Pasienters og pårørendes erfaringer med Bodø legevakt. Resultater fra en brukererfaringsundersøkelse

Nasjonalt kunnskapssenter for helsetjenesten og Nasjonalt kompetansesenter for legevaktmedisin gjennomførte våren 2010 en spørreundersøkelse blant pasienter og pårørende som hadde vært i kontakt med Bodø legevakt. Undersøkelsen hadde som fomål å prøve ut ulike måter å øke svarprosenten i en spørreun...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Danielsen, Kirsten
Format: Report
Language:English
Published: Norwegian Knowledge Centre for the Health Services 2010
Subjects:
Online Access:http://hdl.handle.net/11250/2378491
id ftfolkehelseins:oai:fhi.brage.unit.no:11250/2378491
record_format openpolar
spelling ftfolkehelseins:oai:fhi.brage.unit.no:11250/2378491 2023-05-15T15:45:20+02:00 Pasienters og pårørendes erfaringer med Bodø legevakt. Resultater fra en brukererfaringsundersøkelse Danielsen, Kirsten 2010-12 application/pdf http://hdl.handle.net/11250/2378491 eng eng Norwegian Knowledge Centre for the Health Services http://www.kunnskapssenteret.no/Publikasjoner/Pasienters+og+p%C3%A5r%C3%B8rendes+erfaringer+med+Bod%C3%B8+legevakt.+Resultater+fra+en+brukererfaringsunders%C3%B8kelse.11334.cms Notat fra Kunnskapssenteret 2010 http://hdl.handle.net/11250/2378491 cristin:802270 VDP::Medisinske Fag: 700::Helsefag: 800::Helsetjeneste- og helseadministrasjonsforskning: 806 Bodø Norge Spørreundersøkelse Pasienter Pårørende Legevakt Research report 2010 ftfolkehelseins 2022-11-18T06:50:50Z Nasjonalt kunnskapssenter for helsetjenesten og Nasjonalt kompetansesenter for legevaktmedisin gjennomførte våren 2010 en spørreundersøkelse blant pasienter og pårørende som hadde vært i kontakt med Bodø legevakt. Undersøkelsen hadde som fomål å prøve ut ulike måter å øke svarprosenten i en spørreundersøkelse på, i tillegg til å gi resultater på pasient- og pårørendeerfaringer til Bodø legevakt. Undersøkelsen omfattet pasienter som hadde vært i kontakt med Bodø legevakt i undersøkelsesperioden, enten de først hadde ringt legevakten og vært på legevaktlokalet, eller de hadde møtt opp direkte på legevakten. Også pasienter som eventuelt hadde sykebesøk hjemme ble inkludert i utvalget. Pasienter som kun hadde vært i telefonkontakt med legevakten ble ikke inkludert i denne undersøkelsen. Generelt ga pasienter og pårørende positive vurderinger av legevakten. Gjennomsnittskåren på de fire hovedområdene (telefonkontakt, legekontakt, sykepleierkontakt og organisering) vises på en skala fra 0 til 100, hvor 0 er dårligst og 100 er best. Resultatene viser at hovedområdet Organisering får noe lavere gjennomsnittsskåre enn de andre hovedområdene. Pasienter og pårørende ga generelt gode tilbakemeldinger også på enkeltspørsmål, både de som inngår i de fire hovedområdene og andre enkeltspørsmål. Report Bodø Bodø Norwegian Institute of Public Health Open Repository (Brage) Bodø ENVELOPE(14.405,14.405,67.280,67.280)
institution Open Polar
collection Norwegian Institute of Public Health Open Repository (Brage)
op_collection_id ftfolkehelseins
language English
topic VDP::Medisinske Fag: 700::Helsefag: 800::Helsetjeneste- og helseadministrasjonsforskning: 806
Bodø
Norge
Spørreundersøkelse
Pasienter
Pårørende
Legevakt
spellingShingle VDP::Medisinske Fag: 700::Helsefag: 800::Helsetjeneste- og helseadministrasjonsforskning: 806
Bodø
Norge
Spørreundersøkelse
Pasienter
Pårørende
Legevakt
Danielsen, Kirsten
Pasienters og pårørendes erfaringer med Bodø legevakt. Resultater fra en brukererfaringsundersøkelse
topic_facet VDP::Medisinske Fag: 700::Helsefag: 800::Helsetjeneste- og helseadministrasjonsforskning: 806
Bodø
Norge
Spørreundersøkelse
Pasienter
Pårørende
Legevakt
description Nasjonalt kunnskapssenter for helsetjenesten og Nasjonalt kompetansesenter for legevaktmedisin gjennomførte våren 2010 en spørreundersøkelse blant pasienter og pårørende som hadde vært i kontakt med Bodø legevakt. Undersøkelsen hadde som fomål å prøve ut ulike måter å øke svarprosenten i en spørreundersøkelse på, i tillegg til å gi resultater på pasient- og pårørendeerfaringer til Bodø legevakt. Undersøkelsen omfattet pasienter som hadde vært i kontakt med Bodø legevakt i undersøkelsesperioden, enten de først hadde ringt legevakten og vært på legevaktlokalet, eller de hadde møtt opp direkte på legevakten. Også pasienter som eventuelt hadde sykebesøk hjemme ble inkludert i utvalget. Pasienter som kun hadde vært i telefonkontakt med legevakten ble ikke inkludert i denne undersøkelsen. Generelt ga pasienter og pårørende positive vurderinger av legevakten. Gjennomsnittskåren på de fire hovedområdene (telefonkontakt, legekontakt, sykepleierkontakt og organisering) vises på en skala fra 0 til 100, hvor 0 er dårligst og 100 er best. Resultatene viser at hovedområdet Organisering får noe lavere gjennomsnittsskåre enn de andre hovedområdene. Pasienter og pårørende ga generelt gode tilbakemeldinger også på enkeltspørsmål, både de som inngår i de fire hovedområdene og andre enkeltspørsmål.
format Report
author Danielsen, Kirsten
author_facet Danielsen, Kirsten
author_sort Danielsen, Kirsten
title Pasienters og pårørendes erfaringer med Bodø legevakt. Resultater fra en brukererfaringsundersøkelse
title_short Pasienters og pårørendes erfaringer med Bodø legevakt. Resultater fra en brukererfaringsundersøkelse
title_full Pasienters og pårørendes erfaringer med Bodø legevakt. Resultater fra en brukererfaringsundersøkelse
title_fullStr Pasienters og pårørendes erfaringer med Bodø legevakt. Resultater fra en brukererfaringsundersøkelse
title_full_unstemmed Pasienters og pårørendes erfaringer med Bodø legevakt. Resultater fra en brukererfaringsundersøkelse
title_sort pasienters og pårørendes erfaringer med bodø legevakt. resultater fra en brukererfaringsundersøkelse
publisher Norwegian Knowledge Centre for the Health Services
publishDate 2010
url http://hdl.handle.net/11250/2378491
long_lat ENVELOPE(14.405,14.405,67.280,67.280)
geographic Bodø
geographic_facet Bodø
genre Bodø
Bodø
genre_facet Bodø
Bodø
op_relation http://www.kunnskapssenteret.no/Publikasjoner/Pasienters+og+p%C3%A5r%C3%B8rendes+erfaringer+med+Bod%C3%B8+legevakt.+Resultater+fra+en+brukererfaringsunders%C3%B8kelse.11334.cms
Notat fra Kunnskapssenteret 2010
http://hdl.handle.net/11250/2378491
cristin:802270
_version_ 1766379655778009088