Mellom hjem og hjemland. Norsksomaliske studenters opplevelse av tilhørighet, identitet og utdanningsvalg

Oppgaven utforsker norsksomaliske studenter ved UiT - Norges arktiske universitets opplevelser av identitet og tilhørighet, og setter dette i sammenheng med deres valg av høyere utdanning.

Bibliographic Details
Main Author: Dahle, Fred Abdussalam
Format: Master Thesis
Language:Bokmål
Published: UiT Norges arktiske universitet 2021
Subjects:
Online Access:https://hdl.handle.net/10037/22052
_version_ 1829305799322632192
author Dahle, Fred Abdussalam
author_facet Dahle, Fred Abdussalam
author_sort Dahle, Fred Abdussalam
collection University of Tromsø: Munin Open Research Archive
description Oppgaven utforsker norsksomaliske studenter ved UiT - Norges arktiske universitets opplevelser av identitet og tilhørighet, og setter dette i sammenheng med deres valg av høyere utdanning.
format Master Thesis
genre Arktis*
genre_facet Arktis*
id ftunivtroemsoe:oai:munin.uit.no:10037/22052
institution Open Polar
language Norwegian (Bokmål)
op_collection_id ftunivtroemsoe
op_relation https://hdl.handle.net/10037/22052
op_rights Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
openAccess
Copyright 2021 The Author(s)
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
publishDate 2021
publisher UiT Norges arktiske universitet
record_format openpolar
spelling ftunivtroemsoe:oai:munin.uit.no:10037/22052 2025-04-13T14:15:25+00:00 Mellom hjem og hjemland. Norsksomaliske studenters opplevelse av tilhørighet, identitet og utdanningsvalg Dahle, Fred Abdussalam 2021-06-01 https://hdl.handle.net/10037/22052 nob nob UiT Norges arktiske universitet UiT The Arctic University of Norway https://hdl.handle.net/10037/22052 Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) openAccess Copyright 2021 The Author(s) https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 Samfunnsplanlegging Kulturforståelse Integrering Transnasjonalisme Kompensasjonsstrategier Kulturelle identiteter VDP::Social science: 200::Urbanism and physical planning: 230 VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Urbanisme og fysisk planlegging: 230 SPL-3900 Master thesis Mastergradsoppgave 2021 ftunivtroemsoe 2025-03-14T05:17:56Z Oppgaven utforsker norsksomaliske studenter ved UiT - Norges arktiske universitets opplevelser av identitet og tilhørighet, og setter dette i sammenheng med deres valg av høyere utdanning. Master Thesis Arktis* University of Tromsø: Munin Open Research Archive
spellingShingle Samfunnsplanlegging
Kulturforståelse
Integrering
Transnasjonalisme
Kompensasjonsstrategier
Kulturelle identiteter
VDP::Social science: 200::Urbanism and physical planning: 230
VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Urbanisme og fysisk planlegging: 230
SPL-3900
Dahle, Fred Abdussalam
Mellom hjem og hjemland. Norsksomaliske studenters opplevelse av tilhørighet, identitet og utdanningsvalg
title Mellom hjem og hjemland. Norsksomaliske studenters opplevelse av tilhørighet, identitet og utdanningsvalg
title_full Mellom hjem og hjemland. Norsksomaliske studenters opplevelse av tilhørighet, identitet og utdanningsvalg
title_fullStr Mellom hjem og hjemland. Norsksomaliske studenters opplevelse av tilhørighet, identitet og utdanningsvalg
title_full_unstemmed Mellom hjem og hjemland. Norsksomaliske studenters opplevelse av tilhørighet, identitet og utdanningsvalg
title_short Mellom hjem og hjemland. Norsksomaliske studenters opplevelse av tilhørighet, identitet og utdanningsvalg
title_sort mellom hjem og hjemland. norsksomaliske studenters opplevelse av tilhørighet, identitet og utdanningsvalg
topic Samfunnsplanlegging
Kulturforståelse
Integrering
Transnasjonalisme
Kompensasjonsstrategier
Kulturelle identiteter
VDP::Social science: 200::Urbanism and physical planning: 230
VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Urbanisme og fysisk planlegging: 230
SPL-3900
topic_facet Samfunnsplanlegging
Kulturforståelse
Integrering
Transnasjonalisme
Kompensasjonsstrategier
Kulturelle identiteter
VDP::Social science: 200::Urbanism and physical planning: 230
VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Urbanisme og fysisk planlegging: 230
SPL-3900
url https://hdl.handle.net/10037/22052