Praksisnær lærerutdanning – et eksempel fra engelskfaget
Source at https://fou.portfolio.no/ . Hovedtemaet i artikkelen er hvordan en praksisnær lærerutdanning i engelsk ved UiT Norges arktiske universitet kan videreutvikles. Vi diskuterer hvordan integrerte «praksisopplegg» kan forberede lærerstudenter ytterligere til deres profesjonelle rolle i skolen,...
Main Authors: | , |
---|---|
Format: | Article in Journal/Newspaper |
Language: | Norwegian Bokmål |
Published: |
Akademika Forlag
2017
|
Subjects: | |
Online Access: | https://hdl.handle.net/10037/13286 |
id |
ftunivtroemsoe:oai:munin.uit.no:10037/13286 |
---|---|
record_format |
openpolar |
spelling |
ftunivtroemsoe:oai:munin.uit.no:10037/13286 2023-05-15T15:25:09+02:00 Praksisnær lærerutdanning – et eksempel fra engelskfaget Holmbukt, Tove Elinor Son, Minjeong 2017 https://hdl.handle.net/10037/13286 nob nob Akademika Forlag FoU i praksis Holmbukt, T.E. & Son, M. (2017). Praksisnær lærerutdanning – et eksempel fra engelskfaget. Tidskriftet FoU i praksis, 2, 75-93. FRIDAID 1515546 1504-6893 1890-6990 https://hdl.handle.net/10037/13286 openAccess VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 VDP::Social science: 200::Education: 280 lærerutdanning grammatikkundervisning i engelsk teori–praksis integrasjon språklæring Journal article Tidsskriftartikkel Peer reviewed 2017 ftunivtroemsoe 2021-06-25T17:55:50Z Source at https://fou.portfolio.no/ . Hovedtemaet i artikkelen er hvordan en praksisnær lærerutdanning i engelsk ved UiT Norges arktiske universitet kan videreutvikles. Vi diskuterer hvordan integrerte «praksisopplegg» kan forberede lærerstudenter ytterligere til deres profesjonelle rolle i skolen, med fokus på undervisning i engelsk grammatikk og uttale i lys av teori om språklæring. Viktige parter i arbeidet er Universitetsskoleprosjektet ved UiT, faglærere ved Institutt for lærerutdanning og pedagogikk ved UiT og studenter i mastergradsprogram i lærerutdanning. Datagrunnlaget i prosjektet er hentet fra spørreundersøkelser blant deltakende masterstudenter, og funnene tyder på at «praksisopplegg» som strategi kan være positive bidrag i studentenes forberedelse til å undervise i engelsk språk Article in Journal/Newspaper Arktis* University of Tromsø: Munin Open Research Archive |
institution |
Open Polar |
collection |
University of Tromsø: Munin Open Research Archive |
op_collection_id |
ftunivtroemsoe |
language |
Norwegian Bokmål |
topic |
VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 VDP::Social science: 200::Education: 280 lærerutdanning grammatikkundervisning i engelsk teori–praksis integrasjon språklæring |
spellingShingle |
VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 VDP::Social science: 200::Education: 280 lærerutdanning grammatikkundervisning i engelsk teori–praksis integrasjon språklæring Holmbukt, Tove Elinor Son, Minjeong Praksisnær lærerutdanning – et eksempel fra engelskfaget |
topic_facet |
VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 VDP::Social science: 200::Education: 280 lærerutdanning grammatikkundervisning i engelsk teori–praksis integrasjon språklæring |
description |
Source at https://fou.portfolio.no/ . Hovedtemaet i artikkelen er hvordan en praksisnær lærerutdanning i engelsk ved UiT Norges arktiske universitet kan videreutvikles. Vi diskuterer hvordan integrerte «praksisopplegg» kan forberede lærerstudenter ytterligere til deres profesjonelle rolle i skolen, med fokus på undervisning i engelsk grammatikk og uttale i lys av teori om språklæring. Viktige parter i arbeidet er Universitetsskoleprosjektet ved UiT, faglærere ved Institutt for lærerutdanning og pedagogikk ved UiT og studenter i mastergradsprogram i lærerutdanning. Datagrunnlaget i prosjektet er hentet fra spørreundersøkelser blant deltakende masterstudenter, og funnene tyder på at «praksisopplegg» som strategi kan være positive bidrag i studentenes forberedelse til å undervise i engelsk språk |
format |
Article in Journal/Newspaper |
author |
Holmbukt, Tove Elinor Son, Minjeong |
author_facet |
Holmbukt, Tove Elinor Son, Minjeong |
author_sort |
Holmbukt, Tove Elinor |
title |
Praksisnær lærerutdanning – et eksempel fra engelskfaget |
title_short |
Praksisnær lærerutdanning – et eksempel fra engelskfaget |
title_full |
Praksisnær lærerutdanning – et eksempel fra engelskfaget |
title_fullStr |
Praksisnær lærerutdanning – et eksempel fra engelskfaget |
title_full_unstemmed |
Praksisnær lærerutdanning – et eksempel fra engelskfaget |
title_sort |
praksisnær lærerutdanning – et eksempel fra engelskfaget |
publisher |
Akademika Forlag |
publishDate |
2017 |
url |
https://hdl.handle.net/10037/13286 |
genre |
Arktis* |
genre_facet |
Arktis* |
op_relation |
FoU i praksis Holmbukt, T.E. & Son, M. (2017). Praksisnær lærerutdanning – et eksempel fra engelskfaget. Tidskriftet FoU i praksis, 2, 75-93. FRIDAID 1515546 1504-6893 1890-6990 https://hdl.handle.net/10037/13286 |
op_rights |
openAccess |
_version_ |
1766355809790328832 |