Bruk av nye medier i markedsføring av Kystriksveien

Kystriksveien Reiseliv er et markedsføringsselskap for strekningen Steinkjer – Bodø. Selskapet jobber med 170 reiselivsbedrifter, 25 kommuner fordelt på to fylkeskommuner. Markedsføring av opplevelser og aktiviteter langs veien er et strategisk satsningsområde. Kystriksveien Reiseliv opplever at det...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Pløhn, Trygve, Nygård, Ståle André, Ekker, Knut
Format: Other/Unknown Material
Language:Norwegian Bokmål
Published: 2012
Subjects:
Online Access:http://hdl.handle.net/11250/146463
id ftnorduniv:oai:nordopen.nord.no:11250/146463
record_format openpolar
spelling ftnorduniv:oai:nordopen.nord.no:11250/146463 2023-05-15T15:45:22+02:00 Bruk av nye medier i markedsføring av Kystriksveien Pløhn, Trygve Nygård, Ståle André Ekker, Knut 2012-01-23 application/pdf http://hdl.handle.net/11250/146463 nob nob Utredning / Høgskolen i Nord-Trøndelag;135 urn:isbn:978-82-7456-646-0 urn:issn:1504-6354 http://hdl.handle.net/11250/146463 50 s. turisme markedsføring sosiale medier reiseliv Others 2012 ftnorduniv 2021-07-13T18:12:54Z Kystriksveien Reiseliv er et markedsføringsselskap for strekningen Steinkjer – Bodø. Selskapet jobber med 170 reiselivsbedrifter, 25 kommuner fordelt på to fylkeskommuner. Markedsføring av opplevelser og aktiviteter langs veien er et strategisk satsningsområde. Kystriksveien Reiseliv opplever at det kreves større kompetanse for å markedsføre deres produkt gjennom nye medier og på nye plattformer og ønsket derfor å gjennomføre et kompetansehevningsprosjekt i samarbeid med Høgskolen i Nord- Trøndelag. Prosjektet har tatt utgangspunkt i et praktisk case hvor Trygve Pløhn over en periode på 17 dager fra 8. juni til 24. juni 2010 syklet Kystriksveien fra Bodø til Steinkjer. Med på turen fulgte Kindergarten Media. I løpet av turen ble det produsert en rikholdig turdagbok / blogg med bilder, tekst og daglige Web-TV sendinger. Det ble også benyttes sosiale medier som Twitter og Facebook for å formidle opplevelsen det var å sykle Kystriksveien. Prosjektet var et samarbeidsprosjekt mellom Høgskolen i Nord-Trøndelag, VRITrøndelag, Kystriksveien Reiseliv og Kindergarten Media. Prosjektet ble finansiert av Kystriksveien Reiseliv og VRI-Trøndelag Other/Unknown Material Bodø Bodø Open archive Nord universitet Bodø ENVELOPE(14.405,14.405,67.280,67.280) Turen ENVELOPE(9.456,9.456,62.854,62.854)
institution Open Polar
collection Open archive Nord universitet
op_collection_id ftnorduniv
language Norwegian Bokmål
topic turisme
markedsføring
sosiale medier
reiseliv
spellingShingle turisme
markedsføring
sosiale medier
reiseliv
Pløhn, Trygve
Nygård, Ståle André
Ekker, Knut
Bruk av nye medier i markedsføring av Kystriksveien
topic_facet turisme
markedsføring
sosiale medier
reiseliv
description Kystriksveien Reiseliv er et markedsføringsselskap for strekningen Steinkjer – Bodø. Selskapet jobber med 170 reiselivsbedrifter, 25 kommuner fordelt på to fylkeskommuner. Markedsføring av opplevelser og aktiviteter langs veien er et strategisk satsningsområde. Kystriksveien Reiseliv opplever at det kreves større kompetanse for å markedsføre deres produkt gjennom nye medier og på nye plattformer og ønsket derfor å gjennomføre et kompetansehevningsprosjekt i samarbeid med Høgskolen i Nord- Trøndelag. Prosjektet har tatt utgangspunkt i et praktisk case hvor Trygve Pløhn over en periode på 17 dager fra 8. juni til 24. juni 2010 syklet Kystriksveien fra Bodø til Steinkjer. Med på turen fulgte Kindergarten Media. I løpet av turen ble det produsert en rikholdig turdagbok / blogg med bilder, tekst og daglige Web-TV sendinger. Det ble også benyttes sosiale medier som Twitter og Facebook for å formidle opplevelsen det var å sykle Kystriksveien. Prosjektet var et samarbeidsprosjekt mellom Høgskolen i Nord-Trøndelag, VRITrøndelag, Kystriksveien Reiseliv og Kindergarten Media. Prosjektet ble finansiert av Kystriksveien Reiseliv og VRI-Trøndelag
format Other/Unknown Material
author Pløhn, Trygve
Nygård, Ståle André
Ekker, Knut
author_facet Pløhn, Trygve
Nygård, Ståle André
Ekker, Knut
author_sort Pløhn, Trygve
title Bruk av nye medier i markedsføring av Kystriksveien
title_short Bruk av nye medier i markedsføring av Kystriksveien
title_full Bruk av nye medier i markedsføring av Kystriksveien
title_fullStr Bruk av nye medier i markedsføring av Kystriksveien
title_full_unstemmed Bruk av nye medier i markedsføring av Kystriksveien
title_sort bruk av nye medier i markedsføring av kystriksveien
publishDate 2012
url http://hdl.handle.net/11250/146463
long_lat ENVELOPE(14.405,14.405,67.280,67.280)
ENVELOPE(9.456,9.456,62.854,62.854)
geographic Bodø
Turen
geographic_facet Bodø
Turen
genre Bodø
Bodø
genre_facet Bodø
Bodø
op_source 50 s.
op_relation Utredning / Høgskolen i Nord-Trøndelag;135
urn:isbn:978-82-7456-646-0
urn:issn:1504-6354
http://hdl.handle.net/11250/146463
_version_ 1766379739806695424