Valgmuligheter i ungdomsskolen
På ungdomsskolen kan elever velge fordypning i norsk, engelsk eller samisk som et alternativ til et nytt fremmedspråk. Skoleåret 2010/11 har elever på enkelte skoler også muligheten til å velge et praktisk fag, kalt arbeidslivsfaget. I denne rapporten kartlegges erfaringer med fordypningsfagene og a...
Main Authors: | , |
---|---|
Format: | Report |
Language: | unknown |
Published: |
Oslo Metropolitan University - OsloMet: NOVA
2020
|
Subjects: | |
Online Access: | https://hdl.handle.net/20.500.12199/5031 |
id |
fthsosloakersoda:oai:oda.oslomet.no:20.500.12199/5031 |
---|---|
record_format |
openpolar |
spelling |
fthsosloakersoda:oai:oda.oslomet.no:20.500.12199/5031 2023-05-15T18:14:55+02:00 Valgmuligheter i ungdomsskolen Bakken, Anders Dæhlen, Marianne 2020-06-21T13:35:14Z application/pdf https://hdl.handle.net/20.500.12199/5031 unknown Oslo Metropolitan University - OsloMet: NOVA NOVA Rapport 6/11 urn:isbn:978-82-7894-375-5 urn:issn:0808-5013 https://hdl.handle.net/20.500.12199/5031 NOVA Rapport 2020 fthsosloakersoda https://doi.org/20.500.12199/5031 2022-04-06T22:34:42Z På ungdomsskolen kan elever velge fordypning i norsk, engelsk eller samisk som et alternativ til et nytt fremmedspråk. Skoleåret 2010/11 har elever på enkelte skoler også muligheten til å velge et praktisk fag, kalt arbeidslivsfaget. I denne rapporten kartlegges erfaringer med fordypningsfagene og arbeidslivsfaget. Første del handler om oppstartsfasen og implementeringen av arbeidslivsfaget slik dette så ut høsten 2010. Dette er den første av i alt tre planlagte evalueringer av arbeidslivsfaget. Den andre del av rapporten handler om hvilke elevgrupper som velger fordypningsfagene, og hvilke erfaringer skoleledere har med fagene. I rapporten analyseres kvantitative data fra nasjonale registre samt intervjumateriale fra 25 skoleledere. Report samisk OsloMet (Oslo Metropolitan University): ODA (Open Digital Archive) |
institution |
Open Polar |
collection |
OsloMet (Oslo Metropolitan University): ODA (Open Digital Archive) |
op_collection_id |
fthsosloakersoda |
language |
unknown |
topic |
NOVA |
spellingShingle |
NOVA Bakken, Anders Dæhlen, Marianne Valgmuligheter i ungdomsskolen |
topic_facet |
NOVA |
description |
På ungdomsskolen kan elever velge fordypning i norsk, engelsk eller samisk som et alternativ til et nytt fremmedspråk. Skoleåret 2010/11 har elever på enkelte skoler også muligheten til å velge et praktisk fag, kalt arbeidslivsfaget. I denne rapporten kartlegges erfaringer med fordypningsfagene og arbeidslivsfaget. Første del handler om oppstartsfasen og implementeringen av arbeidslivsfaget slik dette så ut høsten 2010. Dette er den første av i alt tre planlagte evalueringer av arbeidslivsfaget. Den andre del av rapporten handler om hvilke elevgrupper som velger fordypningsfagene, og hvilke erfaringer skoleledere har med fagene. I rapporten analyseres kvantitative data fra nasjonale registre samt intervjumateriale fra 25 skoleledere. |
format |
Report |
author |
Bakken, Anders Dæhlen, Marianne |
author_facet |
Bakken, Anders Dæhlen, Marianne |
author_sort |
Bakken, Anders |
title |
Valgmuligheter i ungdomsskolen |
title_short |
Valgmuligheter i ungdomsskolen |
title_full |
Valgmuligheter i ungdomsskolen |
title_fullStr |
Valgmuligheter i ungdomsskolen |
title_full_unstemmed |
Valgmuligheter i ungdomsskolen |
title_sort |
valgmuligheter i ungdomsskolen |
publisher |
Oslo Metropolitan University - OsloMet: NOVA |
publishDate |
2020 |
url |
https://hdl.handle.net/20.500.12199/5031 |
genre |
samisk |
genre_facet |
samisk |
op_relation |
NOVA Rapport 6/11 urn:isbn:978-82-7894-375-5 urn:issn:0808-5013 https://hdl.handle.net/20.500.12199/5031 |
op_doi |
https://doi.org/20.500.12199/5031 |
_version_ |
1766187941164482560 |