Sami upper secondary education under Reform 94

Rapporten er en evaluering av samisk videregående opplæring slik denne har fungert før og etter reform 94. Den dokumenterer at elever ved de samiske videregående skolene har en lav gjennomføringsprosent. Dette er i liten grad relatert til reform 94, men skyldes svakheter i skolesystemet generelt. Ev...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Arild Røkenes
Format: Report
Language:unknown
Published: Oslo, Alta: Norwegian Institute for Urban and Regional Research 2000
Subjects:
Online Access:http://hdl.handle.net/20.500.12199/2080
id fthsosloakers:oai:fagarkivet-hioa.archive.knowledgearc.net:20.500.12199/2080
record_format openpolar
spelling fthsosloakers:oai:fagarkivet-hioa.archive.knowledgearc.net:20.500.12199/2080 2023-05-15T18:11:24+02:00 Sami upper secondary education under Reform 94 Arild Røkenes 2000 http://hdl.handle.net/20.500.12199/2080 unknown Oslo, Alta: Norwegian Institute for Urban and Regional Research NIBR Report 2000:08 NIBR Rapport_NIBR PublikasjonerNIBR Report 2000 fthsosloakers 2019-08-16T09:50:23Z Rapporten er en evaluering av samisk videregående opplæring slik denne har fungert før og etter reform 94. Den dokumenterer at elever ved de samiske videregående skolene har en lav gjennomføringsprosent. Dette er i liten grad relatert til reform 94, men skyldes svakheter i skolesystemet generelt. Evalueringen viser også at den landsomfattende undervisningen i samisk språk lider under stor mangel på godkjente lærere. Report sami samisk OsloMet (Oslo Metropolitan University): ODA (Open Digital Archive)
institution Open Polar
collection OsloMet (Oslo Metropolitan University): ODA (Open Digital Archive)
op_collection_id fthsosloakers
language unknown
topic NIBR
Rapport_NIBR
PublikasjonerNIBR
spellingShingle NIBR
Rapport_NIBR
PublikasjonerNIBR
Arild Røkenes
Sami upper secondary education under Reform 94
topic_facet NIBR
Rapport_NIBR
PublikasjonerNIBR
description Rapporten er en evaluering av samisk videregående opplæring slik denne har fungert før og etter reform 94. Den dokumenterer at elever ved de samiske videregående skolene har en lav gjennomføringsprosent. Dette er i liten grad relatert til reform 94, men skyldes svakheter i skolesystemet generelt. Evalueringen viser også at den landsomfattende undervisningen i samisk språk lider under stor mangel på godkjente lærere.
format Report
author Arild Røkenes
author_facet Arild Røkenes
author_sort Arild Røkenes
title Sami upper secondary education under Reform 94
title_short Sami upper secondary education under Reform 94
title_full Sami upper secondary education under Reform 94
title_fullStr Sami upper secondary education under Reform 94
title_full_unstemmed Sami upper secondary education under Reform 94
title_sort sami upper secondary education under reform 94
publisher Oslo, Alta: Norwegian Institute for Urban and Regional Research
publishDate 2000
url http://hdl.handle.net/20.500.12199/2080
genre sami
samisk
genre_facet sami
samisk
op_relation NIBR Report 2000:08
_version_ 1766184070071451648