Støysoner etter T-1442/2012 for Helikopterlandingsplass ved nye Kirkenes sykehus

Det er utarbeidet støysonekart for en planlagt helikopterlandingsplass ved nye Kirkenes sykehus i henhold til reglene i Miljøverndepartementets retningslinje T-1442/2012. Støyberegningene foretas med NORTIM, verktøyet som tar hensyn til topografi ved beregning av lydutbredelse. Støysonekartet er bas...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Gelderblom, Femke, Granøien, Idar Ludvig Nilsen
Format: Report
Language:Norwegian Bokmål
Published: SINTEF 2013
Subjects:
Online Access:http://hdl.handle.net/11250/2432342
id ftsintef:oai:sintef.brage.unit.no:11250/2432342
record_format openpolar
spelling ftsintef:oai:sintef.brage.unit.no:11250/2432342 2023-05-15T17:03:58+02:00 Støysoner etter T-1442/2012 for Helikopterlandingsplass ved nye Kirkenes sykehus Gelderblom, Femke Granøien, Idar Ludvig Nilsen 2013 application/pdf http://hdl.handle.net/11250/2432342 nob nob SINTEF SINTEF Rapport SINTEF Rapport; Stiftelsen SINTEF: 102005892 urn:isbn:9788214053395 http://hdl.handle.net/11250/2432342 cristin:1268839 25 A25766 Research report 2013 ftsintef 2021-08-04T12:00:29Z Det er utarbeidet støysonekart for en planlagt helikopterlandingsplass ved nye Kirkenes sykehus i henhold til reglene i Miljøverndepartementets retningslinje T-1442/2012. Støyberegningene foretas med NORTIM, verktøyet som tar hensyn til topografi ved beregning av lydutbredelse. Støysonekartet er basert på estimert antall flybevegelser da dette er en ny landingsplass. Beregningene viser at det med dette antallet er det ingen eksisterende bygninger med støyømfintlig bruksformål innenfor støysonekartet. Resultatet er robust slik at selv en fordobling i trafikken ikke vil medføre endring i forhold til dette. Oppdraggsgiver: Norcolsult AS Report Kirkenes SINTEF Open (Brage)
institution Open Polar
collection SINTEF Open (Brage)
op_collection_id ftsintef
language Norwegian Bokmål
description Det er utarbeidet støysonekart for en planlagt helikopterlandingsplass ved nye Kirkenes sykehus i henhold til reglene i Miljøverndepartementets retningslinje T-1442/2012. Støyberegningene foretas med NORTIM, verktøyet som tar hensyn til topografi ved beregning av lydutbredelse. Støysonekartet er basert på estimert antall flybevegelser da dette er en ny landingsplass. Beregningene viser at det med dette antallet er det ingen eksisterende bygninger med støyømfintlig bruksformål innenfor støysonekartet. Resultatet er robust slik at selv en fordobling i trafikken ikke vil medføre endring i forhold til dette. Oppdraggsgiver: Norcolsult AS
format Report
author Gelderblom, Femke
Granøien, Idar Ludvig Nilsen
spellingShingle Gelderblom, Femke
Granøien, Idar Ludvig Nilsen
Støysoner etter T-1442/2012 for Helikopterlandingsplass ved nye Kirkenes sykehus
author_facet Gelderblom, Femke
Granøien, Idar Ludvig Nilsen
author_sort Gelderblom, Femke
title Støysoner etter T-1442/2012 for Helikopterlandingsplass ved nye Kirkenes sykehus
title_short Støysoner etter T-1442/2012 for Helikopterlandingsplass ved nye Kirkenes sykehus
title_full Støysoner etter T-1442/2012 for Helikopterlandingsplass ved nye Kirkenes sykehus
title_fullStr Støysoner etter T-1442/2012 for Helikopterlandingsplass ved nye Kirkenes sykehus
title_full_unstemmed Støysoner etter T-1442/2012 for Helikopterlandingsplass ved nye Kirkenes sykehus
title_sort støysoner etter t-1442/2012 for helikopterlandingsplass ved nye kirkenes sykehus
publisher SINTEF
publishDate 2013
url http://hdl.handle.net/11250/2432342
genre Kirkenes
genre_facet Kirkenes
op_source 25
A25766
op_relation SINTEF Rapport
SINTEF Rapport;
Stiftelsen SINTEF: 102005892
urn:isbn:9788214053395
http://hdl.handle.net/11250/2432342
cristin:1268839
_version_ 1766057969176281088