Nullpunktsstudie Tyskland : markedsundersøkelse for oppdrettsproduktene blåskjell, kveite og røye i det tyske profesjonelle markedet

Denne rapporten omfatter resultatene fra en markedsundersøkelse av serveringsnæringen og deler av matvaredetaljhandelen i Tyskland utført vinteren 2001. Tema for undersøkelsen har vært å undersøke markedssituasjonen for tre utvalgte ”nye” oppdrettsarter, kveite, blåskjell og røye i flere potensielle...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Farstad, Eivind
Format: Report
Language:Norwegian Bokmål
Published: SNF 2002
Subjects:
Online Access:http://hdl.handle.net/11250/164609
id ftnorgehandelshs:oai:openaccess.nhh.no:11250/164609
record_format openpolar
spelling ftnorgehandelshs:oai:openaccess.nhh.no:11250/164609 2023-05-15T18:08:02+02:00 Nullpunktsstudie Tyskland : markedsundersøkelse for oppdrettsproduktene blåskjell, kveite og røye i det tyske profesjonelle markedet Farstad, Eivind 2002-05 385191 bytes application/pdf http://hdl.handle.net/11250/164609 nob nob SNF Rapport 2001:50 urn:isbn:82-491-0173-1 (trykt versjon) urn:issn:0803-4036 http://hdl.handle.net/11250/164609 Research report 2002 ftnorgehandelshs 2021-10-19T20:05:42Z Denne rapporten omfatter resultatene fra en markedsundersøkelse av serveringsnæringen og deler av matvaredetaljhandelen i Tyskland utført vinteren 2001. Tema for undersøkelsen har vært å undersøke markedssituasjonen for tre utvalgte ”nye” oppdrettsarter, kveite, blåskjell og røye i flere potensielle profesjonelle målmarkeder. Undersøkelsen er konsentrert om kjennskap, kunnskap og holdninger til de tre aktuelle artene som oppdrettsprodukt, brukssituasjoner, bruksmåter og bruks-kvantum for artene, holdninger til pris, kvalitet og betydningen av norsk opphav på produktene, samt forhold rundt innkjøp og leveranser. Prosjektet er initiert og finansiert av Eksportutvalget for fisk (EFF). SNF har stått for den forskningsfaglige delen av gjennomføringen av prosjektet. Undersøkelsen som er rapportert her bestod av en serie på 52 telefonintervjuer i fem av de største byene i Tyskland som anses som spesielt interessante markeder for norske fiskeeksportører. Hensikten med undersøkelsen har vært å hjelpe oppdragsgiver og oppdrettsnæringen generelt med å øke kunnskapen om markedets oppfatninger, behov og preferanser med hensyn til de aktuelle artene. På bakgrunn av intervjuene rapportert her vil det være mulig å øke forståelsen om hvordan produktet ”norsk oppdrettskveite/blåskjell/røye ” kan tilpasses og kommuniseres til det tyske profesjonelle markedet. Undersøkelsen er designet for å inngå som bakgrunns-materiale til EFFs arbeid med å kunne utvikle et eksportmarkedskonsept for de tre artene med en klar profil som fokuserer på det tyske eksportmarkedets behov og preferanser. Report Røye NHH Brage Open institutional repository (Norwegian School of Economics)
institution Open Polar
collection NHH Brage Open institutional repository (Norwegian School of Economics)
op_collection_id ftnorgehandelshs
language Norwegian Bokmål
description Denne rapporten omfatter resultatene fra en markedsundersøkelse av serveringsnæringen og deler av matvaredetaljhandelen i Tyskland utført vinteren 2001. Tema for undersøkelsen har vært å undersøke markedssituasjonen for tre utvalgte ”nye” oppdrettsarter, kveite, blåskjell og røye i flere potensielle profesjonelle målmarkeder. Undersøkelsen er konsentrert om kjennskap, kunnskap og holdninger til de tre aktuelle artene som oppdrettsprodukt, brukssituasjoner, bruksmåter og bruks-kvantum for artene, holdninger til pris, kvalitet og betydningen av norsk opphav på produktene, samt forhold rundt innkjøp og leveranser. Prosjektet er initiert og finansiert av Eksportutvalget for fisk (EFF). SNF har stått for den forskningsfaglige delen av gjennomføringen av prosjektet. Undersøkelsen som er rapportert her bestod av en serie på 52 telefonintervjuer i fem av de største byene i Tyskland som anses som spesielt interessante markeder for norske fiskeeksportører. Hensikten med undersøkelsen har vært å hjelpe oppdragsgiver og oppdrettsnæringen generelt med å øke kunnskapen om markedets oppfatninger, behov og preferanser med hensyn til de aktuelle artene. På bakgrunn av intervjuene rapportert her vil det være mulig å øke forståelsen om hvordan produktet ”norsk oppdrettskveite/blåskjell/røye ” kan tilpasses og kommuniseres til det tyske profesjonelle markedet. Undersøkelsen er designet for å inngå som bakgrunns-materiale til EFFs arbeid med å kunne utvikle et eksportmarkedskonsept for de tre artene med en klar profil som fokuserer på det tyske eksportmarkedets behov og preferanser.
format Report
author Farstad, Eivind
spellingShingle Farstad, Eivind
Nullpunktsstudie Tyskland : markedsundersøkelse for oppdrettsproduktene blåskjell, kveite og røye i det tyske profesjonelle markedet
author_facet Farstad, Eivind
author_sort Farstad, Eivind
title Nullpunktsstudie Tyskland : markedsundersøkelse for oppdrettsproduktene blåskjell, kveite og røye i det tyske profesjonelle markedet
title_short Nullpunktsstudie Tyskland : markedsundersøkelse for oppdrettsproduktene blåskjell, kveite og røye i det tyske profesjonelle markedet
title_full Nullpunktsstudie Tyskland : markedsundersøkelse for oppdrettsproduktene blåskjell, kveite og røye i det tyske profesjonelle markedet
title_fullStr Nullpunktsstudie Tyskland : markedsundersøkelse for oppdrettsproduktene blåskjell, kveite og røye i det tyske profesjonelle markedet
title_full_unstemmed Nullpunktsstudie Tyskland : markedsundersøkelse for oppdrettsproduktene blåskjell, kveite og røye i det tyske profesjonelle markedet
title_sort nullpunktsstudie tyskland : markedsundersøkelse for oppdrettsproduktene blåskjell, kveite og røye i det tyske profesjonelle markedet
publisher SNF
publishDate 2002
url http://hdl.handle.net/11250/164609
genre Røye
genre_facet Røye
op_relation Rapport
2001:50
urn:isbn:82-491-0173-1 (trykt versjon)
urn:issn:0803-4036
http://hdl.handle.net/11250/164609
_version_ 1766180284957458432