Algebraforståelse blant studentene i brukerkurs i matematikk ved UiT

Ved Institutt for matematikk og statistikk UiT – Norges arktiske universitet ble Brukerkurset i matematikk høsten 2020 lagt om til et prosjektbasert emne og ny eksamensform med avsluttende muntlig gruppeeksamen. Et av målene for vår studie er å kartlegge ferdigheter og forståelse i algebra i begynne...

Full description

Bibliographic Details
Published in:Nordic Journal of STEM Education
Main Authors: Elena Malyutina, Øistein Søvik, Hilja Lisa Huru
Format: Article in Journal/Newspaper
Language:Danish
English
Norwegian
Swedish
Published: NTNU Open Access Journals 2021
Subjects:
Online Access:https://doi.org/10.5324/njsteme.v5i1.3940
https://doaj.org/article/ca194299d8744fa8951e52b1a045ed8a
id ftdoajarticles:oai:doaj.org/article:ca194299d8744fa8951e52b1a045ed8a
record_format openpolar
spelling ftdoajarticles:oai:doaj.org/article:ca194299d8744fa8951e52b1a045ed8a 2023-05-15T15:25:09+02:00 Algebraforståelse blant studentene i brukerkurs i matematikk ved UiT Elena Malyutina Øistein Søvik Hilja Lisa Huru 2021-02-01T00:00:00Z https://doi.org/10.5324/njsteme.v5i1.3940 https://doaj.org/article/ca194299d8744fa8951e52b1a045ed8a DA EN NO SV dan eng nor swe NTNU Open Access Journals https://www.ntnu.no/ojs/index.php/njse/article/view/3940 https://doaj.org/toc/2535-4574 doi:10.5324/njsteme.v5i1.3940 2535-4574 https://doaj.org/article/ca194299d8744fa8951e52b1a045ed8a Nordic Journal of STEM Education, Vol 5, Iss 1 (2021) Theory and practice of education LB5-3640 article 2021 ftdoajarticles https://doi.org/10.5324/njsteme.v5i1.3940 2022-12-30T23:23:44Z Ved Institutt for matematikk og statistikk UiT – Norges arktiske universitet ble Brukerkurset i matematikk høsten 2020 lagt om til et prosjektbasert emne og ny eksamensform med avsluttende muntlig gruppeeksamen. Et av målene for vår studie er å kartlegge ferdigheter og forståelse i algebra i begynnelsen av semesteret og hvordan studentene videre møter de algebraiske aktivitetene i prosjektene. I denne artikkelen rapporterer vi på resultater fra en pre- og en posttest blant studentene i emnet høst 2020 og drøfter algebra i de obligatoriske prosjektene. Article in Journal/Newspaper Arktis* Directory of Open Access Journals: DOAJ Articles Nordic Journal of STEM Education 5 1
institution Open Polar
collection Directory of Open Access Journals: DOAJ Articles
op_collection_id ftdoajarticles
language Danish
English
Norwegian
Swedish
topic Theory and practice of education
LB5-3640
spellingShingle Theory and practice of education
LB5-3640
Elena Malyutina
Øistein Søvik
Hilja Lisa Huru
Algebraforståelse blant studentene i brukerkurs i matematikk ved UiT
topic_facet Theory and practice of education
LB5-3640
description Ved Institutt for matematikk og statistikk UiT – Norges arktiske universitet ble Brukerkurset i matematikk høsten 2020 lagt om til et prosjektbasert emne og ny eksamensform med avsluttende muntlig gruppeeksamen. Et av målene for vår studie er å kartlegge ferdigheter og forståelse i algebra i begynnelsen av semesteret og hvordan studentene videre møter de algebraiske aktivitetene i prosjektene. I denne artikkelen rapporterer vi på resultater fra en pre- og en posttest blant studentene i emnet høst 2020 og drøfter algebra i de obligatoriske prosjektene.
format Article in Journal/Newspaper
author Elena Malyutina
Øistein Søvik
Hilja Lisa Huru
author_facet Elena Malyutina
Øistein Søvik
Hilja Lisa Huru
author_sort Elena Malyutina
title Algebraforståelse blant studentene i brukerkurs i matematikk ved UiT
title_short Algebraforståelse blant studentene i brukerkurs i matematikk ved UiT
title_full Algebraforståelse blant studentene i brukerkurs i matematikk ved UiT
title_fullStr Algebraforståelse blant studentene i brukerkurs i matematikk ved UiT
title_full_unstemmed Algebraforståelse blant studentene i brukerkurs i matematikk ved UiT
title_sort algebraforståelse blant studentene i brukerkurs i matematikk ved uit
publisher NTNU Open Access Journals
publishDate 2021
url https://doi.org/10.5324/njsteme.v5i1.3940
https://doaj.org/article/ca194299d8744fa8951e52b1a045ed8a
genre Arktis*
genre_facet Arktis*
op_source Nordic Journal of STEM Education, Vol 5, Iss 1 (2021)
op_relation https://www.ntnu.no/ojs/index.php/njse/article/view/3940
https://doaj.org/toc/2535-4574
doi:10.5324/njsteme.v5i1.3940
2535-4574
https://doaj.org/article/ca194299d8744fa8951e52b1a045ed8a
op_doi https://doi.org/10.5324/njsteme.v5i1.3940
container_title Nordic Journal of STEM Education
container_volume 5
container_issue 1
_version_ 1766355806302765056