En studie av kundetilfredshet og kundelojalitet ved Toyota Nordvik

Studentarbeid i økonomi og ledelse (bachelorgrad) - Universitetet i Nordland, 2012 Denne oppgaven ble til etter samtale med Frode Fjelldal-Soelberg og vår oppdragsgiver Toyota Nordvik. Bacheloroppgaven vår tar for seg kundetilfredshet og kundelojalitet ved Toyota Nordvik. Ved å ta utgangspunkt i Nor...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Rossow, Liv Oftedal, Andersen, Elisabeth
Format: Bachelor Thesis
Language:Norwegian Bokmål
Published: Universitetet i Nordland 2012
Subjects:
Online Access:http://hdl.handle.net/11250/140166
id ftnorduniv:oai:nordopen.nord.no:11250/140166
record_format openpolar
spelling ftnorduniv:oai:nordopen.nord.no:11250/140166 2023-05-15T17:24:08+02:00 En studie av kundetilfredshet og kundelojalitet ved Toyota Nordvik Rossow, Liv Oftedal Andersen, Elisabeth 2012 application/pdf http://hdl.handle.net/11250/140166 nob nob Universitetet i Nordland http://hdl.handle.net/11250/140166 bedriftsøkonomi ledelse VDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213 Bachelor thesis 2012 ftnorduniv 2021-07-13T18:12:43Z Studentarbeid i økonomi og ledelse (bachelorgrad) - Universitetet i Nordland, 2012 Denne oppgaven ble til etter samtale med Frode Fjelldal-Soelberg og vår oppdragsgiver Toyota Nordvik. Bacheloroppgaven vår tar for seg kundetilfredshet og kundelojalitet ved Toyota Nordvik. Ved å ta utgangspunkt i Norsk Kundebarometers modell, vil vi i denne oppgaven ha mulighet til å se om Toyota Nordviks kundegruppe scorer like høyt på tilfredshet som Toyota gjør på landsbasis, samt hvilke faktorer i denne modellen som er viktige for bilforhandlere. I vår oppgave har vi gjennomført en kvantitativ undersøkelse og analyse via SPSS, på grunnlag av 294 respondenter. Denne undersøkelsen er basert på en eksiterende kundegruppe, som bidrar til store deler av omsetningen til Toyota Nordvik. Resultatene vi har tatt gjennom undersøkelsen og analysen, viser at gradene av kundetilfredshet og kundelojalitet er viktig i forståelsen av kundenes preferanser. Vi vil fra våre resultater påstå at kundene er totalt sett veldig tilfreds med Toyota Nordvik, og to viktige faktorer som kundebehandling og kunnskap vil være Toyota Nordviks styrke i bilmarkedet i Nord-Norge. Bachelor Thesis Nord-Norge Nordland Nordland Universitetet i Nordland Open archive Nord universitet
institution Open Polar
collection Open archive Nord universitet
op_collection_id ftnorduniv
language Norwegian Bokmål
topic bedriftsøkonomi
ledelse
VDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213
spellingShingle bedriftsøkonomi
ledelse
VDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213
Rossow, Liv Oftedal
Andersen, Elisabeth
En studie av kundetilfredshet og kundelojalitet ved Toyota Nordvik
topic_facet bedriftsøkonomi
ledelse
VDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213
description Studentarbeid i økonomi og ledelse (bachelorgrad) - Universitetet i Nordland, 2012 Denne oppgaven ble til etter samtale med Frode Fjelldal-Soelberg og vår oppdragsgiver Toyota Nordvik. Bacheloroppgaven vår tar for seg kundetilfredshet og kundelojalitet ved Toyota Nordvik. Ved å ta utgangspunkt i Norsk Kundebarometers modell, vil vi i denne oppgaven ha mulighet til å se om Toyota Nordviks kundegruppe scorer like høyt på tilfredshet som Toyota gjør på landsbasis, samt hvilke faktorer i denne modellen som er viktige for bilforhandlere. I vår oppgave har vi gjennomført en kvantitativ undersøkelse og analyse via SPSS, på grunnlag av 294 respondenter. Denne undersøkelsen er basert på en eksiterende kundegruppe, som bidrar til store deler av omsetningen til Toyota Nordvik. Resultatene vi har tatt gjennom undersøkelsen og analysen, viser at gradene av kundetilfredshet og kundelojalitet er viktig i forståelsen av kundenes preferanser. Vi vil fra våre resultater påstå at kundene er totalt sett veldig tilfreds med Toyota Nordvik, og to viktige faktorer som kundebehandling og kunnskap vil være Toyota Nordviks styrke i bilmarkedet i Nord-Norge.
format Bachelor Thesis
author Rossow, Liv Oftedal
Andersen, Elisabeth
author_facet Rossow, Liv Oftedal
Andersen, Elisabeth
author_sort Rossow, Liv Oftedal
title En studie av kundetilfredshet og kundelojalitet ved Toyota Nordvik
title_short En studie av kundetilfredshet og kundelojalitet ved Toyota Nordvik
title_full En studie av kundetilfredshet og kundelojalitet ved Toyota Nordvik
title_fullStr En studie av kundetilfredshet og kundelojalitet ved Toyota Nordvik
title_full_unstemmed En studie av kundetilfredshet og kundelojalitet ved Toyota Nordvik
title_sort en studie av kundetilfredshet og kundelojalitet ved toyota nordvik
publisher Universitetet i Nordland
publishDate 2012
url http://hdl.handle.net/11250/140166
genre Nord-Norge
Nordland
Nordland
Universitetet i Nordland
genre_facet Nord-Norge
Nordland
Nordland
Universitetet i Nordland
op_relation http://hdl.handle.net/11250/140166
_version_ 1766115009483505664