Båtsfjord- et attraktivt sted for ungdom i alderen 17-23 år?

Fokuset på denne oppgaven har vært ungdommens subjektive opplevelse av Båtsfjord. Oppgaven analyserer ungdommens opplevelse av stedets attraktivitet ved hjelp av Simon Anholts City Brand Index Hexagon. De ulike stedsdimensjonene i hexagonet er: the precence, the place, the potential, the pulse, the...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Amundsen, Carina
Format: Master Thesis
Language:Bokmål
Published: UiT Norges arktiske universitet 2018
Subjects:
Online Access:https://hdl.handle.net/10037/13079
_version_ 1829306600920186880
author Amundsen, Carina
author_facet Amundsen, Carina
author_sort Amundsen, Carina
collection University of Tromsø: Munin Open Research Archive
description Fokuset på denne oppgaven har vært ungdommens subjektive opplevelse av Båtsfjord. Oppgaven analyserer ungdommens opplevelse av stedets attraktivitet ved hjelp av Simon Anholts City Brand Index Hexagon. De ulike stedsdimensjonene i hexagonet er: the precence, the place, the potential, the pulse, the people, og the prereguisites. Dette er et verktøy som kan brukes for å måle, utvikle og bygge rundt omdømmet til steder. Oppgavens problemstilling var: 1. Hvilke faktorer påvirker de unge når de skal velge bosted og arbeidsplass? 2. Hvordan kan man tilrettelegge for at flere ungdommer velger å komme tilbake til kommunen etter endt utdannelse? Som et resultat av analysen valgte jeg å fokusere på identitetsdimensjonene; the potential, the pulse og the prereguisites. Disse mener jeg er de viktigste i forhold til oppgavens problemstilling og hvordan stedet kan forbedre sitt omdømme i forhold til ungdommene som har tilknytning til Båtsfjord.
format Master Thesis
genre Båtsfjord
genre_facet Båtsfjord
id ftunivtroemsoe:oai:munin.uit.no:10037/13079
institution Open Polar
language Norwegian (Bokmål)
op_collection_id ftunivtroemsoe
op_relation https://hdl.handle.net/10037/13079
op_rights Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)
Copyright 2018 The Author(s)
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0
publishDate 2018
publisher UiT Norges arktiske universitet
record_format openpolar
spelling ftunivtroemsoe:oai:munin.uit.no:10037/13079 2025-04-13T14:16:33+00:00 Båtsfjord- et attraktivt sted for ungdom i alderen 17-23 år? Amundsen, Carina 2018-05-22 https://hdl.handle.net/10037/13079 nob nob UiT Norges arktiske universitet UiT The Arctic University of Norway https://hdl.handle.net/10037/13079 Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0) Copyright 2018 The Author(s) https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0 VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Bedriftsøkonomi: 213 VDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213 VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Statsvitenskap og organisasjonsteori: 240::Offentlig og privat administrasjon: 242 VDP::Social science: 200::Political science and organizational theory: 240::Public and private administration: 242 STV-3906 Master thesis Mastergradsoppgave 2018 ftunivtroemsoe 2025-03-14T05:17:56Z Fokuset på denne oppgaven har vært ungdommens subjektive opplevelse av Båtsfjord. Oppgaven analyserer ungdommens opplevelse av stedets attraktivitet ved hjelp av Simon Anholts City Brand Index Hexagon. De ulike stedsdimensjonene i hexagonet er: the precence, the place, the potential, the pulse, the people, og the prereguisites. Dette er et verktøy som kan brukes for å måle, utvikle og bygge rundt omdømmet til steder. Oppgavens problemstilling var: 1. Hvilke faktorer påvirker de unge når de skal velge bosted og arbeidsplass? 2. Hvordan kan man tilrettelegge for at flere ungdommer velger å komme tilbake til kommunen etter endt utdannelse? Som et resultat av analysen valgte jeg å fokusere på identitetsdimensjonene; the potential, the pulse og the prereguisites. Disse mener jeg er de viktigste i forhold til oppgavens problemstilling og hvordan stedet kan forbedre sitt omdømme i forhold til ungdommene som har tilknytning til Båtsfjord. Master Thesis Båtsfjord University of Tromsø: Munin Open Research Archive
spellingShingle VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Bedriftsøkonomi: 213
VDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213
VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Statsvitenskap og organisasjonsteori: 240::Offentlig og privat administrasjon: 242
VDP::Social science: 200::Political science and organizational theory: 240::Public and private administration: 242
STV-3906
Amundsen, Carina
Båtsfjord- et attraktivt sted for ungdom i alderen 17-23 år?
title Båtsfjord- et attraktivt sted for ungdom i alderen 17-23 år?
title_full Båtsfjord- et attraktivt sted for ungdom i alderen 17-23 år?
title_fullStr Båtsfjord- et attraktivt sted for ungdom i alderen 17-23 år?
title_full_unstemmed Båtsfjord- et attraktivt sted for ungdom i alderen 17-23 år?
title_short Båtsfjord- et attraktivt sted for ungdom i alderen 17-23 år?
title_sort båtsfjord- et attraktivt sted for ungdom i alderen 17-23 år?
topic VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Bedriftsøkonomi: 213
VDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213
VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Statsvitenskap og organisasjonsteori: 240::Offentlig og privat administrasjon: 242
VDP::Social science: 200::Political science and organizational theory: 240::Public and private administration: 242
STV-3906
topic_facet VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Bedriftsøkonomi: 213
VDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213
VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Statsvitenskap og organisasjonsteori: 240::Offentlig og privat administrasjon: 242
VDP::Social science: 200::Political science and organizational theory: 240::Public and private administration: 242
STV-3906
url https://hdl.handle.net/10037/13079