"Men det skjer ikke av seg sjøl likevel". Utvidet deltakerundersøkelse av det skolebaserte kompetanseutviklingsprogrammet SkoleVFL 1.0. Sluttrapport.
Denne utvidede brukerundersøkelsen av programmet SkoleVFL har vært gjennomført av senteret Result ved UiT Norges arktiske universitet ved førsteamanuensis Øystein Lund i samarbeid med førsteamanuensis Anne Mette Bjørgen ved Høgskolen i innlandet, på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet. Sluttrapport b...
Published in: | Septentrio Reports |
---|---|
Main Author: | |
Format: | Report |
Language: | Norwegian Bokmål |
Published: |
Septentrio Academic Publishing
2019
|
Subjects: | |
Online Access: | https://hdl.handle.net/10037/18715 https://doi.org/10.7557/7.4681 |
Summary: | Denne utvidede brukerundersøkelsen av programmet SkoleVFL har vært gjennomført av senteret Result ved UiT Norges arktiske universitet ved førsteamanuensis Øystein Lund i samarbeid med førsteamanuensis Anne Mette Bjørgen ved Høgskolen i innlandet, på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet. Sluttrapport basert på utvidet deltakerundersøkelse av SkoleVFL 1.0 har vært rettet mot tre ulike aspekter: 1- Den digitale læringsressursen, omtalt som MOOCen, både med tanke på oppbygning, funksjonalitet, innhold og form. 2- Den skolebaserte gjennomføringen, med støtte i den digitale læringsressursen, hvor man ser på aspekter som ledelsens eierskap og involvering, implementeringsprosessen, tilrettelegging og oppfølging. 3- Dette aktuelle konseptet for kompetanseutvikling som SkoleVFL er et eksempel på: a. En sentralt utviklet nettbasert læringsressurs som tilbyr faglig innhold, som angir arbeidsoppgaver og som angir en struktur for den faglige progresjon b. Premisser som sier at det er skolen som organisasjon som meldes på programmet, og at skolens ledelse legger til rette for, og leder gjennomføringen. c. Et tiltak som inngår i en større satsing nasjonalt innen den aktuelle tematikk. |
---|