Dimensjonering av Høytverrelv bru
Bacheloroppgave - OsloMet - Storbyuniversitet. Institutt for Bygg- og energiteknikk - Bygg. I Bardu kommune står det i dag en bru fra 1954. Denne brua tilfredsstiller ikke dagens krav for myke trafikanter, og tillater en øvre fartsgrense på kun 60 km/t. Det er pekt ut en ny trasé med en 40 m lang br...
Main Authors: | , |
---|---|
Other Authors: | , , , , |
Format: | Bachelor Thesis |
Language: | Norwegian Bokmål |
Published: |
[M. Skare & S.L. Kjøllmoen]
2018
|
Subjects: | |
Online Access: | http://hdl.handle.net/11250/2504716 |
id |
ftsvv:oai:vegvesen.brage.unit.no:11250/2504716 |
---|---|
record_format |
openpolar |
spelling |
ftsvv:oai:vegvesen.brage.unit.no:11250/2504716 2023-05-15T15:37:54+02:00 Dimensjonering av Høytverrelv bru Skare, Markus Kjøllmoen, Simen Lycke Plevris, Vagelis Kongshaug, Simen Sørgaard Strand, Elin Holsten Bratberg, Bodil Mohammed, Derik Abdidrakib Norway, Bardu 2018 application/pdf http://hdl.handle.net/11250/2504716 nob nob [M. Skare & S.L. Kjøllmoen] http://hdl.handle.net/11250/2504716 Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no CC-BY-NC-ND 82 Bruer Myke trafikanter Vegtraseer Buebruer Vegplanlegging Bachelor thesis 2018 ftsvv 2022-05-01T08:13:21Z Bacheloroppgave - OsloMet - Storbyuniversitet. Institutt for Bygg- og energiteknikk - Bygg. I Bardu kommune står det i dag en bru fra 1954. Denne brua tilfredsstiller ikke dagens krav for myke trafikanter, og tillater en øvre fartsgrense på kun 60 km/t. Det er pekt ut en ny trasé med en 40 m lang bru. Bruseksjonen i Vegdirektoratet ønsker en utredning av forskjellige bruløsninger for denne traséen. Denne bacheloroppgaven deles i to deler, hvor del 1 er et mulighetsstudium som danner grunnlaget for den valgte løsningen. Den valgte løsningen er dimensjonert i del 2. Tre konkrete løsninger bestående av forskjellige hovedmaterialer er nærmere vurdert. Nettverksbuebru i stål var den løsningen som ble vurdert til å være best egnet for brustrekket, gitt hensyn til miljø, estetikk og bestandighet. Brukonstruksjonen ble modellert i beregningsprogrammet Robot Structural Analysis og dimensjonert i henhold til gjeldende Eurokoder og håndbøker. Den endelige løsningen tilfredsstiller alle krav og vurderes som en godt egnet løsning for krysningen av Høytverrelva. Statens vegvesen Vegdirektoratet Bachelor Thesis Bardu Bardu kommune Norwegian Public Roads Administration (NPRA) (BIBSYS Brage) Norway Øvre ENVELOPE(14.991,14.991,67.750,67.750) Bru ENVELOPE(12.593,12.593,65.391,65.391) Bardu ENVELOPE(18.347,18.347,68.859,68.859) |
institution |
Open Polar |
collection |
Norwegian Public Roads Administration (NPRA) (BIBSYS Brage) |
op_collection_id |
ftsvv |
language |
Norwegian Bokmål |
topic |
Bruer Myke trafikanter Vegtraseer Buebruer Vegplanlegging |
spellingShingle |
Bruer Myke trafikanter Vegtraseer Buebruer Vegplanlegging Skare, Markus Kjøllmoen, Simen Lycke Dimensjonering av Høytverrelv bru |
topic_facet |
Bruer Myke trafikanter Vegtraseer Buebruer Vegplanlegging |
description |
Bacheloroppgave - OsloMet - Storbyuniversitet. Institutt for Bygg- og energiteknikk - Bygg. I Bardu kommune står det i dag en bru fra 1954. Denne brua tilfredsstiller ikke dagens krav for myke trafikanter, og tillater en øvre fartsgrense på kun 60 km/t. Det er pekt ut en ny trasé med en 40 m lang bru. Bruseksjonen i Vegdirektoratet ønsker en utredning av forskjellige bruløsninger for denne traséen. Denne bacheloroppgaven deles i to deler, hvor del 1 er et mulighetsstudium som danner grunnlaget for den valgte løsningen. Den valgte løsningen er dimensjonert i del 2. Tre konkrete løsninger bestående av forskjellige hovedmaterialer er nærmere vurdert. Nettverksbuebru i stål var den løsningen som ble vurdert til å være best egnet for brustrekket, gitt hensyn til miljø, estetikk og bestandighet. Brukonstruksjonen ble modellert i beregningsprogrammet Robot Structural Analysis og dimensjonert i henhold til gjeldende Eurokoder og håndbøker. Den endelige løsningen tilfredsstiller alle krav og vurderes som en godt egnet løsning for krysningen av Høytverrelva. Statens vegvesen Vegdirektoratet |
author2 |
Plevris, Vagelis Kongshaug, Simen Sørgaard Strand, Elin Holsten Bratberg, Bodil Mohammed, Derik Abdidrakib |
format |
Bachelor Thesis |
author |
Skare, Markus Kjøllmoen, Simen Lycke |
author_facet |
Skare, Markus Kjøllmoen, Simen Lycke |
author_sort |
Skare, Markus |
title |
Dimensjonering av Høytverrelv bru |
title_short |
Dimensjonering av Høytverrelv bru |
title_full |
Dimensjonering av Høytverrelv bru |
title_fullStr |
Dimensjonering av Høytverrelv bru |
title_full_unstemmed |
Dimensjonering av Høytverrelv bru |
title_sort |
dimensjonering av høytverrelv bru |
publisher |
[M. Skare & S.L. Kjøllmoen] |
publishDate |
2018 |
url |
http://hdl.handle.net/11250/2504716 |
op_coverage |
Norway, Bardu |
long_lat |
ENVELOPE(14.991,14.991,67.750,67.750) ENVELOPE(12.593,12.593,65.391,65.391) ENVELOPE(18.347,18.347,68.859,68.859) |
geographic |
Norway Øvre Bru Bardu |
geographic_facet |
Norway Øvre Bru Bardu |
genre |
Bardu Bardu kommune |
genre_facet |
Bardu Bardu kommune |
op_source |
82 |
op_relation |
http://hdl.handle.net/11250/2504716 |
op_rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no |
op_rightsnorm |
CC-BY-NC-ND |
_version_ |
1766368566838296576 |