Kompetanseutvikling Sør-Troms: resultater etter første måletidspunkt, T1

Oppdragsgiver: Regionen Sør-Troms Regionen Sør-Troms med kommunene Gratangen, Harstad, Ibestad, Kvæfjord og Tjeldsund, har valgt Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SePU), ved Høgskolen i Innlandet, som samarbeidspartner i den nasjonale modellen for desentralisert kompetanseutvikling. I de...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Gustavsen, Ann Margareth, Gran, Lillian
Format: Report
Language:Norwegian Bokmål
Published: Høgskolen i Innlandet 2021
Subjects:
Online Access:https://hdl.handle.net/11250/2734052
id fthsinnlandet:oai:brage.inn.no:11250/2734052
record_format openpolar
spelling fthsinnlandet:oai:brage.inn.no:11250/2734052 2024-03-03T08:44:42+00:00 Kompetanseutvikling Sør-Troms: resultater etter første måletidspunkt, T1 Gustavsen, Ann Margareth Gran, Lillian 2021 application/pdf https://hdl.handle.net/11250/2734052 nob nob Høgskolen i Innlandet Skriftserien;05/2021 urn:isbn:978-82-8380-254-2 urn:issn:2535-5678 https://hdl.handle.net/11250/2734052 Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no © Forfatterne/Høgskolen i Innlandet, 2021 112 Sør-Troms kompetanseutvikling læringsmiljø elever sosialt læringsutbytte faglig læringsutbytte Kompetanseutvikling Sør-Troms VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 Research report 2021 fthsinnlandet 2024-02-02T12:42:26Z Oppdragsgiver: Regionen Sør-Troms Regionen Sør-Troms med kommunene Gratangen, Harstad, Ibestad, Kvæfjord og Tjeldsund, har valgt Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SePU), ved Høgskolen i Innlandet, som samarbeidspartner i den nasjonale modellen for desentralisert kompetanseutvikling. I denne rapporten presenteres resultater fra den første spørreundersøkelsen som ble gjennomført i «Kompetanseutvikling Sør-Troms», høsten 2019. Hovedmålet i kompetanseutviklingen er økt sosialt og faglig læringsutbytte for alle barn og unge, med tilhørende tre effektmål som omhandler blant annet elevenes læringsmiljø og lærerens pedagogiske praksis. Spørreundersøkelsen til SePU vil gi den enkelte skole viktig informasjon om hvordan situasjonen er sett i lys av de spesifikke regionale målene som er utviklet for «Kompetanseutvikling Sør-Troms», i tillegg til at man får informasjon om hvordan situasjonen er i regionen samlet sett. I denne rapporten presenteres alle resultater samlet for hele regionen, på kommunenivå og på skolenivå, før vi sammenlikner ulike elevgrupper som kjønn, elever som mottar spesialundervisning og ikke, elever som følger grunnleggende norskopplæring og ikke, elever med ulike vansker og elever på ulikt faglig nivå. Resultatene presenteres gjennom tre underkapitler: «Elevenes sosiale og faglige læring», «Undervisning og inkluderende læringsmiljø» og «Profesjonsfellesskap og læringsmiljø». Disse tre kapitlene knyttes tett opp til utvalgte kapitler i Overordnet del. Resultatene viser samlet sett at de fleste elevene i regionen ser ut til å trives på skolen og at det er gode relasjoner både mellom lærere og elever, og mellom elevene. Gjennomsnittstallene for skolefaglige prestasjoner og sosiale ferdigheter i regionen betraktes også som forholdsvis gode. Men rapporten finner til dels store variasjoner mellom skoler på mange områder og mellom elevgrupper. publishedVersion Report Gratangen Ibestad Kvæfjord Tjeldsund Troms Høgskolen i Innlandet: Brage INN Gratangen ENVELOPE(17.370,17.370,68.732,68.732) Ibestad ENVELOPE(17.177,17.177,68.779,68.779) Kvæfjord ENVELOPE(16.184,16.184,68.772,68.772) Tjeldsund ENVELOPE(16.399,16.399,68.547,68.547)
institution Open Polar
collection Høgskolen i Innlandet: Brage INN
op_collection_id fthsinnlandet
language Norwegian Bokmål
topic Sør-Troms
kompetanseutvikling
læringsmiljø
elever
sosialt læringsutbytte
faglig læringsutbytte
Kompetanseutvikling Sør-Troms
VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280
spellingShingle Sør-Troms
kompetanseutvikling
læringsmiljø
elever
sosialt læringsutbytte
faglig læringsutbytte
Kompetanseutvikling Sør-Troms
VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280
Gustavsen, Ann Margareth
Gran, Lillian
Kompetanseutvikling Sør-Troms: resultater etter første måletidspunkt, T1
topic_facet Sør-Troms
kompetanseutvikling
læringsmiljø
elever
sosialt læringsutbytte
faglig læringsutbytte
Kompetanseutvikling Sør-Troms
VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280
description Oppdragsgiver: Regionen Sør-Troms Regionen Sør-Troms med kommunene Gratangen, Harstad, Ibestad, Kvæfjord og Tjeldsund, har valgt Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SePU), ved Høgskolen i Innlandet, som samarbeidspartner i den nasjonale modellen for desentralisert kompetanseutvikling. I denne rapporten presenteres resultater fra den første spørreundersøkelsen som ble gjennomført i «Kompetanseutvikling Sør-Troms», høsten 2019. Hovedmålet i kompetanseutviklingen er økt sosialt og faglig læringsutbytte for alle barn og unge, med tilhørende tre effektmål som omhandler blant annet elevenes læringsmiljø og lærerens pedagogiske praksis. Spørreundersøkelsen til SePU vil gi den enkelte skole viktig informasjon om hvordan situasjonen er sett i lys av de spesifikke regionale målene som er utviklet for «Kompetanseutvikling Sør-Troms», i tillegg til at man får informasjon om hvordan situasjonen er i regionen samlet sett. I denne rapporten presenteres alle resultater samlet for hele regionen, på kommunenivå og på skolenivå, før vi sammenlikner ulike elevgrupper som kjønn, elever som mottar spesialundervisning og ikke, elever som følger grunnleggende norskopplæring og ikke, elever med ulike vansker og elever på ulikt faglig nivå. Resultatene presenteres gjennom tre underkapitler: «Elevenes sosiale og faglige læring», «Undervisning og inkluderende læringsmiljø» og «Profesjonsfellesskap og læringsmiljø». Disse tre kapitlene knyttes tett opp til utvalgte kapitler i Overordnet del. Resultatene viser samlet sett at de fleste elevene i regionen ser ut til å trives på skolen og at det er gode relasjoner både mellom lærere og elever, og mellom elevene. Gjennomsnittstallene for skolefaglige prestasjoner og sosiale ferdigheter i regionen betraktes også som forholdsvis gode. Men rapporten finner til dels store variasjoner mellom skoler på mange områder og mellom elevgrupper. publishedVersion
format Report
author Gustavsen, Ann Margareth
Gran, Lillian
author_facet Gustavsen, Ann Margareth
Gran, Lillian
author_sort Gustavsen, Ann Margareth
title Kompetanseutvikling Sør-Troms: resultater etter første måletidspunkt, T1
title_short Kompetanseutvikling Sør-Troms: resultater etter første måletidspunkt, T1
title_full Kompetanseutvikling Sør-Troms: resultater etter første måletidspunkt, T1
title_fullStr Kompetanseutvikling Sør-Troms: resultater etter første måletidspunkt, T1
title_full_unstemmed Kompetanseutvikling Sør-Troms: resultater etter første måletidspunkt, T1
title_sort kompetanseutvikling sør-troms: resultater etter første måletidspunkt, t1
publisher Høgskolen i Innlandet
publishDate 2021
url https://hdl.handle.net/11250/2734052
long_lat ENVELOPE(17.370,17.370,68.732,68.732)
ENVELOPE(17.177,17.177,68.779,68.779)
ENVELOPE(16.184,16.184,68.772,68.772)
ENVELOPE(16.399,16.399,68.547,68.547)
geographic Gratangen
Ibestad
Kvæfjord
Tjeldsund
geographic_facet Gratangen
Ibestad
Kvæfjord
Tjeldsund
genre Gratangen
Ibestad
Kvæfjord
Tjeldsund
Troms
genre_facet Gratangen
Ibestad
Kvæfjord
Tjeldsund
Troms
op_source 112
op_relation Skriftserien;05/2021
urn:isbn:978-82-8380-254-2
urn:issn:2535-5678
https://hdl.handle.net/11250/2734052
op_rights Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no
© Forfatterne/Høgskolen i Innlandet, 2021
_version_ 1792500183561404416