Bruk av nye medier i markedsføring av Kystriksveien
Kystriksveien Reiseliv er et markedsføringsselskap for strekningen Steinkjer – Bodø. Selskapet jobber med 170 reiselivsbedrifter, 25 kommuner fordelt på to fylkeskommuner. Markedsføring av opplevelser og aktiviteter langs veien er et strategisk satsningsområde. Kystriksveien Reiseliv opplever at det...
Main Authors: | , , |
---|---|
Format: | Other/Unknown Material |
Language: | Norwegian Bokmål |
Published: |
2012
|
Subjects: | |
Online Access: | http://hdl.handle.net/11250/146463 |
id |
ftnorduniv:oai:nordopen.nord.no:11250/146463 |
---|---|
record_format |
openpolar |
spelling |
ftnorduniv:oai:nordopen.nord.no:11250/146463 2023-05-15T15:45:22+02:00 Bruk av nye medier i markedsføring av Kystriksveien Pløhn, Trygve Nygård, Ståle André Ekker, Knut 2012-01-23 application/pdf http://hdl.handle.net/11250/146463 nob nob Utredning / Høgskolen i Nord-Trøndelag;135 urn:isbn:978-82-7456-646-0 urn:issn:1504-6354 http://hdl.handle.net/11250/146463 50 s. turisme markedsføring sosiale medier reiseliv Others 2012 ftnorduniv 2021-07-13T18:12:54Z Kystriksveien Reiseliv er et markedsføringsselskap for strekningen Steinkjer – Bodø. Selskapet jobber med 170 reiselivsbedrifter, 25 kommuner fordelt på to fylkeskommuner. Markedsføring av opplevelser og aktiviteter langs veien er et strategisk satsningsområde. Kystriksveien Reiseliv opplever at det kreves større kompetanse for å markedsføre deres produkt gjennom nye medier og på nye plattformer og ønsket derfor å gjennomføre et kompetansehevningsprosjekt i samarbeid med Høgskolen i Nord- Trøndelag. Prosjektet har tatt utgangspunkt i et praktisk case hvor Trygve Pløhn over en periode på 17 dager fra 8. juni til 24. juni 2010 syklet Kystriksveien fra Bodø til Steinkjer. Med på turen fulgte Kindergarten Media. I løpet av turen ble det produsert en rikholdig turdagbok / blogg med bilder, tekst og daglige Web-TV sendinger. Det ble også benyttes sosiale medier som Twitter og Facebook for å formidle opplevelsen det var å sykle Kystriksveien. Prosjektet var et samarbeidsprosjekt mellom Høgskolen i Nord-Trøndelag, VRITrøndelag, Kystriksveien Reiseliv og Kindergarten Media. Prosjektet ble finansiert av Kystriksveien Reiseliv og VRI-Trøndelag Other/Unknown Material Bodø Bodø Open archive Nord universitet Bodø ENVELOPE(14.405,14.405,67.280,67.280) Turen ENVELOPE(9.456,9.456,62.854,62.854) |
institution |
Open Polar |
collection |
Open archive Nord universitet |
op_collection_id |
ftnorduniv |
language |
Norwegian Bokmål |
topic |
turisme markedsføring sosiale medier reiseliv |
spellingShingle |
turisme markedsføring sosiale medier reiseliv Pløhn, Trygve Nygård, Ståle André Ekker, Knut Bruk av nye medier i markedsføring av Kystriksveien |
topic_facet |
turisme markedsføring sosiale medier reiseliv |
description |
Kystriksveien Reiseliv er et markedsføringsselskap for strekningen Steinkjer – Bodø. Selskapet jobber med 170 reiselivsbedrifter, 25 kommuner fordelt på to fylkeskommuner. Markedsføring av opplevelser og aktiviteter langs veien er et strategisk satsningsområde. Kystriksveien Reiseliv opplever at det kreves større kompetanse for å markedsføre deres produkt gjennom nye medier og på nye plattformer og ønsket derfor å gjennomføre et kompetansehevningsprosjekt i samarbeid med Høgskolen i Nord- Trøndelag. Prosjektet har tatt utgangspunkt i et praktisk case hvor Trygve Pløhn over en periode på 17 dager fra 8. juni til 24. juni 2010 syklet Kystriksveien fra Bodø til Steinkjer. Med på turen fulgte Kindergarten Media. I løpet av turen ble det produsert en rikholdig turdagbok / blogg med bilder, tekst og daglige Web-TV sendinger. Det ble også benyttes sosiale medier som Twitter og Facebook for å formidle opplevelsen det var å sykle Kystriksveien. Prosjektet var et samarbeidsprosjekt mellom Høgskolen i Nord-Trøndelag, VRITrøndelag, Kystriksveien Reiseliv og Kindergarten Media. Prosjektet ble finansiert av Kystriksveien Reiseliv og VRI-Trøndelag |
format |
Other/Unknown Material |
author |
Pløhn, Trygve Nygård, Ståle André Ekker, Knut |
author_facet |
Pløhn, Trygve Nygård, Ståle André Ekker, Knut |
author_sort |
Pløhn, Trygve |
title |
Bruk av nye medier i markedsføring av Kystriksveien |
title_short |
Bruk av nye medier i markedsføring av Kystriksveien |
title_full |
Bruk av nye medier i markedsføring av Kystriksveien |
title_fullStr |
Bruk av nye medier i markedsføring av Kystriksveien |
title_full_unstemmed |
Bruk av nye medier i markedsføring av Kystriksveien |
title_sort |
bruk av nye medier i markedsføring av kystriksveien |
publishDate |
2012 |
url |
http://hdl.handle.net/11250/146463 |
long_lat |
ENVELOPE(14.405,14.405,67.280,67.280) ENVELOPE(9.456,9.456,62.854,62.854) |
geographic |
Bodø Turen |
geographic_facet |
Bodø Turen |
genre |
Bodø Bodø |
genre_facet |
Bodø Bodø |
op_source |
50 s. |
op_relation |
Utredning / Høgskolen i Nord-Trøndelag;135 urn:isbn:978-82-7456-646-0 urn:issn:1504-6354 http://hdl.handle.net/11250/146463 |
_version_ |
1766379739806695424 |