Et lag rundt eleven. En klynge-randomisert evaluering av LOG-modellen.

I prosjektet har Ålesund, Lillehammer, Nedre Eiker og Harstad kommuner implementert LOG-modellen, og OsloMet ved Arbeidsforskningsinstituttet har sammen med Universitetet i Tromsø evaluert den. Skoleeier og skoleleder leder utviklingsarbeidet for å fremme tverrprofesjonelt samarbeid i kommuner og sk...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Malmberg-Heimonen, Ira, Tøge, Anne Grete, Lyng, Selma Therese, Borg, Elin, Pålshaugen, Øyvind, Bakkeli, Vidar, Wittrock, Christian, Christensen, Hanne, Lund, Torbjørn, Fossestøl, Knut, Sehrish, Akhtar
Format: Report
Language:Norwegian Bokmål
Published: Arbeidsforskningsinstituttet, OsloMet – Oslo Metropolitan University 2020
Subjects:
RCT
Online Access:http://hdl.handle.net/20.500.12199/6455
id fthsosloakers:oai:fagarkivet-hioa.archive.knowledgearc.net:20.500.12199/6455
record_format openpolar
spelling fthsosloakers:oai:fagarkivet-hioa.archive.knowledgearc.net:20.500.12199/6455 2023-05-15T18:34:23+02:00 Et lag rundt eleven. En klynge-randomisert evaluering av LOG-modellen. Malmberg-Heimonen, Ira Tøge, Anne Grete Lyng, Selma Therese Borg, Elin Pålshaugen, Øyvind Bakkeli, Vidar Wittrock, Christian Christensen, Hanne Lund, Torbjørn Fossestøl, Knut Sehrish, Akhtar 2020-11 http://hdl.handle.net/20.500.12199/6455 nb nob Arbeidsforskningsinstituttet, OsloMet – Oslo Metropolitan University AFI Rapport;2020:07 0807-0865 http://hdl.handle.net/20.500.12199/6455 skole tverrfaglig samarbeid prosessevaluering klyngerandomisert RCT Research report 2020 fthsosloakers 2020-11-25T23:31:08Z I prosjektet har Ålesund, Lillehammer, Nedre Eiker og Harstad kommuner implementert LOG-modellen, og OsloMet ved Arbeidsforskningsinstituttet har sammen med Universitetet i Tromsø evaluert den. Skoleeier og skoleleder leder utviklingsarbeidet for å fremme tverrprofesjonelt samarbeid i kommuner og skoler, gjennom en bestemt struktur og medvirkningsbasert metodikk. Resultatene viser positive effekter av LOG-modellen på samarbeidspartneres vurderinger av tverrprofesjonelt samarbeid, men ingen signifikante effekter på elevenes læringsmiljø, eller læreres vurderinger av tverrprofesjonelt samarbeid og mestring. Report Tromsø Universitetet i Tromsø OsloMet (Oslo Metropolitan University): ODA (Open Digital Archive) Tromsø
institution Open Polar
collection OsloMet (Oslo Metropolitan University): ODA (Open Digital Archive)
op_collection_id fthsosloakers
language Norwegian Bokmål
topic skole
tverrfaglig samarbeid
prosessevaluering
klyngerandomisert
RCT
spellingShingle skole
tverrfaglig samarbeid
prosessevaluering
klyngerandomisert
RCT
Malmberg-Heimonen, Ira
Tøge, Anne Grete
Lyng, Selma Therese
Borg, Elin
Pålshaugen, Øyvind
Bakkeli, Vidar
Wittrock, Christian
Christensen, Hanne
Lund, Torbjørn
Fossestøl, Knut
Sehrish, Akhtar
Et lag rundt eleven. En klynge-randomisert evaluering av LOG-modellen.
topic_facet skole
tverrfaglig samarbeid
prosessevaluering
klyngerandomisert
RCT
description I prosjektet har Ålesund, Lillehammer, Nedre Eiker og Harstad kommuner implementert LOG-modellen, og OsloMet ved Arbeidsforskningsinstituttet har sammen med Universitetet i Tromsø evaluert den. Skoleeier og skoleleder leder utviklingsarbeidet for å fremme tverrprofesjonelt samarbeid i kommuner og skoler, gjennom en bestemt struktur og medvirkningsbasert metodikk. Resultatene viser positive effekter av LOG-modellen på samarbeidspartneres vurderinger av tverrprofesjonelt samarbeid, men ingen signifikante effekter på elevenes læringsmiljø, eller læreres vurderinger av tverrprofesjonelt samarbeid og mestring.
format Report
author Malmberg-Heimonen, Ira
Tøge, Anne Grete
Lyng, Selma Therese
Borg, Elin
Pålshaugen, Øyvind
Bakkeli, Vidar
Wittrock, Christian
Christensen, Hanne
Lund, Torbjørn
Fossestøl, Knut
Sehrish, Akhtar
author_facet Malmberg-Heimonen, Ira
Tøge, Anne Grete
Lyng, Selma Therese
Borg, Elin
Pålshaugen, Øyvind
Bakkeli, Vidar
Wittrock, Christian
Christensen, Hanne
Lund, Torbjørn
Fossestøl, Knut
Sehrish, Akhtar
author_sort Malmberg-Heimonen, Ira
title Et lag rundt eleven. En klynge-randomisert evaluering av LOG-modellen.
title_short Et lag rundt eleven. En klynge-randomisert evaluering av LOG-modellen.
title_full Et lag rundt eleven. En klynge-randomisert evaluering av LOG-modellen.
title_fullStr Et lag rundt eleven. En klynge-randomisert evaluering av LOG-modellen.
title_full_unstemmed Et lag rundt eleven. En klynge-randomisert evaluering av LOG-modellen.
title_sort et lag rundt eleven. en klynge-randomisert evaluering av log-modellen.
publisher Arbeidsforskningsinstituttet, OsloMet – Oslo Metropolitan University
publishDate 2020
url http://hdl.handle.net/20.500.12199/6455
geographic Tromsø
geographic_facet Tromsø
genre Tromsø
Universitetet i Tromsø
genre_facet Tromsø
Universitetet i Tromsø
op_relation AFI Rapport;2020:07
0807-0865
http://hdl.handle.net/20.500.12199/6455
_version_ 1766219102211276800