Tospråklegheit og metaspråkleg medvit

I norske skolar der elevane har samisk som opplæringsspråk og fyrstespråk, får elevane andrespråksopplæring i norsk. Fram til 1975 vart dei same læreplanane nytta i samisk distrikt som elles i Noreg. I 1975 vart det opna for å nytte eigne planar i visse emne, m.a. i norsk. Norsk vart da oppfatta som...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Dannemark, Nils
Format: Article in Journal/Newspaper
Language:unknown
Published: Novus forlag 2011
Subjects:
Online Access:http://ojs.novus.no/index.php/NOA/article/view/865
id ftnovusforlagojs:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/865
record_format openpolar
spelling ftnovusforlagojs:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/865 2023-05-15T18:14:54+02:00 Tospråklegheit og metaspråkleg medvit Dannemark, Nils 2011-12-31 http://ojs.novus.no/index.php/NOA/article/view/865 unknown Novus forlag http://ojs.novus.no/index.php/NOA/article/view/865/859 http://ojs.novus.no/index.php/NOA/article/view/865 Opphavsrett 2015 NOA - Norsk som andrespråk NOA - Norsk som andrespråk; Vol 27 Nr 2 (2011) 2387-6670 0801-3284 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Fagfellevurdert artikkel 2011 ftnovusforlagojs 2022-04-29T12:28:04Z I norske skolar der elevane har samisk som opplæringsspråk og fyrstespråk, får elevane andrespråksopplæring i norsk. Fram til 1975 vart dei same læreplanane nytta i samisk distrikt som elles i Noreg. I 1975 vart det opna for å nytte eigne planar i visse emne, m.a. i norsk. Norsk vart da oppfatta som eit fremmendspråk. I 1985 vart termen 'andrespråk' introdusert offisielt. Læreplanverket 2006 legg vekt på eit kontrastivt perspektiv. Elevane skal få trening i å jamføre språk og kulturelle fenomen. Dette perspektivet er nytt i planane, og vil vera nytt både for elevar og lærarar. Denne artikkelen er bygd på observasjonar frå norsktimar i ein samisk skole i Noreg. Målet med artikkelen er å peike på situasjonar som eignar seg for å drive med komparative aktivitetar, og å syne korleis ein kan grunngje slike aktivitetar lingvistisk og pedagogisk. Elevane sit allereie med mykje kunnskap om språklege og kulturelle skilnader, og artikkelen drøftar korleis slik kunnskapen kan integrerast i det som går føre seg i klasserommet.Nøkkelord: Læreplanar, kontrastiv undervisning, samiskopplæring, norskopplæring Article in Journal/Newspaper samisk Novus - Online tidsskrifter (Novus forlag) Bygd ENVELOPE(15.403,15.403,68.727,68.727) Føre ENVELOPE(14.465,14.465,68.663,68.663)
institution Open Polar
collection Novus - Online tidsskrifter (Novus forlag)
op_collection_id ftnovusforlagojs
language unknown
description I norske skolar der elevane har samisk som opplæringsspråk og fyrstespråk, får elevane andrespråksopplæring i norsk. Fram til 1975 vart dei same læreplanane nytta i samisk distrikt som elles i Noreg. I 1975 vart det opna for å nytte eigne planar i visse emne, m.a. i norsk. Norsk vart da oppfatta som eit fremmendspråk. I 1985 vart termen 'andrespråk' introdusert offisielt. Læreplanverket 2006 legg vekt på eit kontrastivt perspektiv. Elevane skal få trening i å jamføre språk og kulturelle fenomen. Dette perspektivet er nytt i planane, og vil vera nytt både for elevar og lærarar. Denne artikkelen er bygd på observasjonar frå norsktimar i ein samisk skole i Noreg. Målet med artikkelen er å peike på situasjonar som eignar seg for å drive med komparative aktivitetar, og å syne korleis ein kan grunngje slike aktivitetar lingvistisk og pedagogisk. Elevane sit allereie med mykje kunnskap om språklege og kulturelle skilnader, og artikkelen drøftar korleis slik kunnskapen kan integrerast i det som går føre seg i klasserommet.Nøkkelord: Læreplanar, kontrastiv undervisning, samiskopplæring, norskopplæring
format Article in Journal/Newspaper
author Dannemark, Nils
spellingShingle Dannemark, Nils
Tospråklegheit og metaspråkleg medvit
author_facet Dannemark, Nils
author_sort Dannemark, Nils
title Tospråklegheit og metaspråkleg medvit
title_short Tospråklegheit og metaspråkleg medvit
title_full Tospråklegheit og metaspråkleg medvit
title_fullStr Tospråklegheit og metaspråkleg medvit
title_full_unstemmed Tospråklegheit og metaspråkleg medvit
title_sort tospråklegheit og metaspråkleg medvit
publisher Novus forlag
publishDate 2011
url http://ojs.novus.no/index.php/NOA/article/view/865
long_lat ENVELOPE(15.403,15.403,68.727,68.727)
ENVELOPE(14.465,14.465,68.663,68.663)
geographic Bygd
Føre
geographic_facet Bygd
Føre
genre samisk
genre_facet samisk
op_source NOA - Norsk som andrespråk; Vol 27 Nr 2 (2011)
2387-6670
0801-3284
op_relation http://ojs.novus.no/index.php/NOA/article/view/865/859
http://ojs.novus.no/index.php/NOA/article/view/865
op_rights Opphavsrett 2015 NOA - Norsk som andrespråk
_version_ 1766187913811329024