Grammatisk hokjønn i trøndersk barnespråk: Ein korpusstudie
Det siste tiåret har det blitt forska mykje på grammatisk kjønn i Noreg, både på korleis barn lærer det og korleis det grammatiske kjønnssystemet er i endring. Basert på korpusdata ser Rodina & Westergaard (2013) på korleis unge barn i Tromsø lærer seg kjønnssystemet, det vil seie barn yngre enn...
Main Authors: | , |
---|---|
Format: | Article in Journal/Newspaper |
Language: | Nynorsk |
Published: |
2021
|
Subjects: | |
Online Access: | http://hdl.handle.net/10852/94183 http://urn.nb.no/URN:NBN:no-96727 |
_version_ | 1821730018881961984 |
---|---|
author | Busterud, Guro Lohndal, Terje |
author_facet | Busterud, Guro Lohndal, Terje |
author_sort | Busterud, Guro |
collection | Universitet i Oslo: Digitale utgivelser ved UiO (DUO) |
description | Det siste tiåret har det blitt forska mykje på grammatisk kjønn i Noreg, både på korleis barn lærer det og korleis det grammatiske kjønnssystemet er i endring. Basert på korpusdata ser Rodina & Westergaard (2013) på korleis unge barn i Tromsø lærer seg kjønnssystemet, det vil seie barn yngre enn tre år. Dei finn at barna ikkje har problem med bunden form, men at dei slit med kongruens på andre former. Denne artikkelen ser nærare på korpusdata frå tre barn under tre år i Trondheims-området for å sjå på distribusjonen av grammatisk kjønn i språket deira. Overordna finn vi den same tendensen i korpuset frå Trondheims-området som i Tromsø, men det er også nokre interessante skilnader. Artikkelen diskuterer også tilhøvet mellom grammatisk kjønn og bøyingsklasse. |
format | Article in Journal/Newspaper |
genre | Tromsø |
genre_facet | Tromsø |
geographic | Finn Tromsø |
geographic_facet | Finn Tromsø |
id | ftoslouniv:oai:www.duo.uio.no:10852/94183 |
institution | Open Polar |
language | Norwegian (Nynorsk) |
long_lat | ENVELOPE(12.739,12.739,65.935,65.935) |
op_collection_id | ftoslouniv |
op_relation | NFR/301094 UIT/2062165 NFR/250857 CAS/CAS 2019/20 MultiGender http://urn.nb.no/URN:NBN:no-96727 Busterud, Guro Lohndal, Terje . Grammatisk hokjønn i trøndersk barnespråk: Ein korpusstudie. NLT - Norsk lingvistisk tidsskrift. 2022, 40(1), 129-156 http://hdl.handle.net/10852/94183 1934427 info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&ctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.jtitle=NLT - Norsk lingvistisk tidsskrift&rft.volume=40&rft.spage=129&rft.date=2022 NLT - Norsk lingvistisk tidsskrift 40 1 129 156 URN:NBN:no-96727 Fulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/94183/1/Busterud%2B%2526%2BLohndal%2B2022.pdf |
op_rights | Attribution-ShareAlike 4.0 International https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ |
op_rightsnorm | CC-BY-SA |
op_source | 0800-3076 |
publishDate | 2021 |
record_format | openpolar |
spelling | ftoslouniv:oai:www.duo.uio.no:10852/94183 2025-01-17T01:08:36+00:00 Grammatisk hokjønn i trøndersk barnespråk: Ein korpusstudie NNNorsk, nynorskNorwegian, nynorskGrammatisk hokjønn i trøndersk barnespråk: Ein korpusstudie Busterud, Guro Lohndal, Terje 2021-09-15T10:00:14Z http://hdl.handle.net/10852/94183 http://urn.nb.no/URN:NBN:no-96727 NN nno NFR/301094 UIT/2062165 NFR/250857 CAS/CAS 2019/20 MultiGender http://urn.nb.no/URN:NBN:no-96727 Busterud, Guro Lohndal, Terje . Grammatisk hokjønn i trøndersk barnespråk: Ein korpusstudie. NLT - Norsk lingvistisk tidsskrift. 2022, 40(1), 129-156 http://hdl.handle.net/10852/94183 1934427 info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&ctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.jtitle=NLT - Norsk lingvistisk tidsskrift&rft.volume=40&rft.spage=129&rft.date=2022 NLT - Norsk lingvistisk tidsskrift 40 1 129 156 URN:NBN:no-96727 Fulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/94183/1/Busterud%2B%2526%2BLohndal%2B2022.pdf Attribution-ShareAlike 4.0 International https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ CC-BY-SA 0800-3076 Journal article Tidsskriftartikkel Peer reviewed PublishedVersion 2021 ftoslouniv 2022-05-25T22:34:04Z Det siste tiåret har det blitt forska mykje på grammatisk kjønn i Noreg, både på korleis barn lærer det og korleis det grammatiske kjønnssystemet er i endring. Basert på korpusdata ser Rodina & Westergaard (2013) på korleis unge barn i Tromsø lærer seg kjønnssystemet, det vil seie barn yngre enn tre år. Dei finn at barna ikkje har problem med bunden form, men at dei slit med kongruens på andre former. Denne artikkelen ser nærare på korpusdata frå tre barn under tre år i Trondheims-området for å sjå på distribusjonen av grammatisk kjønn i språket deira. Overordna finn vi den same tendensen i korpuset frå Trondheims-området som i Tromsø, men det er også nokre interessante skilnader. Artikkelen diskuterer også tilhøvet mellom grammatisk kjønn og bøyingsklasse. Article in Journal/Newspaper Tromsø Universitet i Oslo: Digitale utgivelser ved UiO (DUO) Finn ENVELOPE(12.739,12.739,65.935,65.935) Tromsø |
spellingShingle | Busterud, Guro Lohndal, Terje Grammatisk hokjønn i trøndersk barnespråk: Ein korpusstudie |
title | Grammatisk hokjønn i trøndersk barnespråk: Ein korpusstudie |
title_full | Grammatisk hokjønn i trøndersk barnespråk: Ein korpusstudie |
title_fullStr | Grammatisk hokjønn i trøndersk barnespråk: Ein korpusstudie |
title_full_unstemmed | Grammatisk hokjønn i trøndersk barnespråk: Ein korpusstudie |
title_short | Grammatisk hokjønn i trøndersk barnespråk: Ein korpusstudie |
title_sort | grammatisk hokjønn i trøndersk barnespråk: ein korpusstudie |
url | http://hdl.handle.net/10852/94183 http://urn.nb.no/URN:NBN:no-96727 |