Støysoner etter T-1442/2012 for Helikopterlandingsplass ved nye Kirkenes sykehus
Det er utarbeidet støysonekart for en planlagt helikopterlandingsplass ved nye Kirkenes sykehus i henhold til reglene i Miljøverndepartementets retningslinje T-1442/2012. Støyberegningene foretas med NORTIM, verktøyet som tar hensyn til topografi ved beregning av lydutbredelse. Støysonekartet er bas...
Main Authors: | , |
---|---|
Format: | Report |
Language: | Norwegian Bokmål |
Published: |
SINTEF
2013
|
Subjects: | |
Online Access: | http://hdl.handle.net/11250/2432342 |
id |
ftsintef:oai:sintef.brage.unit.no:11250/2432342 |
---|---|
record_format |
openpolar |
spelling |
ftsintef:oai:sintef.brage.unit.no:11250/2432342 2023-05-15T17:03:58+02:00 Støysoner etter T-1442/2012 for Helikopterlandingsplass ved nye Kirkenes sykehus Gelderblom, Femke Granøien, Idar Ludvig Nilsen 2013 application/pdf http://hdl.handle.net/11250/2432342 nob nob SINTEF SINTEF Rapport SINTEF Rapport; Stiftelsen SINTEF: 102005892 urn:isbn:9788214053395 http://hdl.handle.net/11250/2432342 cristin:1268839 25 A25766 Research report 2013 ftsintef 2021-08-04T12:00:29Z Det er utarbeidet støysonekart for en planlagt helikopterlandingsplass ved nye Kirkenes sykehus i henhold til reglene i Miljøverndepartementets retningslinje T-1442/2012. Støyberegningene foretas med NORTIM, verktøyet som tar hensyn til topografi ved beregning av lydutbredelse. Støysonekartet er basert på estimert antall flybevegelser da dette er en ny landingsplass. Beregningene viser at det med dette antallet er det ingen eksisterende bygninger med støyømfintlig bruksformål innenfor støysonekartet. Resultatet er robust slik at selv en fordobling i trafikken ikke vil medføre endring i forhold til dette. Oppdraggsgiver: Norcolsult AS Report Kirkenes SINTEF Open (Brage) |
institution |
Open Polar |
collection |
SINTEF Open (Brage) |
op_collection_id |
ftsintef |
language |
Norwegian Bokmål |
description |
Det er utarbeidet støysonekart for en planlagt helikopterlandingsplass ved nye Kirkenes sykehus i henhold til reglene i Miljøverndepartementets retningslinje T-1442/2012. Støyberegningene foretas med NORTIM, verktøyet som tar hensyn til topografi ved beregning av lydutbredelse. Støysonekartet er basert på estimert antall flybevegelser da dette er en ny landingsplass. Beregningene viser at det med dette antallet er det ingen eksisterende bygninger med støyømfintlig bruksformål innenfor støysonekartet. Resultatet er robust slik at selv en fordobling i trafikken ikke vil medføre endring i forhold til dette. Oppdraggsgiver: Norcolsult AS |
format |
Report |
author |
Gelderblom, Femke Granøien, Idar Ludvig Nilsen |
spellingShingle |
Gelderblom, Femke Granøien, Idar Ludvig Nilsen Støysoner etter T-1442/2012 for Helikopterlandingsplass ved nye Kirkenes sykehus |
author_facet |
Gelderblom, Femke Granøien, Idar Ludvig Nilsen |
author_sort |
Gelderblom, Femke |
title |
Støysoner etter T-1442/2012 for Helikopterlandingsplass ved nye Kirkenes sykehus |
title_short |
Støysoner etter T-1442/2012 for Helikopterlandingsplass ved nye Kirkenes sykehus |
title_full |
Støysoner etter T-1442/2012 for Helikopterlandingsplass ved nye Kirkenes sykehus |
title_fullStr |
Støysoner etter T-1442/2012 for Helikopterlandingsplass ved nye Kirkenes sykehus |
title_full_unstemmed |
Støysoner etter T-1442/2012 for Helikopterlandingsplass ved nye Kirkenes sykehus |
title_sort |
støysoner etter t-1442/2012 for helikopterlandingsplass ved nye kirkenes sykehus |
publisher |
SINTEF |
publishDate |
2013 |
url |
http://hdl.handle.net/11250/2432342 |
genre |
Kirkenes |
genre_facet |
Kirkenes |
op_source |
25 A25766 |
op_relation |
SINTEF Rapport SINTEF Rapport; Stiftelsen SINTEF: 102005892 urn:isbn:9788214053395 http://hdl.handle.net/11250/2432342 cristin:1268839 |
_version_ |
1766057969176281088 |