Hva engasjerer deg på Facebook?

Sosiale medier trenger inn i hverdagen til en stor del av alle menneskers daglige liv og gjøremål. Facebook har vist seg å være en viktig markedsføringskanal for svært mange bedrifter. Små og mellomstore bedrifter kan med sine små budsjetter kunne skape mye synlighet. Denne mastergradsoppgaven vil m...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Jakobsen, Lars
Format: Master Thesis
Language:Norwegian Bokmål
Published: UiT Norges arktiske universitet 2022
Subjects:
Online Access:https://hdl.handle.net/10037/25748
id ftunivtroemsoe:oai:munin.uit.no:10037/25748
record_format openpolar
spelling ftunivtroemsoe:oai:munin.uit.no:10037/25748 2023-05-15T14:50:52+02:00 Hva engasjerer deg på Facebook? Jakobsen, Lars 2022-05-11 https://hdl.handle.net/10037/25748 nob nob UiT Norges arktiske universitet UiT The Arctic University of Norway https://hdl.handle.net/10037/25748 Copyright 2022 The Author(s) Medie- og dokumentasjonsvitenskap VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Medievitenskap og journalistikk: 310 VDP::Social science: 200::Media science and journalism: 310 MDV-3950 Mastergradsoppgave Master thesis 2022 ftunivtroemsoe 2022-07-06T22:58:56Z Sosiale medier trenger inn i hverdagen til en stor del av alle menneskers daglige liv og gjøremål. Facebook har vist seg å være en viktig markedsføringskanal for svært mange bedrifter. Små og mellomstore bedrifter kan med sine små budsjetter kunne skape mye synlighet. Denne mastergradsoppgaven vil med en induktiv tilnærming undersøke markedskommunikasjon på Facebook. Jeg ser nærmere på hvordan små og mellomstore bedrifter sin synlighet og engasjement kan oppstå og forbedres over tid. Ved analyser av den utvalgte bedriften Arctic Lavvo AS sine innlegg i en periode på to måneder undersøker jeg hvilke typer innlegg som skaper synlighet og engasjement blant Facebook-brukere. Videre så bruker oppgaven flere kommunikasjonsteorier for å forklare hvordan kommunikasjonsflyten på Facebook fungerer, og kombinerer dette med funn fra tidligere forskning på Facebook og markedskommunikasjon. Ved bruk at analyser, forskning, teorier og sammenligninger belyser denne oppgaven ulike deler av Arctic Lavvo AS sin markedskommunikasjon. Det er funnet flere faktorer som ser ut til å påvirke Arctic Lavvo AS sin synlighet og engasjement. Master Thesis Arctic University of Tromsø: Munin Open Research Archive Arctic
institution Open Polar
collection University of Tromsø: Munin Open Research Archive
op_collection_id ftunivtroemsoe
language Norwegian Bokmål
topic Medie- og dokumentasjonsvitenskap
VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Medievitenskap og journalistikk: 310
VDP::Social science: 200::Media science and journalism: 310
MDV-3950
spellingShingle Medie- og dokumentasjonsvitenskap
VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Medievitenskap og journalistikk: 310
VDP::Social science: 200::Media science and journalism: 310
MDV-3950
Jakobsen, Lars
Hva engasjerer deg på Facebook?
topic_facet Medie- og dokumentasjonsvitenskap
VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Medievitenskap og journalistikk: 310
VDP::Social science: 200::Media science and journalism: 310
MDV-3950
description Sosiale medier trenger inn i hverdagen til en stor del av alle menneskers daglige liv og gjøremål. Facebook har vist seg å være en viktig markedsføringskanal for svært mange bedrifter. Små og mellomstore bedrifter kan med sine små budsjetter kunne skape mye synlighet. Denne mastergradsoppgaven vil med en induktiv tilnærming undersøke markedskommunikasjon på Facebook. Jeg ser nærmere på hvordan små og mellomstore bedrifter sin synlighet og engasjement kan oppstå og forbedres over tid. Ved analyser av den utvalgte bedriften Arctic Lavvo AS sine innlegg i en periode på to måneder undersøker jeg hvilke typer innlegg som skaper synlighet og engasjement blant Facebook-brukere. Videre så bruker oppgaven flere kommunikasjonsteorier for å forklare hvordan kommunikasjonsflyten på Facebook fungerer, og kombinerer dette med funn fra tidligere forskning på Facebook og markedskommunikasjon. Ved bruk at analyser, forskning, teorier og sammenligninger belyser denne oppgaven ulike deler av Arctic Lavvo AS sin markedskommunikasjon. Det er funnet flere faktorer som ser ut til å påvirke Arctic Lavvo AS sin synlighet og engasjement.
format Master Thesis
author Jakobsen, Lars
author_facet Jakobsen, Lars
author_sort Jakobsen, Lars
title Hva engasjerer deg på Facebook?
title_short Hva engasjerer deg på Facebook?
title_full Hva engasjerer deg på Facebook?
title_fullStr Hva engasjerer deg på Facebook?
title_full_unstemmed Hva engasjerer deg på Facebook?
title_sort hva engasjerer deg på facebook?
publisher UiT Norges arktiske universitet
publishDate 2022
url https://hdl.handle.net/10037/25748
geographic Arctic
geographic_facet Arctic
genre Arctic
genre_facet Arctic
op_relation https://hdl.handle.net/10037/25748
op_rights Copyright 2022 The Author(s)
_version_ 1766321928344174592