Dimensjonering av Høytverrelv bru

Bacheloroppgave - OsloMet - Storbyuniversitet. Institutt for Bygg- og energiteknikk - Bygg. I Bardu kommune står det i dag en bru fra 1954. Denne brua tilfredsstiller ikke dagens krav for myke trafikanter, og tillater en øvre fartsgrense på kun 60 km/t. Det er pekt ut en ny trasé med en 40 m lang br...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Skare, Markus, Kjøllmoen, Simen Lycke
Other Authors: Plevris, Vagelis, Kongshaug, Simen Sørgaard, Strand, Elin Holsten, Bratberg, Bodil, Mohammed, Derik Abdidrakib
Format: Bachelor Thesis
Language:Norwegian Bokmål
Published: [M. Skare & S.L. Kjøllmoen] 2018
Subjects:
Bru
Online Access:http://hdl.handle.net/11250/2504716
id ftsvv:oai:vegvesen.brage.unit.no:11250/2504716
record_format openpolar
spelling ftsvv:oai:vegvesen.brage.unit.no:11250/2504716 2023-05-15T15:37:54+02:00 Dimensjonering av Høytverrelv bru Skare, Markus Kjøllmoen, Simen Lycke Plevris, Vagelis Kongshaug, Simen Sørgaard Strand, Elin Holsten Bratberg, Bodil Mohammed, Derik Abdidrakib Norway, Bardu 2018 application/pdf http://hdl.handle.net/11250/2504716 nob nob [M. Skare & S.L. Kjøllmoen] http://hdl.handle.net/11250/2504716 Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no CC-BY-NC-ND 82 Bruer Myke trafikanter Vegtraseer Buebruer Vegplanlegging Bachelor thesis 2018 ftsvv 2022-05-01T08:13:21Z Bacheloroppgave - OsloMet - Storbyuniversitet. Institutt for Bygg- og energiteknikk - Bygg. I Bardu kommune står det i dag en bru fra 1954. Denne brua tilfredsstiller ikke dagens krav for myke trafikanter, og tillater en øvre fartsgrense på kun 60 km/t. Det er pekt ut en ny trasé med en 40 m lang bru. Bruseksjonen i Vegdirektoratet ønsker en utredning av forskjellige bruløsninger for denne traséen. Denne bacheloroppgaven deles i to deler, hvor del 1 er et mulighetsstudium som danner grunnlaget for den valgte løsningen. Den valgte løsningen er dimensjonert i del 2. Tre konkrete løsninger bestående av forskjellige hovedmaterialer er nærmere vurdert. Nettverksbuebru i stål var den løsningen som ble vurdert til å være best egnet for brustrekket, gitt hensyn til miljø, estetikk og bestandighet. Brukonstruksjonen ble modellert i beregningsprogrammet Robot Structural Analysis og dimensjonert i henhold til gjeldende Eurokoder og håndbøker. Den endelige løsningen tilfredsstiller alle krav og vurderes som en godt egnet løsning for krysningen av Høytverrelva. Statens vegvesen Vegdirektoratet Bachelor Thesis Bardu Bardu kommune Norwegian Public Roads Administration (NPRA) (BIBSYS Brage) Norway Øvre ENVELOPE(14.991,14.991,67.750,67.750) Bru ENVELOPE(12.593,12.593,65.391,65.391) Bardu ENVELOPE(18.347,18.347,68.859,68.859)
institution Open Polar
collection Norwegian Public Roads Administration (NPRA) (BIBSYS Brage)
op_collection_id ftsvv
language Norwegian Bokmål
topic Bruer
Myke trafikanter
Vegtraseer
Buebruer
Vegplanlegging
spellingShingle Bruer
Myke trafikanter
Vegtraseer
Buebruer
Vegplanlegging
Skare, Markus
Kjøllmoen, Simen Lycke
Dimensjonering av Høytverrelv bru
topic_facet Bruer
Myke trafikanter
Vegtraseer
Buebruer
Vegplanlegging
description Bacheloroppgave - OsloMet - Storbyuniversitet. Institutt for Bygg- og energiteknikk - Bygg. I Bardu kommune står det i dag en bru fra 1954. Denne brua tilfredsstiller ikke dagens krav for myke trafikanter, og tillater en øvre fartsgrense på kun 60 km/t. Det er pekt ut en ny trasé med en 40 m lang bru. Bruseksjonen i Vegdirektoratet ønsker en utredning av forskjellige bruløsninger for denne traséen. Denne bacheloroppgaven deles i to deler, hvor del 1 er et mulighetsstudium som danner grunnlaget for den valgte løsningen. Den valgte løsningen er dimensjonert i del 2. Tre konkrete løsninger bestående av forskjellige hovedmaterialer er nærmere vurdert. Nettverksbuebru i stål var den løsningen som ble vurdert til å være best egnet for brustrekket, gitt hensyn til miljø, estetikk og bestandighet. Brukonstruksjonen ble modellert i beregningsprogrammet Robot Structural Analysis og dimensjonert i henhold til gjeldende Eurokoder og håndbøker. Den endelige løsningen tilfredsstiller alle krav og vurderes som en godt egnet løsning for krysningen av Høytverrelva. Statens vegvesen Vegdirektoratet
author2 Plevris, Vagelis
Kongshaug, Simen Sørgaard
Strand, Elin Holsten
Bratberg, Bodil
Mohammed, Derik Abdidrakib
format Bachelor Thesis
author Skare, Markus
Kjøllmoen, Simen Lycke
author_facet Skare, Markus
Kjøllmoen, Simen Lycke
author_sort Skare, Markus
title Dimensjonering av Høytverrelv bru
title_short Dimensjonering av Høytverrelv bru
title_full Dimensjonering av Høytverrelv bru
title_fullStr Dimensjonering av Høytverrelv bru
title_full_unstemmed Dimensjonering av Høytverrelv bru
title_sort dimensjonering av høytverrelv bru
publisher [M. Skare & S.L. Kjøllmoen]
publishDate 2018
url http://hdl.handle.net/11250/2504716
op_coverage Norway, Bardu
long_lat ENVELOPE(14.991,14.991,67.750,67.750)
ENVELOPE(12.593,12.593,65.391,65.391)
ENVELOPE(18.347,18.347,68.859,68.859)
geographic Norway
Øvre
Bru
Bardu
geographic_facet Norway
Øvre
Bru
Bardu
genre Bardu
Bardu kommune
genre_facet Bardu
Bardu kommune
op_source 82
op_relation http://hdl.handle.net/11250/2504716
op_rights Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no
op_rightsnorm CC-BY-NC-ND
_version_ 1766368566838296576