Rapport fra utviklingsprosjektet “Tilbakemeldingskultur/-kompetanse i politiet og politiutdanningen”
Å kunne gi og ta imot tilbakemeldinger er av sentral betydning for god læring i politiutdanningen, og videre for en profesjonell tjenesteutøvelse i politietaten. Som del av utviklingsprosjektet “Tilbakemeldingskompetanse/ -kultur”, har vi utviklet en modell som omhandler undervisning om tilbakemeldi...
Main Authors: | , , , , , , |
---|---|
Format: | Report |
Language: | Norwegian Bokmål |
Published: |
Politihøgskolen
2023
|
Subjects: | |
Online Access: | https://hdl.handle.net/11250/3111151 |
id |
ftnpolicehs:oai:phs.brage.unit.no:11250/3111151 |
---|---|
record_format |
openpolar |
spelling |
ftnpolicehs:oai:phs.brage.unit.no:11250/3111151 2024-02-11T10:02:35+01:00 Rapport fra utviklingsprosjektet “Tilbakemeldingskultur/-kompetanse i politiet og politiutdanningen” Andersen, David Handegård, Tina Luther Hunstad-Ulriksen, Cathrine Kviseth, Turid-Eline Nordal Magnussen, Tone Rønning, Hild Solhaug, Håvard 2023 application/pdf https://hdl.handle.net/11250/3111151 nob nob Politihøgskolen https://hdl.handle.net/11250/3111151 59 s. politiutdanning tilbakemeldinger operativt politiarbeid studentaktive læringsformer intervjuer politikultur politistudenter Report 2023 ftnpolicehs 2024-01-17T23:45:58Z Å kunne gi og ta imot tilbakemeldinger er av sentral betydning for god læring i politiutdanningen, og videre for en profesjonell tjenesteutøvelse i politietaten. Som del av utviklingsprosjektet “Tilbakemeldingskompetanse/ -kultur”, har vi utviklet en modell som omhandler undervisning om tilbakemeldinger og praktisering av studentstyrte tilbakemeldinger. Formålet med modellen er å gi studentene et grunnlag for å bli god på å gi og ta imot tilbakemeldinger. Prosjektet er rettet mot operative emner. Modellen er utviklet på grunnlag av flere andre modeller som omhandler tilbakemeldinger (blant annet den såkalte BIG5-modellen), et empirisk materiale som er innhentet i forbindelse med prosjektet og erfaringer vi har gjort oss ved utprøving av studentstyrt tilbakemelding. I det empiriske materialet inngår intervju med tredjeklassestudenter ved Politihøgskolen avdeling Bodø, et utvalg aktører i politiutdanningen, tillitsvalgte, et team ved politiets nasjonale beredskapssenter og en representant fra Redningshelikoptertjenesten. Modellen vår er tilpasset grunnutdanningen og avviker derfor noe fra BIG5-modellen som innsatspersonell kategori 3 (IP3) er opplært i på Politiets nasjonale beredskapssenter, og som er i ferd med å bli etablert i politiet. Formålet med denne rapporten er å beskrive utviklingsprosjektets fremdrift, samt hvordan studentstyrt tilbakemelding er implementert i politiutdanningen i Bodø. publishedVersion Report Bodø Bodø Politihøgskolens åpne institusjonelle arkiv Bodø ENVELOPE(14.405,14.405,67.280,67.280) |
institution |
Open Polar |
collection |
Politihøgskolens åpne institusjonelle arkiv |
op_collection_id |
ftnpolicehs |
language |
Norwegian Bokmål |
topic |
politiutdanning tilbakemeldinger operativt politiarbeid studentaktive læringsformer intervjuer politikultur politistudenter |
spellingShingle |
politiutdanning tilbakemeldinger operativt politiarbeid studentaktive læringsformer intervjuer politikultur politistudenter Andersen, David Handegård, Tina Luther Hunstad-Ulriksen, Cathrine Kviseth, Turid-Eline Nordal Magnussen, Tone Rønning, Hild Solhaug, Håvard Rapport fra utviklingsprosjektet “Tilbakemeldingskultur/-kompetanse i politiet og politiutdanningen” |
topic_facet |
politiutdanning tilbakemeldinger operativt politiarbeid studentaktive læringsformer intervjuer politikultur politistudenter |
description |
Å kunne gi og ta imot tilbakemeldinger er av sentral betydning for god læring i politiutdanningen, og videre for en profesjonell tjenesteutøvelse i politietaten. Som del av utviklingsprosjektet “Tilbakemeldingskompetanse/ -kultur”, har vi utviklet en modell som omhandler undervisning om tilbakemeldinger og praktisering av studentstyrte tilbakemeldinger. Formålet med modellen er å gi studentene et grunnlag for å bli god på å gi og ta imot tilbakemeldinger. Prosjektet er rettet mot operative emner. Modellen er utviklet på grunnlag av flere andre modeller som omhandler tilbakemeldinger (blant annet den såkalte BIG5-modellen), et empirisk materiale som er innhentet i forbindelse med prosjektet og erfaringer vi har gjort oss ved utprøving av studentstyrt tilbakemelding. I det empiriske materialet inngår intervju med tredjeklassestudenter ved Politihøgskolen avdeling Bodø, et utvalg aktører i politiutdanningen, tillitsvalgte, et team ved politiets nasjonale beredskapssenter og en representant fra Redningshelikoptertjenesten. Modellen vår er tilpasset grunnutdanningen og avviker derfor noe fra BIG5-modellen som innsatspersonell kategori 3 (IP3) er opplært i på Politiets nasjonale beredskapssenter, og som er i ferd med å bli etablert i politiet. Formålet med denne rapporten er å beskrive utviklingsprosjektets fremdrift, samt hvordan studentstyrt tilbakemelding er implementert i politiutdanningen i Bodø. publishedVersion |
format |
Report |
author |
Andersen, David Handegård, Tina Luther Hunstad-Ulriksen, Cathrine Kviseth, Turid-Eline Nordal Magnussen, Tone Rønning, Hild Solhaug, Håvard |
author_facet |
Andersen, David Handegård, Tina Luther Hunstad-Ulriksen, Cathrine Kviseth, Turid-Eline Nordal Magnussen, Tone Rønning, Hild Solhaug, Håvard |
author_sort |
Andersen, David |
title |
Rapport fra utviklingsprosjektet “Tilbakemeldingskultur/-kompetanse i politiet og politiutdanningen” |
title_short |
Rapport fra utviklingsprosjektet “Tilbakemeldingskultur/-kompetanse i politiet og politiutdanningen” |
title_full |
Rapport fra utviklingsprosjektet “Tilbakemeldingskultur/-kompetanse i politiet og politiutdanningen” |
title_fullStr |
Rapport fra utviklingsprosjektet “Tilbakemeldingskultur/-kompetanse i politiet og politiutdanningen” |
title_full_unstemmed |
Rapport fra utviklingsprosjektet “Tilbakemeldingskultur/-kompetanse i politiet og politiutdanningen” |
title_sort |
rapport fra utviklingsprosjektet “tilbakemeldingskultur/-kompetanse i politiet og politiutdanningen” |
publisher |
Politihøgskolen |
publishDate |
2023 |
url |
https://hdl.handle.net/11250/3111151 |
long_lat |
ENVELOPE(14.405,14.405,67.280,67.280) |
geographic |
Bodø |
geographic_facet |
Bodø |
genre |
Bodø Bodø |
genre_facet |
Bodø Bodø |
op_source |
59 s. |
op_relation |
https://hdl.handle.net/11250/3111151 |
_version_ |
1790598618195951616 |