Bachelorgraden fra universitet – en selvstendig grad, eller delmål i et lengre utdanningsløp?
Kvalitetsreformen har ført til at en ny gradsstruktur er innført ved landets høyere utdanningsinstitusjoner. Det knytter seg stor interesse for hvordan de nye gradene fungerer i utdanningssystemet og i forhold til arbeidsmarkedet. NIFU STEP sin halvtårsundersøkelse av nyutdannede kandidater våren 20...
Main Authors: | , |
---|---|
Format: | Report |
Language: | Norwegian Bokmål |
Published: |
NIFU STEP
2009
|
Subjects: | |
Online Access: | http://hdl.handle.net/11250/279690 |
id |
ftnifu:oai:nifu.brage.unit.no:11250/279690 |
---|---|
record_format |
openpolar |
spelling |
ftnifu:oai:nifu.brage.unit.no:11250/279690 2023-05-15T18:34:28+02:00 Bachelorgraden fra universitet – en selvstendig grad, eller delmål i et lengre utdanningsløp? Arnesen, Clara Åse Waagene, Erica 2009-02 application/pdf http://hdl.handle.net/11250/279690 nob nob NIFU STEP NIFU STEP rapport;2009-7 urn:isbn:978-82-7218-614-1 urn:issn:1504-1824 http://hdl.handle.net/11250/279690 Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/ CC-BY-NC Bachelorgrad Research report 2009 ftnifu 2022-11-18T06:51:19Z Kvalitetsreformen har ført til at en ny gradsstruktur er innført ved landets høyere utdanningsinstitusjoner. Det knytter seg stor interesse for hvordan de nye gradene fungerer i utdanningssystemet og i forhold til arbeidsmarkedet. NIFU STEP sin halvtårsundersøkelse av nyutdannede kandidater våren 2007, Kandidatundersøkelsen 2007, er den første undersøkelsen som kan si noe om nyutdannede bachelorkandidaters erfaringer i forhold til arbeidsmarkedet og videre utdanning. Denne rapporten tar for seg bachelorkandidater fra ”breddeuniversitetene” (universitetene i Oslo, Bergen og Tromsø samt NTNU), og studerer deres aktiviteter et halvt år etter eksamen med hovedvekt på ulike sider ved kandidatenes deltakelse i videreutdanning: hvilke studiemål de har og hva slags utdanninger de tar. Report Tromsø Nordic Institute for Studies innovation, research and education: NIFU Open Access Archive (Brage) Bergen Tromsø |
institution |
Open Polar |
collection |
Nordic Institute for Studies innovation, research and education: NIFU Open Access Archive (Brage) |
op_collection_id |
ftnifu |
language |
Norwegian Bokmål |
topic |
Bachelorgrad |
spellingShingle |
Bachelorgrad Arnesen, Clara Åse Waagene, Erica Bachelorgraden fra universitet – en selvstendig grad, eller delmål i et lengre utdanningsløp? |
topic_facet |
Bachelorgrad |
description |
Kvalitetsreformen har ført til at en ny gradsstruktur er innført ved landets høyere utdanningsinstitusjoner. Det knytter seg stor interesse for hvordan de nye gradene fungerer i utdanningssystemet og i forhold til arbeidsmarkedet. NIFU STEP sin halvtårsundersøkelse av nyutdannede kandidater våren 2007, Kandidatundersøkelsen 2007, er den første undersøkelsen som kan si noe om nyutdannede bachelorkandidaters erfaringer i forhold til arbeidsmarkedet og videre utdanning. Denne rapporten tar for seg bachelorkandidater fra ”breddeuniversitetene” (universitetene i Oslo, Bergen og Tromsø samt NTNU), og studerer deres aktiviteter et halvt år etter eksamen med hovedvekt på ulike sider ved kandidatenes deltakelse i videreutdanning: hvilke studiemål de har og hva slags utdanninger de tar. |
format |
Report |
author |
Arnesen, Clara Åse Waagene, Erica |
author_facet |
Arnesen, Clara Åse Waagene, Erica |
author_sort |
Arnesen, Clara Åse |
title |
Bachelorgraden fra universitet – en selvstendig grad, eller delmål i et lengre utdanningsløp? |
title_short |
Bachelorgraden fra universitet – en selvstendig grad, eller delmål i et lengre utdanningsløp? |
title_full |
Bachelorgraden fra universitet – en selvstendig grad, eller delmål i et lengre utdanningsløp? |
title_fullStr |
Bachelorgraden fra universitet – en selvstendig grad, eller delmål i et lengre utdanningsløp? |
title_full_unstemmed |
Bachelorgraden fra universitet – en selvstendig grad, eller delmål i et lengre utdanningsløp? |
title_sort |
bachelorgraden fra universitet – en selvstendig grad, eller delmål i et lengre utdanningsløp? |
publisher |
NIFU STEP |
publishDate |
2009 |
url |
http://hdl.handle.net/11250/279690 |
geographic |
Bergen Tromsø |
geographic_facet |
Bergen Tromsø |
genre |
Tromsø |
genre_facet |
Tromsø |
op_relation |
NIFU STEP rapport;2009-7 urn:isbn:978-82-7218-614-1 urn:issn:1504-1824 http://hdl.handle.net/11250/279690 |
op_rights |
Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/ |
op_rightsnorm |
CC-BY-NC |
_version_ |
1766219210751475712 |