En studie av kundetilfredshet og kundelojalitet ved Toyota Nordvik
Studentarbeid i økonomi og ledelse (bachelorgrad) - Universitetet i Nordland, 2012 Denne oppgaven ble til etter samtale med Frode Fjelldal-Soelberg og vår oppdragsgiver Toyota Nordvik. Bacheloroppgaven vår tar for seg kundetilfredshet og kundelojalitet ved Toyota Nordvik. Ved å ta utgangspunkt i Nor...
Main Authors: | , |
---|---|
Format: | Bachelor Thesis |
Language: | Norwegian Bokmål |
Published: |
Universitetet i Nordland
2012
|
Subjects: | |
Online Access: | http://hdl.handle.net/11250/140166 |
id |
ftnorduniv:oai:nordopen.nord.no:11250/140166 |
---|---|
record_format |
openpolar |
spelling |
ftnorduniv:oai:nordopen.nord.no:11250/140166 2023-05-15T17:24:08+02:00 En studie av kundetilfredshet og kundelojalitet ved Toyota Nordvik Rossow, Liv Oftedal Andersen, Elisabeth 2012 application/pdf http://hdl.handle.net/11250/140166 nob nob Universitetet i Nordland http://hdl.handle.net/11250/140166 bedriftsøkonomi ledelse VDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213 Bachelor thesis 2012 ftnorduniv 2021-07-13T18:12:43Z Studentarbeid i økonomi og ledelse (bachelorgrad) - Universitetet i Nordland, 2012 Denne oppgaven ble til etter samtale med Frode Fjelldal-Soelberg og vår oppdragsgiver Toyota Nordvik. Bacheloroppgaven vår tar for seg kundetilfredshet og kundelojalitet ved Toyota Nordvik. Ved å ta utgangspunkt i Norsk Kundebarometers modell, vil vi i denne oppgaven ha mulighet til å se om Toyota Nordviks kundegruppe scorer like høyt på tilfredshet som Toyota gjør på landsbasis, samt hvilke faktorer i denne modellen som er viktige for bilforhandlere. I vår oppgave har vi gjennomført en kvantitativ undersøkelse og analyse via SPSS, på grunnlag av 294 respondenter. Denne undersøkelsen er basert på en eksiterende kundegruppe, som bidrar til store deler av omsetningen til Toyota Nordvik. Resultatene vi har tatt gjennom undersøkelsen og analysen, viser at gradene av kundetilfredshet og kundelojalitet er viktig i forståelsen av kundenes preferanser. Vi vil fra våre resultater påstå at kundene er totalt sett veldig tilfreds med Toyota Nordvik, og to viktige faktorer som kundebehandling og kunnskap vil være Toyota Nordviks styrke i bilmarkedet i Nord-Norge. Bachelor Thesis Nord-Norge Nordland Nordland Universitetet i Nordland Open archive Nord universitet |
institution |
Open Polar |
collection |
Open archive Nord universitet |
op_collection_id |
ftnorduniv |
language |
Norwegian Bokmål |
topic |
bedriftsøkonomi ledelse VDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213 |
spellingShingle |
bedriftsøkonomi ledelse VDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213 Rossow, Liv Oftedal Andersen, Elisabeth En studie av kundetilfredshet og kundelojalitet ved Toyota Nordvik |
topic_facet |
bedriftsøkonomi ledelse VDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213 |
description |
Studentarbeid i økonomi og ledelse (bachelorgrad) - Universitetet i Nordland, 2012 Denne oppgaven ble til etter samtale med Frode Fjelldal-Soelberg og vår oppdragsgiver Toyota Nordvik. Bacheloroppgaven vår tar for seg kundetilfredshet og kundelojalitet ved Toyota Nordvik. Ved å ta utgangspunkt i Norsk Kundebarometers modell, vil vi i denne oppgaven ha mulighet til å se om Toyota Nordviks kundegruppe scorer like høyt på tilfredshet som Toyota gjør på landsbasis, samt hvilke faktorer i denne modellen som er viktige for bilforhandlere. I vår oppgave har vi gjennomført en kvantitativ undersøkelse og analyse via SPSS, på grunnlag av 294 respondenter. Denne undersøkelsen er basert på en eksiterende kundegruppe, som bidrar til store deler av omsetningen til Toyota Nordvik. Resultatene vi har tatt gjennom undersøkelsen og analysen, viser at gradene av kundetilfredshet og kundelojalitet er viktig i forståelsen av kundenes preferanser. Vi vil fra våre resultater påstå at kundene er totalt sett veldig tilfreds med Toyota Nordvik, og to viktige faktorer som kundebehandling og kunnskap vil være Toyota Nordviks styrke i bilmarkedet i Nord-Norge. |
format |
Bachelor Thesis |
author |
Rossow, Liv Oftedal Andersen, Elisabeth |
author_facet |
Rossow, Liv Oftedal Andersen, Elisabeth |
author_sort |
Rossow, Liv Oftedal |
title |
En studie av kundetilfredshet og kundelojalitet ved Toyota Nordvik |
title_short |
En studie av kundetilfredshet og kundelojalitet ved Toyota Nordvik |
title_full |
En studie av kundetilfredshet og kundelojalitet ved Toyota Nordvik |
title_fullStr |
En studie av kundetilfredshet og kundelojalitet ved Toyota Nordvik |
title_full_unstemmed |
En studie av kundetilfredshet og kundelojalitet ved Toyota Nordvik |
title_sort |
en studie av kundetilfredshet og kundelojalitet ved toyota nordvik |
publisher |
Universitetet i Nordland |
publishDate |
2012 |
url |
http://hdl.handle.net/11250/140166 |
genre |
Nord-Norge Nordland Nordland Universitetet i Nordland |
genre_facet |
Nord-Norge Nordland Nordland Universitetet i Nordland |
op_relation |
http://hdl.handle.net/11250/140166 |
_version_ |
1766115009483505664 |