Sami upper secondary education under Reform 94
Rapporten er en evaluering av samisk videregående opplæring slik denne har fungert før og etter reform 94. Den dokumenterer at elever ved de samiske videregående skolene har en lav gjennomføringsprosent. Dette er i liten grad relatert til reform 94, men skyldes svakheter i skolesystemet generelt. Ev...
Main Author: | |
---|---|
Format: | Report |
Language: | unknown |
Published: |
Oslo, Alta: Norwegian Institute for Urban and Regional Research
2000
|
Subjects: | |
Online Access: | http://hdl.handle.net/20.500.12199/2080 |
id |
fthsosloakers:oai:fagarkivet-hioa.archive.knowledgearc.net:20.500.12199/2080 |
---|---|
record_format |
openpolar |
spelling |
fthsosloakers:oai:fagarkivet-hioa.archive.knowledgearc.net:20.500.12199/2080 2023-05-15T18:11:24+02:00 Sami upper secondary education under Reform 94 Arild Røkenes 2000 http://hdl.handle.net/20.500.12199/2080 unknown Oslo, Alta: Norwegian Institute for Urban and Regional Research NIBR Report 2000:08 NIBR Rapport_NIBR PublikasjonerNIBR Report 2000 fthsosloakers 2019-08-16T09:50:23Z Rapporten er en evaluering av samisk videregående opplæring slik denne har fungert før og etter reform 94. Den dokumenterer at elever ved de samiske videregående skolene har en lav gjennomføringsprosent. Dette er i liten grad relatert til reform 94, men skyldes svakheter i skolesystemet generelt. Evalueringen viser også at den landsomfattende undervisningen i samisk språk lider under stor mangel på godkjente lærere. Report sami samisk OsloMet (Oslo Metropolitan University): ODA (Open Digital Archive) |
institution |
Open Polar |
collection |
OsloMet (Oslo Metropolitan University): ODA (Open Digital Archive) |
op_collection_id |
fthsosloakers |
language |
unknown |
topic |
NIBR Rapport_NIBR PublikasjonerNIBR |
spellingShingle |
NIBR Rapport_NIBR PublikasjonerNIBR Arild Røkenes Sami upper secondary education under Reform 94 |
topic_facet |
NIBR Rapport_NIBR PublikasjonerNIBR |
description |
Rapporten er en evaluering av samisk videregående opplæring slik denne har fungert før og etter reform 94. Den dokumenterer at elever ved de samiske videregående skolene har en lav gjennomføringsprosent. Dette er i liten grad relatert til reform 94, men skyldes svakheter i skolesystemet generelt. Evalueringen viser også at den landsomfattende undervisningen i samisk språk lider under stor mangel på godkjente lærere. |
format |
Report |
author |
Arild Røkenes |
author_facet |
Arild Røkenes |
author_sort |
Arild Røkenes |
title |
Sami upper secondary education under Reform 94 |
title_short |
Sami upper secondary education under Reform 94 |
title_full |
Sami upper secondary education under Reform 94 |
title_fullStr |
Sami upper secondary education under Reform 94 |
title_full_unstemmed |
Sami upper secondary education under Reform 94 |
title_sort |
sami upper secondary education under reform 94 |
publisher |
Oslo, Alta: Norwegian Institute for Urban and Regional Research |
publishDate |
2000 |
url |
http://hdl.handle.net/20.500.12199/2080 |
genre |
sami samisk |
genre_facet |
sami samisk |
op_relation |
NIBR Report 2000:08 |
_version_ |
1766184070071451648 |