Hva trenger norske byer for å starte planlegging for bylogistikk?

Denne rapporten diskuterer aktiv medvirkning fra bylogistikkaktører i planprosessen samt tilstrekkelig tilgang til data og informasjon om vare- og servicetransporter som et viktig grunnlag for å kunne utforme en helhetlig bylogistikkplan. Når kommunene har dette grunnlaget på plass kan selve planen...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Fossheim, Karin, Caspersen, Elise, Bjørgen, Astrid, Karlsson, Hampus, Eidhammer, Olav
Format: Report
Language:Norwegian Bokmål
Published: TØI Transportøkonomisk Institutt 2019
Subjects:
Online Access:https://hdl.handle.net/11250/2682770
id ftsvv:oai:vegvesen.brage.unit.no:11250/2682770
record_format openpolar
spelling ftsvv:oai:vegvesen.brage.unit.no:11250/2682770 2023-05-15T15:45:24+02:00 Hva trenger norske byer for å starte planlegging for bylogistikk? Erfaringer fra Bodø, Drammen, Oslo, Kristiansand, Stavanger, Trondheim og Tromsø - NORSULP-leveranse 4.1 Fossheim, Karin Caspersen, Elise Bjørgen, Astrid Karlsson, Hampus Eidhammer, Olav Norway 2019-01 application/pdf https://hdl.handle.net/11250/2682770 nob nob TØI Transportøkonomisk Institutt TØI rapport;1679/2019 https://hdl.handle.net/11250/2682770 Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no TØI Transportøkonomisk Institutt CC-BY-ND 50 Bylogistikk Bydistribusjon Logistikk Medvirkning Byplanlegging Report 2019 ftsvv 2022-05-01T08:13:38Z Denne rapporten diskuterer aktiv medvirkning fra bylogistikkaktører i planprosessen samt tilstrekkelig tilgang til data og informasjon om vare- og servicetransporter som et viktig grunnlag for å kunne utforme en helhetlig bylogistikkplan. Når kommunene har dette grunnlaget på plass kan selve planen inneholde et utvalg av alternative tiltak for å løse utfordringer man står ovenfor i bylogistikk, identifisert i rapporten. Erfaringene presentert her er hentet fra verksteder gjennomført i syv norske byer og et seminar om kommunenes databehov ved planlegging for varetransport i by i tidsperioden 2017-2018. This report discusses stakeholder participation and having sufficient local data and information as two key factors when planning for urban freight. These two are key in stating up the planning process. However, the final urban freight plan can contain a selection of preferred solutions to urban freight challenges (some of which are introduced in this report) identified through stakeholder meetings. The experiences discussed in this report are observed and collected at urban freight workshops in seven Norwegian cities and a seminar on local authorities’ data needs when planning for urban freight in the time period 2017-2018. Statens vegvesen Report Bodø Bodø Tromsø Norwegian Public Roads Administration (NPRA) (BIBSYS Brage) Norway Tromsø Bodø ENVELOPE(14.405,14.405,67.280,67.280)
institution Open Polar
collection Norwegian Public Roads Administration (NPRA) (BIBSYS Brage)
op_collection_id ftsvv
language Norwegian Bokmål
topic Bylogistikk
Bydistribusjon
Logistikk
Medvirkning
Byplanlegging
spellingShingle Bylogistikk
Bydistribusjon
Logistikk
Medvirkning
Byplanlegging
Fossheim, Karin
Caspersen, Elise
Bjørgen, Astrid
Karlsson, Hampus
Eidhammer, Olav
Hva trenger norske byer for å starte planlegging for bylogistikk?
topic_facet Bylogistikk
Bydistribusjon
Logistikk
Medvirkning
Byplanlegging
description Denne rapporten diskuterer aktiv medvirkning fra bylogistikkaktører i planprosessen samt tilstrekkelig tilgang til data og informasjon om vare- og servicetransporter som et viktig grunnlag for å kunne utforme en helhetlig bylogistikkplan. Når kommunene har dette grunnlaget på plass kan selve planen inneholde et utvalg av alternative tiltak for å løse utfordringer man står ovenfor i bylogistikk, identifisert i rapporten. Erfaringene presentert her er hentet fra verksteder gjennomført i syv norske byer og et seminar om kommunenes databehov ved planlegging for varetransport i by i tidsperioden 2017-2018. This report discusses stakeholder participation and having sufficient local data and information as two key factors when planning for urban freight. These two are key in stating up the planning process. However, the final urban freight plan can contain a selection of preferred solutions to urban freight challenges (some of which are introduced in this report) identified through stakeholder meetings. The experiences discussed in this report are observed and collected at urban freight workshops in seven Norwegian cities and a seminar on local authorities’ data needs when planning for urban freight in the time period 2017-2018. Statens vegvesen
format Report
author Fossheim, Karin
Caspersen, Elise
Bjørgen, Astrid
Karlsson, Hampus
Eidhammer, Olav
author_facet Fossheim, Karin
Caspersen, Elise
Bjørgen, Astrid
Karlsson, Hampus
Eidhammer, Olav
author_sort Fossheim, Karin
title Hva trenger norske byer for å starte planlegging for bylogistikk?
title_short Hva trenger norske byer for å starte planlegging for bylogistikk?
title_full Hva trenger norske byer for å starte planlegging for bylogistikk?
title_fullStr Hva trenger norske byer for å starte planlegging for bylogistikk?
title_full_unstemmed Hva trenger norske byer for å starte planlegging for bylogistikk?
title_sort hva trenger norske byer for å starte planlegging for bylogistikk?
publisher TØI Transportøkonomisk Institutt
publishDate 2019
url https://hdl.handle.net/11250/2682770
op_coverage Norway
long_lat ENVELOPE(14.405,14.405,67.280,67.280)
geographic Norway
Tromsø
Bodø
geographic_facet Norway
Tromsø
Bodø
genre Bodø
Bodø
Tromsø
genre_facet Bodø
Bodø
Tromsø
op_source 50
op_relation TØI rapport;1679/2019
https://hdl.handle.net/11250/2682770
op_rights Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no
TØI Transportøkonomisk Institutt
op_rightsnorm CC-BY-ND
_version_ 1766379782071648256