Field station Sandnessjøen
Tre opprissede betongbjelker støpt med forskjellige bindemiddel-sammensetninger ble undersøkt etter 25 års marin eksponering ved feltstasjon Sandnessjøen. Betongbjelkene ble undersøkt med tanke på effekten av riss på inntrengning av sjøvann (klorider, sulfat) og armeringskorrosjon. I tillegg ble sel...
Main Authors: | , , |
---|---|
Format: | Report |
Language: | English |
Published: |
Statens vegvesen
2020
|
Subjects: | |
Online Access: | http://hdl.handle.net/11250/2646816 |
id |
ftsvv:oai:vegvesen.brage.unit.no:11250/2646816 |
---|---|
record_format |
openpolar |
spelling |
ftsvv:oai:vegvesen.brage.unit.no:11250/2646816 2023-05-15T18:15:04+02:00 Field station Sandnessjøen Feltstasjon Sandnessjøen Danner, Tobias Revert, Andres Belda Gelker, Mette Rica Sandnessjøen 2020-03 application/pdf http://hdl.handle.net/11250/2646816 eng eng Statens vegvesen Statens vegvesens rapporter;374 urn:issn:1893-1162 http://hdl.handle.net/11250/2646816 Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no CC-BY-ND 117 concrete cracks spacers long-term marine exposure reinforcement corrosion self-healing betong riss armeringsstoler langtids marin eksponering armeringskorrosjon selvreparasjon konstruksjoner konstruksjonsteknikk Myndighet og regelverk Report 2020 ftsvv 2022-05-01T08:13:44Z Tre opprissede betongbjelker støpt med forskjellige bindemiddel-sammensetninger ble undersøkt etter 25 års marin eksponering ved feltstasjon Sandnessjøen. Betongbjelkene ble undersøkt med tanke på effekten av riss på inntrengning av sjøvann (klorider, sulfat) og armeringskorrosjon. I tillegg ble selv-reparasjon av riss undersøkt med tanke på effekt av bindemiddel-sammensetning og eksponeringssone (atmosfærisk, tidevann, neddykket). Dypere kloridinntrengning ble observert ved riss; men samtidig ble det funnet lite korrosjon ved riss. Betydelig korrosjon (groptæring) ble kun funnet lokalisert ved armeringsstoler. Evnen til selvreparasjon av riss gjennom utfelling av kalsium- og magnesiumrike mineraler ble funnet å være uavhengig av bindemiddel-sammensetning. Statens vegvesen Vegdirektoratet Report Sandnessjøen Norwegian Public Roads Administration (NPRA) (BIBSYS Brage) Sandnessjøen ENVELOPE(12.618,12.618,66.019,66.019) |
institution |
Open Polar |
collection |
Norwegian Public Roads Administration (NPRA) (BIBSYS Brage) |
op_collection_id |
ftsvv |
language |
English |
topic |
concrete cracks spacers long-term marine exposure reinforcement corrosion self-healing betong riss armeringsstoler langtids marin eksponering armeringskorrosjon selvreparasjon konstruksjoner konstruksjonsteknikk Myndighet og regelverk |
spellingShingle |
concrete cracks spacers long-term marine exposure reinforcement corrosion self-healing betong riss armeringsstoler langtids marin eksponering armeringskorrosjon selvreparasjon konstruksjoner konstruksjonsteknikk Myndighet og regelverk Danner, Tobias Revert, Andres Belda Gelker, Mette Rica Field station Sandnessjøen |
topic_facet |
concrete cracks spacers long-term marine exposure reinforcement corrosion self-healing betong riss armeringsstoler langtids marin eksponering armeringskorrosjon selvreparasjon konstruksjoner konstruksjonsteknikk Myndighet og regelverk |
description |
Tre opprissede betongbjelker støpt med forskjellige bindemiddel-sammensetninger ble undersøkt etter 25 års marin eksponering ved feltstasjon Sandnessjøen. Betongbjelkene ble undersøkt med tanke på effekten av riss på inntrengning av sjøvann (klorider, sulfat) og armeringskorrosjon. I tillegg ble selv-reparasjon av riss undersøkt med tanke på effekt av bindemiddel-sammensetning og eksponeringssone (atmosfærisk, tidevann, neddykket). Dypere kloridinntrengning ble observert ved riss; men samtidig ble det funnet lite korrosjon ved riss. Betydelig korrosjon (groptæring) ble kun funnet lokalisert ved armeringsstoler. Evnen til selvreparasjon av riss gjennom utfelling av kalsium- og magnesiumrike mineraler ble funnet å være uavhengig av bindemiddel-sammensetning. Statens vegvesen Vegdirektoratet |
format |
Report |
author |
Danner, Tobias Revert, Andres Belda Gelker, Mette Rica |
author_facet |
Danner, Tobias Revert, Andres Belda Gelker, Mette Rica |
author_sort |
Danner, Tobias |
title |
Field station Sandnessjøen |
title_short |
Field station Sandnessjøen |
title_full |
Field station Sandnessjøen |
title_fullStr |
Field station Sandnessjøen |
title_full_unstemmed |
Field station Sandnessjøen |
title_sort |
field station sandnessjøen |
publisher |
Statens vegvesen |
publishDate |
2020 |
url |
http://hdl.handle.net/11250/2646816 |
op_coverage |
Sandnessjøen |
long_lat |
ENVELOPE(12.618,12.618,66.019,66.019) |
geographic |
Sandnessjøen |
geographic_facet |
Sandnessjøen |
genre |
Sandnessjøen |
genre_facet |
Sandnessjøen |
op_source |
117 |
op_relation |
Statens vegvesens rapporter;374 urn:issn:1893-1162 http://hdl.handle.net/11250/2646816 |
op_rights |
Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no |
op_rightsnorm |
CC-BY-ND |
_version_ |
1766188118282600448 |