Hvilke vitenskapelige og etiske utfordringer ligger i valget av aksjonsforskningsperspektivet i tilknytning til et praktisk skoleutviklingsprosjekt?
Doktorgradspaper om temaet vitenskapsteori med etikk Bakgrunnen for den forskning jeg vil skissere og drøfte i denne oppgaven er deltakelse i det landsomfattende prosjektet ”Veiledning av nyutdannede lærere”- heretter kalt VNL. Dette er et landsomfattende prosjekt delt opp i regioner. Min gruppe dek...
Main Author: | |
---|---|
Format: | Report |
Language: | Bokmål |
Published: |
Eureka Forlag
2006
|
Subjects: | |
Online Access: | https://hdl.handle.net/10037/2272 |
_version_ | 1829302839868915712 |
---|---|
author | Berger, Anne-Harriet |
author_facet | Berger, Anne-Harriet |
author_sort | Berger, Anne-Harriet |
collection | University of Tromsø: Munin Open Research Archive |
description | Doktorgradspaper om temaet vitenskapsteori med etikk Bakgrunnen for den forskning jeg vil skissere og drøfte i denne oppgaven er deltakelse i det landsomfattende prosjektet ”Veiledning av nyutdannede lærere”- heretter kalt VNL. Dette er et landsomfattende prosjekt delt opp i regioner. Min gruppe dekker regionene Troms og Finnmark. Gruppa består av 4 pedagoger som er ansatt ved Universitetet i Tromsø, Høyskolen i Alta, Samisk Høyskole og Høyskolen i Tromsø. Prosjektet er i utgangspunktet ikke et forskningsprosjekt, men et praktisk prosjekt. Grunnen til at vi fra våren 2005 også eksplisitt gjør det til et forskningsprosjekt, er oppdagelser og funn vi har gjort de foregående to årene, og som vi mener delvis bør forskes på og delvis bør utsettes for utviklingsstøttende forskning i form av aksjonsforskning. |
format | Report |
genre | Alta Finnmark samisk Tromsø Finnmark Troms Universitetet i Tromsø |
genre_facet | Alta Finnmark samisk Tromsø Finnmark Troms Universitetet i Tromsø |
geographic | Alta Troms og Finnmark Tromsø |
geographic_facet | Alta Troms og Finnmark Tromsø |
id | ftunivtroemsoe:oai:munin.uit.no:10037/2272 |
institution | Open Polar |
language | Norwegian (Bokmål) |
long_lat | ENVELOPE(23.712,23.712,69.724,69.724) |
op_collection_id | ftunivtroemsoe |
op_relation | Eureka Digital 8, 2006 https://hdl.handle.net/10037/2272 |
op_rights | openAccess |
publishDate | 2006 |
publisher | Eureka Forlag |
record_format | openpolar |
spelling | ftunivtroemsoe:oai:munin.uit.no:10037/2272 2025-04-13T14:06:37+00:00 Hvilke vitenskapelige og etiske utfordringer ligger i valget av aksjonsforskningsperspektivet i tilknytning til et praktisk skoleutviklingsprosjekt? Berger, Anne-Harriet 2006 86380 bytes application/pdf https://hdl.handle.net/10037/2272 nob nob Eureka Forlag Eureka Digital 8, 2006 https://hdl.handle.net/10037/2272 openAccess VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Allmennpedagogikk: 281 VDP::Social science: 200::Education: 280::General education: 281 Research report Forskningsrapport 2006 ftunivtroemsoe 2025-03-14T05:17:55Z Doktorgradspaper om temaet vitenskapsteori med etikk Bakgrunnen for den forskning jeg vil skissere og drøfte i denne oppgaven er deltakelse i det landsomfattende prosjektet ”Veiledning av nyutdannede lærere”- heretter kalt VNL. Dette er et landsomfattende prosjekt delt opp i regioner. Min gruppe dekker regionene Troms og Finnmark. Gruppa består av 4 pedagoger som er ansatt ved Universitetet i Tromsø, Høyskolen i Alta, Samisk Høyskole og Høyskolen i Tromsø. Prosjektet er i utgangspunktet ikke et forskningsprosjekt, men et praktisk prosjekt. Grunnen til at vi fra våren 2005 også eksplisitt gjør det til et forskningsprosjekt, er oppdagelser og funn vi har gjort de foregående to årene, og som vi mener delvis bør forskes på og delvis bør utsettes for utviklingsstøttende forskning i form av aksjonsforskning. Report Alta Finnmark samisk Tromsø Finnmark Troms Universitetet i Tromsø University of Tromsø: Munin Open Research Archive Alta Troms og Finnmark ENVELOPE(23.712,23.712,69.724,69.724) Tromsø |
spellingShingle | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Allmennpedagogikk: 281 VDP::Social science: 200::Education: 280::General education: 281 Berger, Anne-Harriet Hvilke vitenskapelige og etiske utfordringer ligger i valget av aksjonsforskningsperspektivet i tilknytning til et praktisk skoleutviklingsprosjekt? |
title | Hvilke vitenskapelige og etiske utfordringer ligger i valget av aksjonsforskningsperspektivet i tilknytning til et praktisk skoleutviklingsprosjekt? |
title_full | Hvilke vitenskapelige og etiske utfordringer ligger i valget av aksjonsforskningsperspektivet i tilknytning til et praktisk skoleutviklingsprosjekt? |
title_fullStr | Hvilke vitenskapelige og etiske utfordringer ligger i valget av aksjonsforskningsperspektivet i tilknytning til et praktisk skoleutviklingsprosjekt? |
title_full_unstemmed | Hvilke vitenskapelige og etiske utfordringer ligger i valget av aksjonsforskningsperspektivet i tilknytning til et praktisk skoleutviklingsprosjekt? |
title_short | Hvilke vitenskapelige og etiske utfordringer ligger i valget av aksjonsforskningsperspektivet i tilknytning til et praktisk skoleutviklingsprosjekt? |
title_sort | hvilke vitenskapelige og etiske utfordringer ligger i valget av aksjonsforskningsperspektivet i tilknytning til et praktisk skoleutviklingsprosjekt? |
topic | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Allmennpedagogikk: 281 VDP::Social science: 200::Education: 280::General education: 281 |
topic_facet | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Allmennpedagogikk: 281 VDP::Social science: 200::Education: 280::General education: 281 |
url | https://hdl.handle.net/10037/2272 |