Joina du kino imårgå? Ungdomars dialektskriving på sosiale medium

Sosiale medium utfordrar det tradisjonelle skiljet mellom normert og standardisert skriftspråk og inviterer til kreativ og refleksiv språkbruk. For mange norske ungdommar er det vanleg å ta i bruk trekk frå eit breitt språkleg repertoar – inkludert dialekttrekk og andre unormerte trekk – i private s...

Full description

Bibliographic Details
Published in:Oslo Studies in Language
Main Authors: Røyneland, Unn, Vangsnes, Øystein A
Format: Article in Journal/Newspaper
Language:Nynorsk
Published: Universitetet i Oslo 2021
Subjects:
Online Access:https://hdl.handle.net/10037/21376
https://doi.org/10.5617/osla.8508
_version_ 1829311094571663360
author Røyneland, Unn
Vangsnes, Øystein A
author_facet Røyneland, Unn
Vangsnes, Øystein A
author_sort Røyneland, Unn
collection University of Tromsø: Munin Open Research Archive
container_issue 2
container_start_page 357
container_title Oslo Studies in Language
container_volume 11
description Sosiale medium utfordrar det tradisjonelle skiljet mellom normert og standardisert skriftspråk og inviterer til kreativ og refleksiv språkbruk. For mange norske ungdommar er det vanleg å ta i bruk trekk frå eit breitt språkleg repertoar – inkludert dialekttrekk og andre unormerte trekk – i private samanhengar på sosiale medium. I denne artikkelen presenterer vi data frå fire utvalde stader i ei større landsdekkande undersøking av multilektale praksisar på sosiale medium blant ungdommar på vidaregåande skule. Dei utvalde stadene ligg i Lofoten, på Nordmøre og Sunnmøre og i Nord-Gudbrandsdalen. På grunnlag av korte tekstar skrivne i ulike tenkte situasjonar med ulike førestilte publikum ser vi at ungdommane jamt over skriv svært forskjellig i til dømes ei melding til ein ven samanlikna med ei melding til læraren. I den første ytringssituasjonen er det typisk eit høgt innslag av dialektale trekk og andre brot mot skriftspråksnormene, medan det i den andre er langt meir vanleg å bruke standard skriftspråk. Val av plattform for dei ulike ytringssituasjonane ser også ut til å påverke valet av skriftleg kode: Meldingar til lærar på SMS eller Snapchat inneheld gjerne fleire brot på standardspråklege normer enn slike meldingar sende gjennom skulens offisielle læringsplattform. For kvart område vurderer vi også dialektskrivinga opp mot kjende trekk ved den lokale og regionale dialekten. Vi ser at ikkje alle talemålstrekk får eit skriftlig uttrykk, noko som i visse tilfelle nok speglar talemålsutviklinga i området. I vår tolking har ungdommane ei særs fleksibel tilnærming til val av skriftlege kodar og evnar å tilpasse seg ulike situasjonar og ulike språkmarknader. This study investigates the use of written dialect among adolescents from four different locations in Norway, each representing one of the main dialect areas of the country (north, central, west, and east). The data are drawn from the larger study Multilectal Practices in Social Media where a total of 1532 students from 42 different upper secondary schools in ...
format Article in Journal/Newspaper
genre Lofoten
genre_facet Lofoten
geographic Lofoten
Norway
Valet
Nordmøre
geographic_facet Lofoten
Norway
Valet
Nordmøre
id ftunivtroemsoe:oai:munin.uit.no:10037/21376
institution Open Polar
language Norwegian (Nynorsk)
long_lat ENVELOPE(151.050,151.050,61.917,61.917)
ENVELOPE(8.500,8.500,63.000,63.000)
op_collection_id ftunivtroemsoe
op_container_end_page 392
op_doi https://doi.org/10.5617/osla.8508
op_relation Oslo Studies in Language (OSLa)
Norges forskningsråd: 223265
info:eu-repo/grantAgreement/RCN/SFF/223265/Norway/Center for Multilingualism in Society across the Lifespan, MultiLing//
Røyneland UR, Vangsnes ØA. 'Joina du kino imårgå?' Ungdomars dialektskriving på sosiale medium. Oslo Studies in Language (OSLa). 2020;11(2)
FRIDAID 1875729
https://doi.org/10.5617/osla.8508
https://hdl.handle.net/10037/21376
op_rights openAccess
Copyright 2021 The Author(s)
publishDate 2021
publisher Universitetet i Oslo
record_format openpolar
spelling ftunivtroemsoe:oai:munin.uit.no:10037/21376 2025-04-13T14:22:24+00:00 Joina du kino imårgå? Ungdomars dialektskriving på sosiale medium Røyneland, Unn Vangsnes, Øystein A 2021-01-22 https://hdl.handle.net/10037/21376 https://doi.org/10.5617/osla.8508 nno nno Universitetet i Oslo Oslo Studies in Language (OSLa) Norges forskningsråd: 223265 info:eu-repo/grantAgreement/RCN/SFF/223265/Norway/Center for Multilingualism in Society across the Lifespan, MultiLing// Røyneland UR, Vangsnes ØA. 'Joina du kino imårgå?' Ungdomars dialektskriving på sosiale medium. Oslo Studies in Language (OSLa). 2020;11(2) FRIDAID 1875729 https://doi.org/10.5617/osla.8508 https://hdl.handle.net/10037/21376 openAccess Copyright 2021 The Author(s) VDP::Humanities: 000::Linguistics: 010 VDP::Humaniora: 000::Språkvitenskapelige fag: 010 Journal article Tidsskriftartikkel Peer reviewed publishedVersion 2021 ftunivtroemsoe https://doi.org/10.5617/osla.8508 2025-03-14T05:17:55Z Sosiale medium utfordrar det tradisjonelle skiljet mellom normert og standardisert skriftspråk og inviterer til kreativ og refleksiv språkbruk. For mange norske ungdommar er det vanleg å ta i bruk trekk frå eit breitt språkleg repertoar – inkludert dialekttrekk og andre unormerte trekk – i private samanhengar på sosiale medium. I denne artikkelen presenterer vi data frå fire utvalde stader i ei større landsdekkande undersøking av multilektale praksisar på sosiale medium blant ungdommar på vidaregåande skule. Dei utvalde stadene ligg i Lofoten, på Nordmøre og Sunnmøre og i Nord-Gudbrandsdalen. På grunnlag av korte tekstar skrivne i ulike tenkte situasjonar med ulike førestilte publikum ser vi at ungdommane jamt over skriv svært forskjellig i til dømes ei melding til ein ven samanlikna med ei melding til læraren. I den første ytringssituasjonen er det typisk eit høgt innslag av dialektale trekk og andre brot mot skriftspråksnormene, medan det i den andre er langt meir vanleg å bruke standard skriftspråk. Val av plattform for dei ulike ytringssituasjonane ser også ut til å påverke valet av skriftleg kode: Meldingar til lærar på SMS eller Snapchat inneheld gjerne fleire brot på standardspråklege normer enn slike meldingar sende gjennom skulens offisielle læringsplattform. For kvart område vurderer vi også dialektskrivinga opp mot kjende trekk ved den lokale og regionale dialekten. Vi ser at ikkje alle talemålstrekk får eit skriftlig uttrykk, noko som i visse tilfelle nok speglar talemålsutviklinga i området. I vår tolking har ungdommane ei særs fleksibel tilnærming til val av skriftlege kodar og evnar å tilpasse seg ulike situasjonar og ulike språkmarknader. This study investigates the use of written dialect among adolescents from four different locations in Norway, each representing one of the main dialect areas of the country (north, central, west, and east). The data are drawn from the larger study Multilectal Practices in Social Media where a total of 1532 students from 42 different upper secondary schools in ... Article in Journal/Newspaper Lofoten University of Tromsø: Munin Open Research Archive Lofoten Norway Valet ENVELOPE(151.050,151.050,61.917,61.917) Nordmøre ENVELOPE(8.500,8.500,63.000,63.000) Oslo Studies in Language 11 2 357 392
spellingShingle VDP::Humanities: 000::Linguistics: 010
VDP::Humaniora: 000::Språkvitenskapelige fag: 010
Røyneland, Unn
Vangsnes, Øystein A
Joina du kino imårgå? Ungdomars dialektskriving på sosiale medium
title Joina du kino imårgå? Ungdomars dialektskriving på sosiale medium
title_full Joina du kino imårgå? Ungdomars dialektskriving på sosiale medium
title_fullStr Joina du kino imårgå? Ungdomars dialektskriving på sosiale medium
title_full_unstemmed Joina du kino imårgå? Ungdomars dialektskriving på sosiale medium
title_short Joina du kino imårgå? Ungdomars dialektskriving på sosiale medium
title_sort joina du kino imårgå? ungdomars dialektskriving på sosiale medium
topic VDP::Humanities: 000::Linguistics: 010
VDP::Humaniora: 000::Språkvitenskapelige fag: 010
topic_facet VDP::Humanities: 000::Linguistics: 010
VDP::Humaniora: 000::Språkvitenskapelige fag: 010
url https://hdl.handle.net/10037/21376
https://doi.org/10.5617/osla.8508