Grammatisk hokjønn i trøndersk barnespråk: Ein korpusstudie

Det siste tiåret har det blitt forska mykje på grammatisk kjønn i Noreg, både på korleis barn lærer det og korleis det grammatiske kjønnssystemet er i endring. Basert på korpusdata ser Rodina & Westergaard (2013) på korleis unge barn i Tromsø lærer seg kjønnssystemet, det vil seie barn yngre enn...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Busterud, Guro, Lohndal, Terje
Format: Article in Journal/Newspaper
Language:Nynorsk
Published: 2021
Subjects:
Online Access:http://hdl.handle.net/10852/94183
http://urn.nb.no/URN:NBN:no-96727
_version_ 1821730018881961984
author Busterud, Guro
Lohndal, Terje
author_facet Busterud, Guro
Lohndal, Terje
author_sort Busterud, Guro
collection Universitet i Oslo: Digitale utgivelser ved UiO (DUO)
description Det siste tiåret har det blitt forska mykje på grammatisk kjønn i Noreg, både på korleis barn lærer det og korleis det grammatiske kjønnssystemet er i endring. Basert på korpusdata ser Rodina & Westergaard (2013) på korleis unge barn i Tromsø lærer seg kjønnssystemet, det vil seie barn yngre enn tre år. Dei finn at barna ikkje har problem med bunden form, men at dei slit med kongruens på andre former. Denne artikkelen ser nærare på korpusdata frå tre barn under tre år i Trondheims-området for å sjå på distribusjonen av grammatisk kjønn i språket deira. Overordna finn vi den same tendensen i korpuset frå Trondheims-området som i Tromsø, men det er også nokre interessante skilnader. Artikkelen diskuterer også tilhøvet mellom grammatisk kjønn og bøyingsklasse.
format Article in Journal/Newspaper
genre Tromsø
genre_facet Tromsø
geographic Finn
Tromsø
geographic_facet Finn
Tromsø
id ftoslouniv:oai:www.duo.uio.no:10852/94183
institution Open Polar
language Norwegian (Nynorsk)
long_lat ENVELOPE(12.739,12.739,65.935,65.935)
op_collection_id ftoslouniv
op_relation NFR/301094
UIT/2062165
NFR/250857
CAS/CAS 2019/20 MultiGender
http://urn.nb.no/URN:NBN:no-96727
Busterud, Guro Lohndal, Terje . Grammatisk hokjønn i trøndersk barnespråk: Ein korpusstudie. NLT - Norsk lingvistisk tidsskrift. 2022, 40(1), 129-156
http://hdl.handle.net/10852/94183
1934427
info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&ctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.jtitle=NLT - Norsk lingvistisk tidsskrift&rft.volume=40&rft.spage=129&rft.date=2022
NLT - Norsk lingvistisk tidsskrift
40
1
129
156
URN:NBN:no-96727
Fulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/94183/1/Busterud%2B%2526%2BLohndal%2B2022.pdf
op_rights Attribution-ShareAlike 4.0 International
https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
op_rightsnorm CC-BY-SA
op_source 0800-3076
publishDate 2021
record_format openpolar
spelling ftoslouniv:oai:www.duo.uio.no:10852/94183 2025-01-17T01:08:36+00:00 Grammatisk hokjønn i trøndersk barnespråk: Ein korpusstudie NNNorsk, nynorskNorwegian, nynorskGrammatisk hokjønn i trøndersk barnespråk: Ein korpusstudie Busterud, Guro Lohndal, Terje 2021-09-15T10:00:14Z http://hdl.handle.net/10852/94183 http://urn.nb.no/URN:NBN:no-96727 NN nno NFR/301094 UIT/2062165 NFR/250857 CAS/CAS 2019/20 MultiGender http://urn.nb.no/URN:NBN:no-96727 Busterud, Guro Lohndal, Terje . Grammatisk hokjønn i trøndersk barnespråk: Ein korpusstudie. NLT - Norsk lingvistisk tidsskrift. 2022, 40(1), 129-156 http://hdl.handle.net/10852/94183 1934427 info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&ctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.jtitle=NLT - Norsk lingvistisk tidsskrift&rft.volume=40&rft.spage=129&rft.date=2022 NLT - Norsk lingvistisk tidsskrift 40 1 129 156 URN:NBN:no-96727 Fulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/94183/1/Busterud%2B%2526%2BLohndal%2B2022.pdf Attribution-ShareAlike 4.0 International https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ CC-BY-SA 0800-3076 Journal article Tidsskriftartikkel Peer reviewed PublishedVersion 2021 ftoslouniv 2022-05-25T22:34:04Z Det siste tiåret har det blitt forska mykje på grammatisk kjønn i Noreg, både på korleis barn lærer det og korleis det grammatiske kjønnssystemet er i endring. Basert på korpusdata ser Rodina & Westergaard (2013) på korleis unge barn i Tromsø lærer seg kjønnssystemet, det vil seie barn yngre enn tre år. Dei finn at barna ikkje har problem med bunden form, men at dei slit med kongruens på andre former. Denne artikkelen ser nærare på korpusdata frå tre barn under tre år i Trondheims-området for å sjå på distribusjonen av grammatisk kjønn i språket deira. Overordna finn vi den same tendensen i korpuset frå Trondheims-området som i Tromsø, men det er også nokre interessante skilnader. Artikkelen diskuterer også tilhøvet mellom grammatisk kjønn og bøyingsklasse. Article in Journal/Newspaper Tromsø Universitet i Oslo: Digitale utgivelser ved UiO (DUO) Finn ENVELOPE(12.739,12.739,65.935,65.935) Tromsø
spellingShingle Busterud, Guro
Lohndal, Terje
Grammatisk hokjønn i trøndersk barnespråk: Ein korpusstudie
title Grammatisk hokjønn i trøndersk barnespråk: Ein korpusstudie
title_full Grammatisk hokjønn i trøndersk barnespråk: Ein korpusstudie
title_fullStr Grammatisk hokjønn i trøndersk barnespråk: Ein korpusstudie
title_full_unstemmed Grammatisk hokjønn i trøndersk barnespråk: Ein korpusstudie
title_short Grammatisk hokjønn i trøndersk barnespråk: Ein korpusstudie
title_sort grammatisk hokjønn i trøndersk barnespråk: ein korpusstudie
url http://hdl.handle.net/10852/94183
http://urn.nb.no/URN:NBN:no-96727