Et lag rundt eleven. En klynge-randomisert evaluering av LOG-modellen.

I prosjektet har Ålesund, Lillehammer, Nedre Eiker og Harstad kommuner implementert LOG-modellen, og OsloMet ved Arbeidsforskningsinstituttet har sammen med Universitetet i Tromsø evaluert den. Skoleeier og skoleleder leder utviklingsarbeidet for å fremme tverrprofesjonelt samarbeid i kommuner og sk...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Malmberg-Heimonen, Ira, Tøge, Anne Grete, Lyng, Selma Therese, Borg, Elin, Pålshaugen, Øyvind, Bakkeli, Vidar, Wittrock, Christian, Christensen, Hanne, Lund, Torbjørn, Fossestøl, Knut, Sehrish, Akhtar
Format: Report
Language:Norwegian Bokmål
Published: Arbeidsforskningsinstituttet, OsloMet – Oslo Metropolitan University 2020
Subjects:
RCT
Online Access:http://hdl.handle.net/20.500.12199/6455
Description
Summary:I prosjektet har Ålesund, Lillehammer, Nedre Eiker og Harstad kommuner implementert LOG-modellen, og OsloMet ved Arbeidsforskningsinstituttet har sammen med Universitetet i Tromsø evaluert den. Skoleeier og skoleleder leder utviklingsarbeidet for å fremme tverrprofesjonelt samarbeid i kommuner og skoler, gjennom en bestemt struktur og medvirkningsbasert metodikk. Resultatene viser positive effekter av LOG-modellen på samarbeidspartneres vurderinger av tverrprofesjonelt samarbeid, men ingen signifikante effekter på elevenes læringsmiljø, eller læreres vurderinger av tverrprofesjonelt samarbeid og mestring.