Unge retorar i Lofoten: Ein Toulmin-inspirert argumentasjonsanalyse av ein klasseromsdebatt
Emnet for denne artikkelen er ungdomskulelevars retoriske kompetanse, slik denne kjem fram i ein klasseromsdebatt om oljeutvinning i Lofoten-området. Klasseromsdebatten var førebudd via gruppearbeid der elevane tok utgangspunkt i tre ulike scenario om oljeutvinning i Lofoten-området. Det sentrale fo...
Published in: | Sakprosa |
---|---|
Main Author: | |
Format: | Article in Journal/Newspaper |
Language: | Norwegian Bokmål |
Published: |
University of Oslo Library
2019
|
Subjects: | |
Online Access: | https://journals.uio.no/sakprosa/article/view/6167 https://doi.org/10.5617/sakprosa.6167 |
id |
ftosloiunivojs:oai:ojs.www.journals.uio.no:article/6167 |
---|---|
record_format |
openpolar |
spelling |
ftosloiunivojs:oai:ojs.www.journals.uio.no:article/6167 2024-09-15T18:17:54+00:00 Unge retorar i Lofoten: Ein Toulmin-inspirert argumentasjonsanalyse av ein klasseromsdebatt Breivega, Kjersti Maria Rongen 2019-01-03 application/pdf text/html https://journals.uio.no/sakprosa/article/view/6167 https://doi.org/10.5617/sakprosa.6167 nob nob University of Oslo Library https://journals.uio.no/sakprosa/article/view/6167/5706 https://journals.uio.no/sakprosa/article/view/6167/5708 https://journals.uio.no/sakprosa/article/view/6167 doi:10.5617/sakprosa.6167 Sakprosa; Vol. 10 No. 3 (2018): Unge retorar i Lofoten: Ein Toulmin-inspirert argumentasjonsanalyse av ein klasseromsdebatt Sakprosa; Vol 10 Nr. 3 (2018): Unge retorar i Lofoten: Ein Toulmin-inspirert argumentasjonsanalyse av ein klasseromsdebatt 1891-5108 argumentasjon Toulmin-modellen munnleg-didaktikk demokratisk danning info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Fagfellevurdert artikkel 2019 ftosloiunivojs https://doi.org/10.5617/sakprosa.6167 2024-08-30T03:22:14Z Emnet for denne artikkelen er ungdomskulelevars retoriske kompetanse, slik denne kjem fram i ein klasseromsdebatt om oljeutvinning i Lofoten-området. Klasseromsdebatten var førebudd via gruppearbeid der elevane tok utgangspunkt i tre ulike scenario om oljeutvinning i Lofoten-området. Det sentrale forskingsspørsmålet i artikkelen er kva argumentasjonskompetanse elevane syner i form av å byggje resonnement saman. Den analytiske tilnærminga er ein argumentasjonsanalyse med utgangspunkt i Toulmins argumentasjonsmodell (Toulmin 2003 [1958]). Kva potensial den monologiske Toulmin-modellen har som analysereiskap av dialogisk argumentasjon, er også eit forskingsspørsmål i artikkelen.Analysen syner at elevane som deltok i denne klasseromsdebatten saman forma eit koherent hovudresonnement med ein tydeleg mot-argumentasjon. Analyseresultata tyder på at elevar i 8. klasse er i stand til å forme ganske komplekse resonnement saman, men at dette føreset god didaktisk tilrettelegging. Resultata viser også at Toulmin-modellen er eigna til å beskrive aktiv debatt blant elevar i ein klasseromssituasjon, og at modellen let seg integrere i eit dialogisk perspektiv på undervisning og språkleg samhandling. Article in Journal/Newspaper Lofoten University of Oslo (UiO): FRITT Sakprosa 10 3 |
institution |
Open Polar |
collection |
University of Oslo (UiO): FRITT |
op_collection_id |
ftosloiunivojs |
language |
Norwegian Bokmål |
topic |
argumentasjon Toulmin-modellen munnleg-didaktikk demokratisk danning |
spellingShingle |
argumentasjon Toulmin-modellen munnleg-didaktikk demokratisk danning Breivega, Kjersti Maria Rongen Unge retorar i Lofoten: Ein Toulmin-inspirert argumentasjonsanalyse av ein klasseromsdebatt |
topic_facet |
argumentasjon Toulmin-modellen munnleg-didaktikk demokratisk danning |
description |
Emnet for denne artikkelen er ungdomskulelevars retoriske kompetanse, slik denne kjem fram i ein klasseromsdebatt om oljeutvinning i Lofoten-området. Klasseromsdebatten var førebudd via gruppearbeid der elevane tok utgangspunkt i tre ulike scenario om oljeutvinning i Lofoten-området. Det sentrale forskingsspørsmålet i artikkelen er kva argumentasjonskompetanse elevane syner i form av å byggje resonnement saman. Den analytiske tilnærminga er ein argumentasjonsanalyse med utgangspunkt i Toulmins argumentasjonsmodell (Toulmin 2003 [1958]). Kva potensial den monologiske Toulmin-modellen har som analysereiskap av dialogisk argumentasjon, er også eit forskingsspørsmål i artikkelen.Analysen syner at elevane som deltok i denne klasseromsdebatten saman forma eit koherent hovudresonnement med ein tydeleg mot-argumentasjon. Analyseresultata tyder på at elevar i 8. klasse er i stand til å forme ganske komplekse resonnement saman, men at dette føreset god didaktisk tilrettelegging. Resultata viser også at Toulmin-modellen er eigna til å beskrive aktiv debatt blant elevar i ein klasseromssituasjon, og at modellen let seg integrere i eit dialogisk perspektiv på undervisning og språkleg samhandling. |
format |
Article in Journal/Newspaper |
author |
Breivega, Kjersti Maria Rongen |
author_facet |
Breivega, Kjersti Maria Rongen |
author_sort |
Breivega, Kjersti Maria Rongen |
title |
Unge retorar i Lofoten: Ein Toulmin-inspirert argumentasjonsanalyse av ein klasseromsdebatt |
title_short |
Unge retorar i Lofoten: Ein Toulmin-inspirert argumentasjonsanalyse av ein klasseromsdebatt |
title_full |
Unge retorar i Lofoten: Ein Toulmin-inspirert argumentasjonsanalyse av ein klasseromsdebatt |
title_fullStr |
Unge retorar i Lofoten: Ein Toulmin-inspirert argumentasjonsanalyse av ein klasseromsdebatt |
title_full_unstemmed |
Unge retorar i Lofoten: Ein Toulmin-inspirert argumentasjonsanalyse av ein klasseromsdebatt |
title_sort |
unge retorar i lofoten: ein toulmin-inspirert argumentasjonsanalyse av ein klasseromsdebatt |
publisher |
University of Oslo Library |
publishDate |
2019 |
url |
https://journals.uio.no/sakprosa/article/view/6167 https://doi.org/10.5617/sakprosa.6167 |
genre |
Lofoten |
genre_facet |
Lofoten |
op_source |
Sakprosa; Vol. 10 No. 3 (2018): Unge retorar i Lofoten: Ein Toulmin-inspirert argumentasjonsanalyse av ein klasseromsdebatt Sakprosa; Vol 10 Nr. 3 (2018): Unge retorar i Lofoten: Ein Toulmin-inspirert argumentasjonsanalyse av ein klasseromsdebatt 1891-5108 |
op_relation |
https://journals.uio.no/sakprosa/article/view/6167/5706 https://journals.uio.no/sakprosa/article/view/6167/5708 https://journals.uio.no/sakprosa/article/view/6167 doi:10.5617/sakprosa.6167 |
op_doi |
https://doi.org/10.5617/sakprosa.6167 |
container_title |
Sakprosa |
container_volume |
10 |
container_issue |
3 |
_version_ |
1810456022027862016 |