Pasienters og pårørendes erfaringer med Bodø legevakt. Resultater fra en brukererfaringsundersøkelse
Nasjonalt kunnskapssenter for helsetjenesten og Nasjonalt kompetansesenter for legevaktmedisin gjennomførte våren 2010 en spørreundersøkelse blant pasienter og pårørende som hadde vært i kontakt med Bodø legevakt. Undersøkelsen hadde som fomål å prøve ut ulike måter å øke svarprosenten i en spørreun...
Main Author: | |
---|---|
Format: | Report |
Language: | English |
Published: |
Norwegian Knowledge Centre for the Health Services
2010
|
Subjects: | |
Online Access: | http://hdl.handle.net/11250/2378491 |
id |
ftfolkehelseins:oai:fhi.brage.unit.no:11250/2378491 |
---|---|
record_format |
openpolar |
spelling |
ftfolkehelseins:oai:fhi.brage.unit.no:11250/2378491 2023-05-15T15:45:20+02:00 Pasienters og pårørendes erfaringer med Bodø legevakt. Resultater fra en brukererfaringsundersøkelse Danielsen, Kirsten 2010-12 application/pdf http://hdl.handle.net/11250/2378491 eng eng Norwegian Knowledge Centre for the Health Services http://www.kunnskapssenteret.no/Publikasjoner/Pasienters+og+p%C3%A5r%C3%B8rendes+erfaringer+med+Bod%C3%B8+legevakt.+Resultater+fra+en+brukererfaringsunders%C3%B8kelse.11334.cms Notat fra Kunnskapssenteret 2010 http://hdl.handle.net/11250/2378491 cristin:802270 VDP::Medisinske Fag: 700::Helsefag: 800::Helsetjeneste- og helseadministrasjonsforskning: 806 Bodø Norge Spørreundersøkelse Pasienter Pårørende Legevakt Research report 2010 ftfolkehelseins 2022-11-18T06:50:50Z Nasjonalt kunnskapssenter for helsetjenesten og Nasjonalt kompetansesenter for legevaktmedisin gjennomførte våren 2010 en spørreundersøkelse blant pasienter og pårørende som hadde vært i kontakt med Bodø legevakt. Undersøkelsen hadde som fomål å prøve ut ulike måter å øke svarprosenten i en spørreundersøkelse på, i tillegg til å gi resultater på pasient- og pårørendeerfaringer til Bodø legevakt. Undersøkelsen omfattet pasienter som hadde vært i kontakt med Bodø legevakt i undersøkelsesperioden, enten de først hadde ringt legevakten og vært på legevaktlokalet, eller de hadde møtt opp direkte på legevakten. Også pasienter som eventuelt hadde sykebesøk hjemme ble inkludert i utvalget. Pasienter som kun hadde vært i telefonkontakt med legevakten ble ikke inkludert i denne undersøkelsen. Generelt ga pasienter og pårørende positive vurderinger av legevakten. Gjennomsnittskåren på de fire hovedområdene (telefonkontakt, legekontakt, sykepleierkontakt og organisering) vises på en skala fra 0 til 100, hvor 0 er dårligst og 100 er best. Resultatene viser at hovedområdet Organisering får noe lavere gjennomsnittsskåre enn de andre hovedområdene. Pasienter og pårørende ga generelt gode tilbakemeldinger også på enkeltspørsmål, både de som inngår i de fire hovedområdene og andre enkeltspørsmål. Report Bodø Bodø Norwegian Institute of Public Health Open Repository (Brage) Bodø ENVELOPE(14.405,14.405,67.280,67.280) |
institution |
Open Polar |
collection |
Norwegian Institute of Public Health Open Repository (Brage) |
op_collection_id |
ftfolkehelseins |
language |
English |
topic |
VDP::Medisinske Fag: 700::Helsefag: 800::Helsetjeneste- og helseadministrasjonsforskning: 806 Bodø Norge Spørreundersøkelse Pasienter Pårørende Legevakt |
spellingShingle |
VDP::Medisinske Fag: 700::Helsefag: 800::Helsetjeneste- og helseadministrasjonsforskning: 806 Bodø Norge Spørreundersøkelse Pasienter Pårørende Legevakt Danielsen, Kirsten Pasienters og pårørendes erfaringer med Bodø legevakt. Resultater fra en brukererfaringsundersøkelse |
topic_facet |
VDP::Medisinske Fag: 700::Helsefag: 800::Helsetjeneste- og helseadministrasjonsforskning: 806 Bodø Norge Spørreundersøkelse Pasienter Pårørende Legevakt |
description |
Nasjonalt kunnskapssenter for helsetjenesten og Nasjonalt kompetansesenter for legevaktmedisin gjennomførte våren 2010 en spørreundersøkelse blant pasienter og pårørende som hadde vært i kontakt med Bodø legevakt. Undersøkelsen hadde som fomål å prøve ut ulike måter å øke svarprosenten i en spørreundersøkelse på, i tillegg til å gi resultater på pasient- og pårørendeerfaringer til Bodø legevakt. Undersøkelsen omfattet pasienter som hadde vært i kontakt med Bodø legevakt i undersøkelsesperioden, enten de først hadde ringt legevakten og vært på legevaktlokalet, eller de hadde møtt opp direkte på legevakten. Også pasienter som eventuelt hadde sykebesøk hjemme ble inkludert i utvalget. Pasienter som kun hadde vært i telefonkontakt med legevakten ble ikke inkludert i denne undersøkelsen. Generelt ga pasienter og pårørende positive vurderinger av legevakten. Gjennomsnittskåren på de fire hovedområdene (telefonkontakt, legekontakt, sykepleierkontakt og organisering) vises på en skala fra 0 til 100, hvor 0 er dårligst og 100 er best. Resultatene viser at hovedområdet Organisering får noe lavere gjennomsnittsskåre enn de andre hovedområdene. Pasienter og pårørende ga generelt gode tilbakemeldinger også på enkeltspørsmål, både de som inngår i de fire hovedområdene og andre enkeltspørsmål. |
format |
Report |
author |
Danielsen, Kirsten |
author_facet |
Danielsen, Kirsten |
author_sort |
Danielsen, Kirsten |
title |
Pasienters og pårørendes erfaringer med Bodø legevakt. Resultater fra en brukererfaringsundersøkelse |
title_short |
Pasienters og pårørendes erfaringer med Bodø legevakt. Resultater fra en brukererfaringsundersøkelse |
title_full |
Pasienters og pårørendes erfaringer med Bodø legevakt. Resultater fra en brukererfaringsundersøkelse |
title_fullStr |
Pasienters og pårørendes erfaringer med Bodø legevakt. Resultater fra en brukererfaringsundersøkelse |
title_full_unstemmed |
Pasienters og pårørendes erfaringer med Bodø legevakt. Resultater fra en brukererfaringsundersøkelse |
title_sort |
pasienters og pårørendes erfaringer med bodø legevakt. resultater fra en brukererfaringsundersøkelse |
publisher |
Norwegian Knowledge Centre for the Health Services |
publishDate |
2010 |
url |
http://hdl.handle.net/11250/2378491 |
long_lat |
ENVELOPE(14.405,14.405,67.280,67.280) |
geographic |
Bodø |
geographic_facet |
Bodø |
genre |
Bodø Bodø |
genre_facet |
Bodø Bodø |
op_relation |
http://www.kunnskapssenteret.no/Publikasjoner/Pasienters+og+p%C3%A5r%C3%B8rendes+erfaringer+med+Bod%C3%B8+legevakt.+Resultater+fra+en+brukererfaringsunders%C3%B8kelse.11334.cms Notat fra Kunnskapssenteret 2010 http://hdl.handle.net/11250/2378491 cristin:802270 |
_version_ |
1766379655778009088 |