Joina du kino imårgå? Ungdommars dialektskriving på sosiale medium

Sosiale medium utfordrar det tradisjonelle skiljet mellom normert og standardisert skriftspråk og inviterer til kreativ og refleksiv språkbruk. For mange norske ungdommar er det vanleg å ta i bruk trekk frå eit breitt språkleg repertoar – inkludert dialekttrekk og andre unormerte trekk – i private s...

Full description

Bibliographic Details
Published in:Oslo Studies in Language
Main Authors: Røyneland , Unn, Vangsnes, Øystein A.
Format: Article in Journal/Newspaper
Language:English
Published: University of Oslo Library 2022
Subjects:
Online Access:https://journals.uio.no/osla/article/view/8508
https://doi.org/10.5617/osla.8508
id ftosloiunivojs:oai:ojs.www.journals.uio.no:article/8508
record_format openpolar
spelling ftosloiunivojs:oai:ojs.www.journals.uio.no:article/8508 2024-09-15T18:17:55+00:00 Joina du kino imårgå? Ungdommars dialektskriving på sosiale medium Røyneland , Unn Vangsnes, Øystein A. 2022-01-03 application/pdf https://journals.uio.no/osla/article/view/8508 https://doi.org/10.5617/osla.8508 eng eng University of Oslo Library https://journals.uio.no/osla/article/view/8508/7920 https://journals.uio.no/osla/article/view/8508 doi:10.5617/osla.8508 Opphavsrett 2020 Oslo Studies in Language Oslo Studies in Language; Vol. 11 No. 2 (2020): Bauta: Janne Bondi Johannessen in memoriam; 357-392 1890-9639 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion 2022 ftosloiunivojs https://doi.org/10.5617/osla.8508 2024-08-30T03:22:14Z Sosiale medium utfordrar det tradisjonelle skiljet mellom normert og standardisert skriftspråk og inviterer til kreativ og refleksiv språkbruk. For mange norske ungdommar er det vanleg å ta i bruk trekk frå eit breitt språkleg repertoar – inkludert dialekttrekk og andre unormerte trekk – i private samanhengar på sosiale medium. I denne artikkelen presenterer vi data frå fire utvalde stader i ei større landsdekkande undersøking av multi-lektale praksisar på sosiale medium blant ungdommar på vidaregåande skule. Dei utvalde stadene ligg i Lofoten, på Nordmøre og Sunnmøre og i Nord-Gud¬brandsdalen. På grunnlag av korte tekstar skrivne i ulike tenkte situasjonar med ulike førestilte publikum ser vi at ungdommane jamt over skriv svært forskjellig i til dømes ei melding til ein ven samanlikna med ei melding til læraren. I den første ytringssituasjonen er det typisk eit høgt innslag av dialektale trekk og andre brot mot skriftspråksnormene, medan det i den andre er langt meir vanleg å bruke standard skriftspråk. Val av plattform for dei ulike ytringssituasjonane ser også ut til å påverke valet av skriftleg kode: Meldingar til lærar på SMS eller Snapchat inneheld gjerne fleire brot på standardspråklege normer enn slike meldingar sende gjennom skulens offisielle læringsplattform. For kvart område vurderer vi også dialektskrivinga opp mot kjende trekk ved den lokale og regionale dialekten. Vi ser at ikkje alle talemålstrekk får eit skriftlig uttrykk, noko som i visse tilfelle nok speglar talemålsutviklinga i området. I vår tolking har ungdommane ei særs fleksibel tilnærming til val av skriftlege kodar og evnar å tilpasse seg ulike situasjonar og ulike språkmarknader. This study investigates the use of written dialect among adolescents from four different locations in Norway, each representing one of the main dialect areas of the country (north, central, west, and east). The data are drawn from the larger study Multilectal Practices in Social Media where a total of 1532 students from 42 different upper secondary schools ... Article in Journal/Newspaper Lofoten University of Oslo (UiO): FRITT Oslo Studies in Language 11 2 357 392
institution Open Polar
collection University of Oslo (UiO): FRITT
op_collection_id ftosloiunivojs
language English
description Sosiale medium utfordrar det tradisjonelle skiljet mellom normert og standardisert skriftspråk og inviterer til kreativ og refleksiv språkbruk. For mange norske ungdommar er det vanleg å ta i bruk trekk frå eit breitt språkleg repertoar – inkludert dialekttrekk og andre unormerte trekk – i private samanhengar på sosiale medium. I denne artikkelen presenterer vi data frå fire utvalde stader i ei større landsdekkande undersøking av multi-lektale praksisar på sosiale medium blant ungdommar på vidaregåande skule. Dei utvalde stadene ligg i Lofoten, på Nordmøre og Sunnmøre og i Nord-Gud¬brandsdalen. På grunnlag av korte tekstar skrivne i ulike tenkte situasjonar med ulike førestilte publikum ser vi at ungdommane jamt over skriv svært forskjellig i til dømes ei melding til ein ven samanlikna med ei melding til læraren. I den første ytringssituasjonen er det typisk eit høgt innslag av dialektale trekk og andre brot mot skriftspråksnormene, medan det i den andre er langt meir vanleg å bruke standard skriftspråk. Val av plattform for dei ulike ytringssituasjonane ser også ut til å påverke valet av skriftleg kode: Meldingar til lærar på SMS eller Snapchat inneheld gjerne fleire brot på standardspråklege normer enn slike meldingar sende gjennom skulens offisielle læringsplattform. For kvart område vurderer vi også dialektskrivinga opp mot kjende trekk ved den lokale og regionale dialekten. Vi ser at ikkje alle talemålstrekk får eit skriftlig uttrykk, noko som i visse tilfelle nok speglar talemålsutviklinga i området. I vår tolking har ungdommane ei særs fleksibel tilnærming til val av skriftlege kodar og evnar å tilpasse seg ulike situasjonar og ulike språkmarknader. This study investigates the use of written dialect among adolescents from four different locations in Norway, each representing one of the main dialect areas of the country (north, central, west, and east). The data are drawn from the larger study Multilectal Practices in Social Media where a total of 1532 students from 42 different upper secondary schools ...
format Article in Journal/Newspaper
author Røyneland , Unn
Vangsnes, Øystein A.
spellingShingle Røyneland , Unn
Vangsnes, Øystein A.
Joina du kino imårgå? Ungdommars dialektskriving på sosiale medium
author_facet Røyneland , Unn
Vangsnes, Øystein A.
author_sort Røyneland , Unn
title Joina du kino imårgå? Ungdommars dialektskriving på sosiale medium
title_short Joina du kino imårgå? Ungdommars dialektskriving på sosiale medium
title_full Joina du kino imårgå? Ungdommars dialektskriving på sosiale medium
title_fullStr Joina du kino imårgå? Ungdommars dialektskriving på sosiale medium
title_full_unstemmed Joina du kino imårgå? Ungdommars dialektskriving på sosiale medium
title_sort joina du kino imårgå? ungdommars dialektskriving på sosiale medium
publisher University of Oslo Library
publishDate 2022
url https://journals.uio.no/osla/article/view/8508
https://doi.org/10.5617/osla.8508
genre Lofoten
genre_facet Lofoten
op_source Oslo Studies in Language; Vol. 11 No. 2 (2020): Bauta: Janne Bondi Johannessen in memoriam; 357-392
1890-9639
op_relation https://journals.uio.no/osla/article/view/8508/7920
https://journals.uio.no/osla/article/view/8508
doi:10.5617/osla.8508
op_rights Opphavsrett 2020 Oslo Studies in Language
op_doi https://doi.org/10.5617/osla.8508
container_title Oslo Studies in Language
container_volume 11
container_issue 2
container_start_page 357
op_container_end_page 392
_version_ 1810456045066125312