Hvilke vitenskapelige og etiske utfordringer ligger i valget av aksjonsforskningsperspektivet i tilknytning til et praktisk skoleutviklingsprosjekt?

Doktorgradspaper om temaet vitenskapsteori med etikk Bakgrunnen for den forskning jeg vil skissere og drøfte i denne oppgaven er deltakelse i det landsomfattende prosjektet ”Veiledning av nyutdannede lærere”- heretter kalt VNL. Dette er et landsomfattende prosjekt delt opp i regioner. Min gruppe dek...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Berger, Anne-Harriet
Format: Report
Language:Bokmål
Published: Eureka Forlag 2006
Subjects:
Online Access:https://hdl.handle.net/10037/2272
_version_ 1829302839868915712
author Berger, Anne-Harriet
author_facet Berger, Anne-Harriet
author_sort Berger, Anne-Harriet
collection University of Tromsø: Munin Open Research Archive
description Doktorgradspaper om temaet vitenskapsteori med etikk Bakgrunnen for den forskning jeg vil skissere og drøfte i denne oppgaven er deltakelse i det landsomfattende prosjektet ”Veiledning av nyutdannede lærere”- heretter kalt VNL. Dette er et landsomfattende prosjekt delt opp i regioner. Min gruppe dekker regionene Troms og Finnmark. Gruppa består av 4 pedagoger som er ansatt ved Universitetet i Tromsø, Høyskolen i Alta, Samisk Høyskole og Høyskolen i Tromsø. Prosjektet er i utgangspunktet ikke et forskningsprosjekt, men et praktisk prosjekt. Grunnen til at vi fra våren 2005 også eksplisitt gjør det til et forskningsprosjekt, er oppdagelser og funn vi har gjort de foregående to årene, og som vi mener delvis bør forskes på og delvis bør utsettes for utviklingsstøttende forskning i form av aksjonsforskning.
format Report
genre Alta
Finnmark
samisk
Tromsø
Finnmark
Troms
Universitetet i Tromsø
genre_facet Alta
Finnmark
samisk
Tromsø
Finnmark
Troms
Universitetet i Tromsø
geographic Alta
Troms og Finnmark
Tromsø
geographic_facet Alta
Troms og Finnmark
Tromsø
id ftunivtroemsoe:oai:munin.uit.no:10037/2272
institution Open Polar
language Norwegian (Bokmål)
long_lat ENVELOPE(23.712,23.712,69.724,69.724)
op_collection_id ftunivtroemsoe
op_relation Eureka Digital 8, 2006
https://hdl.handle.net/10037/2272
op_rights openAccess
publishDate 2006
publisher Eureka Forlag
record_format openpolar
spelling ftunivtroemsoe:oai:munin.uit.no:10037/2272 2025-04-13T14:06:37+00:00 Hvilke vitenskapelige og etiske utfordringer ligger i valget av aksjonsforskningsperspektivet i tilknytning til et praktisk skoleutviklingsprosjekt? Berger, Anne-Harriet 2006 86380 bytes application/pdf https://hdl.handle.net/10037/2272 nob nob Eureka Forlag Eureka Digital 8, 2006 https://hdl.handle.net/10037/2272 openAccess VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Allmennpedagogikk: 281 VDP::Social science: 200::Education: 280::General education: 281 Research report Forskningsrapport 2006 ftunivtroemsoe 2025-03-14T05:17:55Z Doktorgradspaper om temaet vitenskapsteori med etikk Bakgrunnen for den forskning jeg vil skissere og drøfte i denne oppgaven er deltakelse i det landsomfattende prosjektet ”Veiledning av nyutdannede lærere”- heretter kalt VNL. Dette er et landsomfattende prosjekt delt opp i regioner. Min gruppe dekker regionene Troms og Finnmark. Gruppa består av 4 pedagoger som er ansatt ved Universitetet i Tromsø, Høyskolen i Alta, Samisk Høyskole og Høyskolen i Tromsø. Prosjektet er i utgangspunktet ikke et forskningsprosjekt, men et praktisk prosjekt. Grunnen til at vi fra våren 2005 også eksplisitt gjør det til et forskningsprosjekt, er oppdagelser og funn vi har gjort de foregående to årene, og som vi mener delvis bør forskes på og delvis bør utsettes for utviklingsstøttende forskning i form av aksjonsforskning. Report Alta Finnmark samisk Tromsø Finnmark Troms Universitetet i Tromsø University of Tromsø: Munin Open Research Archive Alta Troms og Finnmark ENVELOPE(23.712,23.712,69.724,69.724) Tromsø
spellingShingle VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Allmennpedagogikk: 281
VDP::Social science: 200::Education: 280::General education: 281
Berger, Anne-Harriet
Hvilke vitenskapelige og etiske utfordringer ligger i valget av aksjonsforskningsperspektivet i tilknytning til et praktisk skoleutviklingsprosjekt?
title Hvilke vitenskapelige og etiske utfordringer ligger i valget av aksjonsforskningsperspektivet i tilknytning til et praktisk skoleutviklingsprosjekt?
title_full Hvilke vitenskapelige og etiske utfordringer ligger i valget av aksjonsforskningsperspektivet i tilknytning til et praktisk skoleutviklingsprosjekt?
title_fullStr Hvilke vitenskapelige og etiske utfordringer ligger i valget av aksjonsforskningsperspektivet i tilknytning til et praktisk skoleutviklingsprosjekt?
title_full_unstemmed Hvilke vitenskapelige og etiske utfordringer ligger i valget av aksjonsforskningsperspektivet i tilknytning til et praktisk skoleutviklingsprosjekt?
title_short Hvilke vitenskapelige og etiske utfordringer ligger i valget av aksjonsforskningsperspektivet i tilknytning til et praktisk skoleutviklingsprosjekt?
title_sort hvilke vitenskapelige og etiske utfordringer ligger i valget av aksjonsforskningsperspektivet i tilknytning til et praktisk skoleutviklingsprosjekt?
topic VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Allmennpedagogikk: 281
VDP::Social science: 200::Education: 280::General education: 281
topic_facet VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Allmennpedagogikk: 281
VDP::Social science: 200::Education: 280::General education: 281
url https://hdl.handle.net/10037/2272