Unge retorar i Lofoten: Ein Toulmin-inspirert argumentasjonsanalyse av ein klasseromsdebatt

Emnet for denne artikkelen er ungdomskulelevars retoriske kompetanse, slik denne kjem fram i ein klasseromsdebatt om oljeutvinning i Lofoten-området. Klasseromsdebatten var førebudd via gruppearbeid der elevane tok utgangspunkt i tre ulike scenario om oljeutvinning i Lofoten-området. Det sentrale fo...

Full description

Bibliographic Details
Published in:Sakprosa
Main Author: Breivega, Kjersti Maria Rongen
Format: Article in Journal/Newspaper
Language:Norwegian Bokmål
Published: University of Oslo Library 2019
Subjects:
Online Access:https://journals.uio.no/sakprosa/article/view/6167
https://doi.org/10.5617/sakprosa.6167
id ftosloiunivojs:oai:ojs.www.journals.uio.no:article/6167
record_format openpolar
spelling ftosloiunivojs:oai:ojs.www.journals.uio.no:article/6167 2024-09-15T18:17:54+00:00 Unge retorar i Lofoten: Ein Toulmin-inspirert argumentasjonsanalyse av ein klasseromsdebatt Breivega, Kjersti Maria Rongen 2019-01-03 application/pdf text/html https://journals.uio.no/sakprosa/article/view/6167 https://doi.org/10.5617/sakprosa.6167 nob nob University of Oslo Library https://journals.uio.no/sakprosa/article/view/6167/5706 https://journals.uio.no/sakprosa/article/view/6167/5708 https://journals.uio.no/sakprosa/article/view/6167 doi:10.5617/sakprosa.6167 Sakprosa; Vol. 10 No. 3 (2018): Unge retorar i Lofoten: Ein Toulmin-inspirert argumentasjonsanalyse av ein klasseromsdebatt Sakprosa; Vol 10 Nr. 3 (2018): Unge retorar i Lofoten: Ein Toulmin-inspirert argumentasjonsanalyse av ein klasseromsdebatt 1891-5108 argumentasjon Toulmin-modellen munnleg-didaktikk demokratisk danning info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Fagfellevurdert artikkel 2019 ftosloiunivojs https://doi.org/10.5617/sakprosa.6167 2024-08-30T03:22:14Z Emnet for denne artikkelen er ungdomskulelevars retoriske kompetanse, slik denne kjem fram i ein klasseromsdebatt om oljeutvinning i Lofoten-området. Klasseromsdebatten var førebudd via gruppearbeid der elevane tok utgangspunkt i tre ulike scenario om oljeutvinning i Lofoten-området. Det sentrale forskingsspørsmålet i artikkelen er kva argumentasjonskompetanse elevane syner i form av å byggje resonnement saman. Den analytiske tilnærminga er ein argumentasjonsanalyse med utgangspunkt i Toulmins argumentasjonsmodell (Toulmin 2003 [1958]). Kva potensial den monologiske Toulmin-modellen har som analysereiskap av dialogisk argumentasjon, er også eit forskingsspørsmål i artikkelen.Analysen syner at elevane som deltok i denne klasseromsdebatten saman forma eit koherent hovudresonnement med ein tydeleg mot-argumentasjon. Analyseresultata tyder på at elevar i 8. klasse er i stand til å forme ganske komplekse resonnement saman, men at dette føreset god didaktisk tilrettelegging. Resultata viser også at Toulmin-modellen er eigna til å beskrive aktiv debatt blant elevar i ein klasseromssituasjon, og at modellen let seg integrere i eit dialogisk perspektiv på undervisning og språkleg samhandling. Article in Journal/Newspaper Lofoten University of Oslo (UiO): FRITT Sakprosa 10 3
institution Open Polar
collection University of Oslo (UiO): FRITT
op_collection_id ftosloiunivojs
language Norwegian Bokmål
topic argumentasjon
Toulmin-modellen
munnleg-didaktikk
demokratisk danning
spellingShingle argumentasjon
Toulmin-modellen
munnleg-didaktikk
demokratisk danning
Breivega, Kjersti Maria Rongen
Unge retorar i Lofoten: Ein Toulmin-inspirert argumentasjonsanalyse av ein klasseromsdebatt
topic_facet argumentasjon
Toulmin-modellen
munnleg-didaktikk
demokratisk danning
description Emnet for denne artikkelen er ungdomskulelevars retoriske kompetanse, slik denne kjem fram i ein klasseromsdebatt om oljeutvinning i Lofoten-området. Klasseromsdebatten var førebudd via gruppearbeid der elevane tok utgangspunkt i tre ulike scenario om oljeutvinning i Lofoten-området. Det sentrale forskingsspørsmålet i artikkelen er kva argumentasjonskompetanse elevane syner i form av å byggje resonnement saman. Den analytiske tilnærminga er ein argumentasjonsanalyse med utgangspunkt i Toulmins argumentasjonsmodell (Toulmin 2003 [1958]). Kva potensial den monologiske Toulmin-modellen har som analysereiskap av dialogisk argumentasjon, er også eit forskingsspørsmål i artikkelen.Analysen syner at elevane som deltok i denne klasseromsdebatten saman forma eit koherent hovudresonnement med ein tydeleg mot-argumentasjon. Analyseresultata tyder på at elevar i 8. klasse er i stand til å forme ganske komplekse resonnement saman, men at dette føreset god didaktisk tilrettelegging. Resultata viser også at Toulmin-modellen er eigna til å beskrive aktiv debatt blant elevar i ein klasseromssituasjon, og at modellen let seg integrere i eit dialogisk perspektiv på undervisning og språkleg samhandling.
format Article in Journal/Newspaper
author Breivega, Kjersti Maria Rongen
author_facet Breivega, Kjersti Maria Rongen
author_sort Breivega, Kjersti Maria Rongen
title Unge retorar i Lofoten: Ein Toulmin-inspirert argumentasjonsanalyse av ein klasseromsdebatt
title_short Unge retorar i Lofoten: Ein Toulmin-inspirert argumentasjonsanalyse av ein klasseromsdebatt
title_full Unge retorar i Lofoten: Ein Toulmin-inspirert argumentasjonsanalyse av ein klasseromsdebatt
title_fullStr Unge retorar i Lofoten: Ein Toulmin-inspirert argumentasjonsanalyse av ein klasseromsdebatt
title_full_unstemmed Unge retorar i Lofoten: Ein Toulmin-inspirert argumentasjonsanalyse av ein klasseromsdebatt
title_sort unge retorar i lofoten: ein toulmin-inspirert argumentasjonsanalyse av ein klasseromsdebatt
publisher University of Oslo Library
publishDate 2019
url https://journals.uio.no/sakprosa/article/view/6167
https://doi.org/10.5617/sakprosa.6167
genre Lofoten
genre_facet Lofoten
op_source Sakprosa; Vol. 10 No. 3 (2018): Unge retorar i Lofoten: Ein Toulmin-inspirert argumentasjonsanalyse av ein klasseromsdebatt
Sakprosa; Vol 10 Nr. 3 (2018): Unge retorar i Lofoten: Ein Toulmin-inspirert argumentasjonsanalyse av ein klasseromsdebatt
1891-5108
op_relation https://journals.uio.no/sakprosa/article/view/6167/5706
https://journals.uio.no/sakprosa/article/view/6167/5708
https://journals.uio.no/sakprosa/article/view/6167
doi:10.5617/sakprosa.6167
op_doi https://doi.org/10.5617/sakprosa.6167
container_title Sakprosa
container_volume 10
container_issue 3
_version_ 1810456022027862016