Praksisnær lærerutdanning – et eksempel fra engelskfaget

Source at https://fou.portfolio.no/ . Hovedtemaet i artikkelen er hvordan en praksisnær lærerutdanning i engelsk ved UiT Norges arktiske universitet kan videreutvikles. Vi diskuterer hvordan integrerte «praksisopplegg» kan forberede lærerstudenter ytterligere til deres profesjonelle rolle i skolen,...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Holmbukt, Tove Elinor, Son, Minjeong
Format: Article in Journal/Newspaper
Language:Norwegian Bokmål
Published: Akademika Forlag 2017
Subjects:
Online Access:https://hdl.handle.net/10037/13286
id ftunivtroemsoe:oai:munin.uit.no:10037/13286
record_format openpolar
spelling ftunivtroemsoe:oai:munin.uit.no:10037/13286 2023-05-15T15:25:09+02:00 Praksisnær lærerutdanning – et eksempel fra engelskfaget Holmbukt, Tove Elinor Son, Minjeong 2017 https://hdl.handle.net/10037/13286 nob nob Akademika Forlag FoU i praksis Holmbukt, T.E. & Son, M. (2017). Praksisnær lærerutdanning – et eksempel fra engelskfaget. Tidskriftet FoU i praksis, 2, 75-93. FRIDAID 1515546 1504-6893 1890-6990 https://hdl.handle.net/10037/13286 openAccess VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 VDP::Social science: 200::Education: 280 lærerutdanning grammatikkundervisning i engelsk teori–praksis integrasjon språklæring Journal article Tidsskriftartikkel Peer reviewed 2017 ftunivtroemsoe 2021-06-25T17:55:50Z Source at https://fou.portfolio.no/ . Hovedtemaet i artikkelen er hvordan en praksisnær lærerutdanning i engelsk ved UiT Norges arktiske universitet kan videreutvikles. Vi diskuterer hvordan integrerte «praksisopplegg» kan forberede lærerstudenter ytterligere til deres profesjonelle rolle i skolen, med fokus på undervisning i engelsk grammatikk og uttale i lys av teori om språklæring. Viktige parter i arbeidet er Universitetsskoleprosjektet ved UiT, faglærere ved Institutt for lærerutdanning og pedagogikk ved UiT og studenter i mastergradsprogram i lærerutdanning. Datagrunnlaget i prosjektet er hentet fra spørreundersøkelser blant deltakende masterstudenter, og funnene tyder på at «praksisopplegg» som strategi kan være positive bidrag i studentenes forberedelse til å undervise i engelsk språk Article in Journal/Newspaper Arktis* University of Tromsø: Munin Open Research Archive
institution Open Polar
collection University of Tromsø: Munin Open Research Archive
op_collection_id ftunivtroemsoe
language Norwegian Bokmål
topic VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280
VDP::Social science: 200::Education: 280
lærerutdanning
grammatikkundervisning i engelsk
teori–praksis integrasjon
språklæring
spellingShingle VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280
VDP::Social science: 200::Education: 280
lærerutdanning
grammatikkundervisning i engelsk
teori–praksis integrasjon
språklæring
Holmbukt, Tove Elinor
Son, Minjeong
Praksisnær lærerutdanning – et eksempel fra engelskfaget
topic_facet VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280
VDP::Social science: 200::Education: 280
lærerutdanning
grammatikkundervisning i engelsk
teori–praksis integrasjon
språklæring
description Source at https://fou.portfolio.no/ . Hovedtemaet i artikkelen er hvordan en praksisnær lærerutdanning i engelsk ved UiT Norges arktiske universitet kan videreutvikles. Vi diskuterer hvordan integrerte «praksisopplegg» kan forberede lærerstudenter ytterligere til deres profesjonelle rolle i skolen, med fokus på undervisning i engelsk grammatikk og uttale i lys av teori om språklæring. Viktige parter i arbeidet er Universitetsskoleprosjektet ved UiT, faglærere ved Institutt for lærerutdanning og pedagogikk ved UiT og studenter i mastergradsprogram i lærerutdanning. Datagrunnlaget i prosjektet er hentet fra spørreundersøkelser blant deltakende masterstudenter, og funnene tyder på at «praksisopplegg» som strategi kan være positive bidrag i studentenes forberedelse til å undervise i engelsk språk
format Article in Journal/Newspaper
author Holmbukt, Tove Elinor
Son, Minjeong
author_facet Holmbukt, Tove Elinor
Son, Minjeong
author_sort Holmbukt, Tove Elinor
title Praksisnær lærerutdanning – et eksempel fra engelskfaget
title_short Praksisnær lærerutdanning – et eksempel fra engelskfaget
title_full Praksisnær lærerutdanning – et eksempel fra engelskfaget
title_fullStr Praksisnær lærerutdanning – et eksempel fra engelskfaget
title_full_unstemmed Praksisnær lærerutdanning – et eksempel fra engelskfaget
title_sort praksisnær lærerutdanning – et eksempel fra engelskfaget
publisher Akademika Forlag
publishDate 2017
url https://hdl.handle.net/10037/13286
genre Arktis*
genre_facet Arktis*
op_relation FoU i praksis
Holmbukt, T.E. & Son, M. (2017). Praksisnær lærerutdanning – et eksempel fra engelskfaget. Tidskriftet FoU i praksis, 2, 75-93.
FRIDAID 1515546
1504-6893
1890-6990
https://hdl.handle.net/10037/13286
op_rights openAccess
_version_ 1766355809790328832