i Nord-Norge
topic_facet VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Bedriftsøkonomi: 213
IPA analyse
turistfiske
STV-3906
description I denne oppgaven har vi gjort et casestudie av en liten fiskecamp på Arnøya i Nord-Troms, Crazy Cod Camp. 2010 var selskapets første driftsår, og i forkant av en eventuell utvidelse av fiskecampen var det ønskelig å vite hvor tilfredse kundene var med oppholdet. Dette for å kunne bruke resultatene til å forbedre og øke kundens opplevelse. Vi har med bakgrunn i teorier innenfor turisme, konsumentatferd og tjenester gjort en kundeundersøkelse der vi sendte ut / delte ut et spørreskjema til kundene som har besøkt fiskecampen. Ut fra svarene i undersøkelsen har vi gjort en klassisk Importance Performance Analyse (IPA) for å analysere gapet mellom kundenes forventninger og kundenes faktiske opplevelser av noen gitte faktorer ved fiskecampen. Vi har komplettert analysen med en teknikk vi har utviklet basert på Abalo et al. (2007), og som vi benevner som Monte Carlo IPA Resampler (MCIPAR). Teknikkene kompletterer hverandre i forhold til tolking av spredningen i Importance verdier. I vår analyse finner vi at kundene generelt sett er fornøyde med oppholdet i forhold til hva de forventet.
format Master Thesis
author Pedersen, Ole-Petter
Hansen, Lill Torunn
author_facet Pedersen, Ole-Petter
Hansen, Lill Torunn
author_sort Pedersen, Ole-Petter
title De brutte løfters camp? : en analyse av forventninger og innfrielse ved en turistbedrift i Nord-Norge
title_short De brutte løfters camp? : en analyse av forventninger og innfrielse ved en turistbedrift i Nord-Norge
title_full De brutte løfters camp? : en analyse av forventninger og innfrielse ved en turistbedrift i Nord-Norge
title_fullStr De brutte løfters camp? : en analyse av forventninger og innfrielse ved en turistbedrift i Nord-Norge
title_full_unstemmed De brutte løfters camp? : en analyse av forventninger og innfrielse ved en turistbedrift i Nord-Norge
title_sort de brutte løfters camp? : en analyse av forventninger og innfrielse ved en turistbedrift i nord-norge
publisher Universitetet i Tromsø
publishDate 2010
url https://hdl.handle.net/10037/2872
long_lat ENVELOPE(-60.883,-60.883,-66.033,-66.033)
geographic Verdier
geographic_facet Verdier
genre Arnøya
Nord-Norge
Troms
genre_facet Arnøya
Nord-Norge
Troms
op_relation https://hdl.handle.net/10037/2872
URN:NBN:no-uit_munin_2605
op_rights Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)
openAccess
Copyright 2010 The Author(s)
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0
_version_ 1800747526585843712