Et lag rundt eleven. En klynge-randomisert evaluering av LOG-modellen.
I prosjektet har Ålesund, Lillehammer, Nedre Eiker og Harstad kommuner implementert LOG-modellen, og OsloMet ved Arbeidsforskningsinstituttet har sammen med Universitetet i Tromsø evaluert den. Skoleeier og skoleleder leder utviklingsarbeidet for å fremme tverrprofesjonelt samarbeid i kommuner og sk...
Main Authors: | , , , , , , , , , , |
---|---|
Format: | Report |
Language: | Norwegian Bokmål |
Published: |
Arbeidsforskningsinstituttet, OsloMet – Oslo Metropolitan University
2020
|
Subjects: | |
Online Access: | https://hdl.handle.net/20.500.12199/6455 |
id |
fthsosloakersoda:oai:oda.oslomet.no:20.500.12199/6455 |
---|---|
record_format |
openpolar |
spelling |
fthsosloakersoda:oai:oda.oslomet.no:20.500.12199/6455 2023-05-15T18:34:23+02:00 Et lag rundt eleven. En klynge-randomisert evaluering av LOG-modellen. Malmberg-Heimonen, Ira Tøge, Anne Grete Lyng, Selma Therese Borg, Elin Pålshaugen, Øyvind Bakkeli, Vidar Wittrock, Christian Christensen, Hanne Lund, Torbjørn Fossestøl, Knut Sehrish, Akhtar 2020-11-19T21:45:54Z application/pdf https://hdl.handle.net/20.500.12199/6455 nb nob Arbeidsforskningsinstituttet, OsloMet – Oslo Metropolitan University AFI Rapport;2020:07 urn:issn:0807-0865 https://hdl.handle.net/20.500.12199/6455 Skole Tverrfaglig samarbeid Prosessevaluering Klyngerandomisert RCT Research report 2020 fthsosloakersoda https://doi.org/20.500.12199/6455 2021-10-11T16:53:01Z I prosjektet har Ålesund, Lillehammer, Nedre Eiker og Harstad kommuner implementert LOG-modellen, og OsloMet ved Arbeidsforskningsinstituttet har sammen med Universitetet i Tromsø evaluert den. Skoleeier og skoleleder leder utviklingsarbeidet for å fremme tverrprofesjonelt samarbeid i kommuner og skoler, gjennom en bestemt struktur og medvirkningsbasert metodikk. Resultatene viser positive effekter av LOG-modellen på samarbeidspartneres vurderinger av tverrprofesjonelt samarbeid, men ingen signifikante effekter på elevenes læringsmiljø, eller læreres vurderinger av tverrprofesjonelt samarbeid og mestring. Report Tromsø Universitetet i Tromsø OsloMet (Oslo Metropolitan University): ODA (Open Digital Archive) Tromsø |
institution |
Open Polar |
collection |
OsloMet (Oslo Metropolitan University): ODA (Open Digital Archive) |
op_collection_id |
fthsosloakersoda |
language |
Norwegian Bokmål |
topic |
Skole Tverrfaglig samarbeid Prosessevaluering Klyngerandomisert RCT |
spellingShingle |
Skole Tverrfaglig samarbeid Prosessevaluering Klyngerandomisert RCT Malmberg-Heimonen, Ira Tøge, Anne Grete Lyng, Selma Therese Borg, Elin Pålshaugen, Øyvind Bakkeli, Vidar Wittrock, Christian Christensen, Hanne Lund, Torbjørn Fossestøl, Knut Sehrish, Akhtar Et lag rundt eleven. En klynge-randomisert evaluering av LOG-modellen. |
topic_facet |
Skole Tverrfaglig samarbeid Prosessevaluering Klyngerandomisert RCT |
description |
I prosjektet har Ålesund, Lillehammer, Nedre Eiker og Harstad kommuner implementert LOG-modellen, og OsloMet ved Arbeidsforskningsinstituttet har sammen med Universitetet i Tromsø evaluert den. Skoleeier og skoleleder leder utviklingsarbeidet for å fremme tverrprofesjonelt samarbeid i kommuner og skoler, gjennom en bestemt struktur og medvirkningsbasert metodikk. Resultatene viser positive effekter av LOG-modellen på samarbeidspartneres vurderinger av tverrprofesjonelt samarbeid, men ingen signifikante effekter på elevenes læringsmiljø, eller læreres vurderinger av tverrprofesjonelt samarbeid og mestring. |
format |
Report |
author |
Malmberg-Heimonen, Ira Tøge, Anne Grete Lyng, Selma Therese Borg, Elin Pålshaugen, Øyvind Bakkeli, Vidar Wittrock, Christian Christensen, Hanne Lund, Torbjørn Fossestøl, Knut Sehrish, Akhtar |
author_facet |
Malmberg-Heimonen, Ira Tøge, Anne Grete Lyng, Selma Therese Borg, Elin Pålshaugen, Øyvind Bakkeli, Vidar Wittrock, Christian Christensen, Hanne Lund, Torbjørn Fossestøl, Knut Sehrish, Akhtar |
author_sort |
Malmberg-Heimonen, Ira |
title |
Et lag rundt eleven. En klynge-randomisert evaluering av LOG-modellen. |
title_short |
Et lag rundt eleven. En klynge-randomisert evaluering av LOG-modellen. |
title_full |
Et lag rundt eleven. En klynge-randomisert evaluering av LOG-modellen. |
title_fullStr |
Et lag rundt eleven. En klynge-randomisert evaluering av LOG-modellen. |
title_full_unstemmed |
Et lag rundt eleven. En klynge-randomisert evaluering av LOG-modellen. |
title_sort |
et lag rundt eleven. en klynge-randomisert evaluering av log-modellen. |
publisher |
Arbeidsforskningsinstituttet, OsloMet – Oslo Metropolitan University |
publishDate |
2020 |
url |
https://hdl.handle.net/20.500.12199/6455 |
geographic |
Tromsø |
geographic_facet |
Tromsø |
genre |
Tromsø Universitetet i Tromsø |
genre_facet |
Tromsø Universitetet i Tromsø |
op_relation |
AFI Rapport;2020:07 urn:issn:0807-0865 https://hdl.handle.net/20.500.12199/6455 |
op_doi |
https://doi.org/20.500.12199/6455 |
_version_ |
1766219100074278912 |